یکی از دلایلی که ممکن است باعث شود خانم‌ها اپیلاسیون یا اصلاح کردن با تیغ  را به ایپلیدی ترجیح دهند، درد ناشی از آن است. البته این تا حدی درست است اما فواید استفاده از اپیلیدی به دردش می‌ارزد. اپیلیدی درد دارد اما روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید درد آن را تا حد زیادی کاهش دهید. با مجله ایرانگان همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید. 


علت درد ایپلیدی چیست

اپیلیدی موها را از ریشه می‌کند. این روش بسیار موثر است و حداقل تا 3 هفته مجبور نیستید این کار را تکرار کنید. اپیلیدی به ریشه‌ی مو آسیب می‌رساند و باعث می‌شود مو نازک و ضعیف‌تر از قبل رشد کند. مثل اپیلاسیون، استفاده از اپیلیدی هم دردناک است. اما باید بدانید هربار که از ایپلیدی استفاده می‌کنید، این درد کمتر و کمتر خواهد شد. در واقع، استفاده از اپیلیدی برای اولین بار بیش‌ترین درد را دارد. دلیلش هم این است که پوست بدن به این عمل حساسیت نشان می‌دهد اما رفته رفته به آن عادت می کند.


آیا می‌توان این درد را کاهش داد

قطعا. چندین تکنیک وجود دارد که پوست‌تان را برای اپیلیدی آماده می‌سازد و اگر باز هم درد زیاد بود، می‌توانید از محصولات مخصوص برای کاهش درد استفاده کنید.


دوش گرفتن قبل از اپلیدی موجب نرم‌تر شدن و راحت کنده شدن موها از پوست می‌شود.

آماده‌سازی طبیعی

اگر نمی‌خواهید پول زیادی خرج خرید محصولات تسکین درد کنید، روش‌های دیگری هم برای آماده‌سازی بدن‌تان وجود دارد. 


دوش گرفتن

هیچ چیز بهتر از گرفتن یک دوش آب گرم برای آرام کردن پوست و باز کردن منفذ‌های آن نیست. این کار کمک می‌کند تا موها راحت‌تر کنده شوند و باعث می‌شود درد بسیار کمتری را تجربه کنید.

نکته: از اپیلیدی ضد آب استفاده کنید. از این نوع اپیلیدی می‌توان زیر دوش هم استفاده کرد. استفاده از این وسیله کمی زمان‌بر است اما تا حد زیادی درد را کاهش می‌دهد. 


پوست انداختن

سلول‌های مرده پوست غالبا مسیرهای رشد مو را مسدود می‌کنند و باعث می‌شوند موها به سمت داخل پوست رشد کنند. این وضعیت به ایجاد برآمدگی های قرمز و کوچکی روی پوست منجر می‌شود که دردناک و ناخوشایند هستند. پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو روز قبل از اپیلیدی کردن از ماسک‌های لایه‌بردار استفاده کنید چون پس از انجام این کار پوست حساس‌تر می‌شود. اگر پس از برداشتن ماسک اپیلیدی کنید، موجب قرمزی و تحریک شدن پوست می‌شود. علاوه بر این،  پوست‌تان نرم‌تر خواهد شد و موها آسان‌تر کنده می‌شوند. 


اپیلاسیون

شاید قبلا موهای بدن‌تان را اصلاح کرده یا به اپیلاسیون عادت داشته باشید. صرف‌نظر از این موضوع، اگر می‌خواهید اولین باری که از اپیلیدی استفاده می‌کنید درد کمتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم یک هفته قبل از استفاده از اپیلیدی، اپیلاسیون کنید. در اپیلاسیون هم، موها از ریشه کنده می‌شوند، در نتیجه بار بعدی موها با ریشه‌ای ضعیف و نازک‌تر رشد خواهند کرد و درد اپیلیدی کمتر می‌شود.


اپیلیدی برای موهای یک اندازه و پوست‌های سفت راحت‌تر است و درد کمتری دارد.

چند نکته در خصوص استفاده از اپیلیدی

به منظور کاهش درد و داشتن تجربه‌ای بهتر از اپیلیدی، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • همان طور که قبلا گفته شد،  سعی کنید موها را کوتاه و در یک اندازه نگه دارید. اگر این نکته را رعایت و دو هفته یک‌بار اپیلیدی کنید، همه چیز ساده‌تر خواهد بود. 
  • مطمئن شوید پوست‌تان سفت است. هرچه پوست سفت‌تر باشد، احتمال این‌که اپیلیدی نیشگون‌تان بگیرید کمتر است. 
نکته:  اپیلیدی کردن موهای زیر بغل می‌تواند بسیار دردناک باشد. پیشنهاد می‌کنیم بازوی‌تان را بالا و پشت سرتان قرار دهید، طوری که پوست زیر بغل کشیده شود.  

  • در تنظیمات برخی اپیلیدی‌ها می‌توان سرعت را تا دو برابر افزایش داد. هرچه سرعت بالاتر باشد، نتیجه‌ی موثرتری را مشاهده خواهید کرد و کل فرآیند سریع تر پیش خواهد رفت. در صورتی که با سرعت بالا درد بیشتری احساس کردید، سرعت کمتر را امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا کار را با سرعت کمتر شروع کرده و زمانی که احساس درد قابل تحمل‌تر شد، تنظیمات را روی سرعت بالا قرار دهید.
  • کمتر دیده شده خانم‌ها از پدهای خنک کننده استفاده کنند، اما روش بدی برای کاهش درد اپیلیدی نیست. 


کرم های بی حس کننده

برخی افراد پوست بسیار حساسی دارند و بدون کمک کرم های بی حس‌ کننده مخصوص قادر به استفاده از اپیلیدی نیستند. این کرم‌ها به نام کرم لیدوکائین شناخته می‌شوند. از این کرم‌ها در اعمال جراحی استفاده می‌شود پس می‌توانید مطمئن باشید که موثر خواهند بود. یک ساعت قبل از اپیلیدی کردن، از این کرم‌ها استفاده کنید تا تاثیر لازم را بگذارند.  


استفاده از یخ

استفاده از یخ برای بی حس کردن پوست قبل از ایپلیدی کردن توصیه نمی شود. اول این‌که این روش خیلی فایده ندارد و دوم این‌که، سرد شدن پوست باعث می‌شود منفذ‌هایش بسته و موها سخت‌تر از آن‌ها خارج شوند.


داروی های مسکن

برخی خانم ها مصرف داروهای مسکن با ضعیف را به دیگران توصیه می‌کنند. استفاده از این داروها خیلی موثر نیست اما اگر روی شما تاثیر می‌گذارد، چرا که نه.


منبع : Asmoothlife