برای سالم بودن چیزی بیش از روزی یک عدد سیب لازم است. مصرف بعضی مواد غذایی و وارد کردن مواد مغذی آن‌ها به بدن، سیستم ایمنی آن را تقویت می‌‌کند. می‌توانید با اضافه کردن میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه و روزی حداقل 8 لیوان آب به رژیم غذایی، سیستم ایمنی بدن‌تان را قوی‌تر کنید. در ادامه با مواد غذایی که می‌توانند بدن شما را در برابر بیماری‌‌ها ایمن نگه دارند، آشنا خواهید شد.


جودوسر و جو

این دانه‌ها حاوی بتاگلوکان هستند، یک نوع فیبر که ضد میکروب است و خاصیت آنتی‌اکسیدان هم دارد. وقتی حیوانات این ترکیب را می‌خورند، کمتر به بیماری‌هایی مثل آنفلونزا و سیاه‌زخم مبتلا می‌شوند. این ترکیب در انسان‌ها به تقویت سیستم ایمنی و تسریع فرایند ترمیم زخم‌ها منجر می‌شود. حداقل سه روز یک بار این ترکیب را میل کنید.


ماست

مواد پروبیوتیک موجود در ماست، باکتری‌های سالمی هستند که معده و روده را از میکروب‌ها پاک می‌کنند. نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه وین اتریش نشان می‌دهد، میل کردن روزانه 200 گرم ماست، به اندازه‌ی مصرف دارو روی تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.


سیر

سیر که از هم‌خانواده‌های قدرتمند پیاز است، ماده‌ای به نام آلیسین دارد که با عفونت و باکتری مبارزه می‌کند. مصرف سیر هم‌چنین احتمال ابتلا به سرطان معده را تا 50٪ کاهش می‌دهد. روزی دو حبه سیر خام را به رژیم غذایی خود اضافه و از آن به‌عنوان چاشنی غذا استفاده کنید.


سوپ مرغ

یک نوع آمینو اسید که هنگام پخته شدن مرغ از آن آزاد می‌شود، مسیر مهاجرت گلبول‌های سفید ملتهب را مصدود می‌کند و باعث می‌شود احتمال ابتلا به سرماخوردگی کاهش یابد. هم‌چنین سوپ مرغ مثل داروهای سرماخوردگی، مخاط دهان را رقیق می‌کند. کمی سیر و پیاز هم به سوپ مرغ اضافه کنید تا سیستم ایمنی بدن‌تان را هم تقویت کند.


کسانی که روزی 5 فنجان چای سیاه می‌نوشیدند 10 برابر کسانی که این کار را نمی‌کردند در مقابل ویروس‌ها مقاوم هستند.

چای

طبق نتایج تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، کسانی که روزی 5 فنجان چای سیاه می‌نوشیدند 10 برابر کسانی که این کار را نمی‌کردند در مقابل ویروس‌ها مقاوم بودند. آمینو‌اسیدی که به این اثر منجر می‌شود، در چای سبز هم موجود است. روزی چند فنجان چای بنوشید و اگر می‌خواهید آنتی‌آکسیدان بیشتری از چای کسیه‌ای دریافت کنید، آن را در لیوان آب مرتب فرو کنید و بیرون بیاورید.


گوشت گاو

مصرف نکردن گوشت گاو که سرشار از زینک است، یکی از عوامل کمبود این ماده‌ی معدنی در بدن محسوب می‌شود. این بسیار خطرناک است چون کمبود زینک شما را در برابر عفونت آسیب‌پذیر می‌کند. وجود زینک در رژيم غذایی برای تولید گلبول‌های سفید ضروری است. 85 گرم گوشت گاو 30٪ نیاز روزانه بدن به زینک را برطرف می‌کند.


سیب‌زمینی شیرین

شاید به پوست به‌عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن نگاه نکنید. اما این عضو حیاطی بدن، اولین دیوار در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها است. ویتامین A نقش مهمی در تولید بافت‌های پوستی بازی می‌کند و یکی از روش‌های اضافه کردن این ویتامین به رژیم غذایی، مصرف سیب‌زمینی شیرین است. نصف فنجان سیب‌زمینی شیرین حاوی 170 کالری و 40٪ از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین A است.


قارچ

قرن‌ها است که مردم سراسر دنیا، برای تقویت سیستم ایمنی بدن قارچ میل می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد قارچ میزان تولید و فعالیت گلبول‌های سفید را افزایش می‌دهد و آن‌ها را تهاجمی‌تر می‌کند. می‌توانید قارچ را به غذاهای مختلف اضافه یا آن را به شکل کبابی مصرف کنید.


منبع : Prevention