اگر می‌خواهید به شکلی موفقیت‌آمیز کاهش وزن داشته باشید، مواد غذایی تولید کارخانه‌ها را کنار بگذارید. به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم که عاری از شکر، کربوهیدارت‌های اصلاح‌شده، نمک، افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها است، برقرار کردن تعادل در برنامه‌ی غذایی اهمیت زیادی دارد. می‌توانید با اضافه کردن مواد غذایی که هم خوشمزه هستند و هم خاصیت چربی‌سوزی دارند؛ تعادل را در برنامه‌ی غذایی برقرار کنید و به اهداف خود برسید. برای شروع، این مواد غذایی چربی‌سوز را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و شاهد تاثیر آن‌ها باشید. 


کنگر

کنگر یکی از بهترین مواد غذایی موجود است. این سبزی شامل اینولین است، نوعی کربوهیدارت که میزان تولید هورمون گرسنگی را کاهش می‌دهد. 


فلفل هندی

فلفل هندی دمای بدن را بالا می‌برد و سوخت و ساز آن را بیشتر می‌کند. فلفل تند هم تاثیری مشابه دارد و هر دو ادویه‌هایی هستند که قوای جنسی را تقویت می‌کنند. اضافه کردن کمی فلفل به شام‌تان فکر بدی نیست. 


دارچین

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف یک چهارم قاشق غذاخوری دارچین با غذا باعث می‌شود قند 20 برابر سریع‌تر بسوزد و قند خون را کاهش می‌دهد. این یعنی کاهش وزن سریع‌تر. 


خوردن زنجبیل در میان‌وعده موجب کاهش احساس گرسنگی می‌شود که برای درمان تهوع موثر است.

زنجبیل

زنجبیل باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی کنید و در نتیجه میل کردن میان‌وعده را کنار بگذارید. این ادویه هم‌چنین درمان خوبی برای حالت تهوع ناشی از حرکت خودرو یا هواپیما است. 


جلبک دریایی

وجود آلگینیت در جلبک دریایی به کاهش وزن منجر می‌شود. این ماده دیواره‌های دستگاه هاضمه را می‌پوشاند و نمی‌گذارد چربی لبنی از آن‌ها عبور کند. می‌توانید جلبک دریایی را به سالاد و ساندویچ اضافه یا آن را مثل چیپس میل کنید. 


چای

کافئین موجود در چای، باعث می‌شود فرایند تبدیل چربی به انرژی سریع‌تر رخ دهد. چای هم‌چنین حاوی آنتی اکسیدانی است به اسم EGCG ،که به چربی‌سوزی کمک می‌کند. 


سرکه

سرکه میزان گلوکز خون را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود بدن در طول روز چربی‌ بسوزاند. 


منبع : Prevention