همه می‌دانیم که لاغر شدن هیچ‌وقت ساده نیست و بهتر است راه‌هایی برای آسان‌تر کردن این فرایند زمان‌بر پیدا کنیم. به گفته‌ی یک متخصص تغذیه، بدن پس از ورزش کردن به مواد مغذی خاصی برای ترمیم عضلات و حفظ تعادل قند خون نیاز دارد؛ این به این‌ معنی است که بعضی مواد غذایی می‌توانند فرایند بازیابی بدن را بهبود بخشند و سوخت و ساز بدن را بیشتر کنند. 

ما ترکیباتی از مواد غذایی را برای شما فراهم کرده‌ایم که کاهش وزن را سرعت می‌بخشند. سعی کنید یک ساعت پس از ورزش کردن و وقتی عضلات مواد مغذی را بهتر جذب می‌کنند، این مواد غذایی را مصرف کنید. 


نان گندم با بوقلمون و سبزیجات

هنگام ورزش کردن بدن از کربوهیدرات به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند. گندم سرشار از فیبر و سبزیجات، انرژی بدن را دوباره تامین و میزان قند خون را متعادل می‌کنند. به این شکل به‌جای این‌که پس از ورزش خسته باشید، پرانرژی خواهید بود و احتمال این‌که پرخوری کنید کمتر می‌شود. مصرف این کربوهیدارت‌ها در کنار بوقلمون که سرشار از پروتئین است باعث می‌شود بدن زودتر بازیابی شود. به گفته‌ی یک متخصص تغذیه، پروتئین به بدن کمک می‌کند عضلات جدید بسازد و آسیب‌های وارد شده را ترمیم کند و این به بیشتر شدن سوخت‌ و ساز بدن منجر می‌شود. 


بادام و پرتغال

اگر پس از دویدن نیاز دارید چیزی میل کنید، همیشه بادام و پرتغال در کیف‌تان داشته باشید. آجیل نه‌تنها سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید است، بلکه گرسنگی‌تان را هم برطرف می‌کند. خوردن بادام اشتها را کاهش می‌دهد و به این شکل با پرخوری تمام زحمت‌هایی که کشیده‌اید را به باد نمی‌دهید. پرتغال هم حاوی کربوهیدارت، ویتامین C و میزان زیادی آب است. به گفته‌ی یک متخصص تغذیه، از آن‌جایی که بدن پس از ورزش کردن ویتامین و مواد معدنی را به‌سرعت جذب می‌کند، بهترین زمان برای مصرف مواد غذایی مغذی است. 


پس از ورزش خوردن اسموتی آووکادو موجب احساس سیری طولانی مدت می‌شود.

اسموتی آووکادو، توت و پودر پروتئین

اسموتی‌ها که راحت آماده و سریع هضم می‌‌شوند، بهترین چیزی هستند که می‌توانید پس از ورزش میل کنید. حالت خامه‌ای آووکادو بسیار لذت‌بخش است و باعث می‌شود برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. طبق نتایج تحقیقاتی که در Nutrition Journal به چاپ رسید، کسانی که همراه با نهار خود آووکادو میل می‌کنند 23٪ بیشتر احساس سیری می‌کنند و دیرتر گرسنه می‌شوند. هم‌چنین چربی‌های مفید آووکادو برای مفاصل مفید هستند که این ورزش کردن را برای شما آسان‌تر می‌کند. با استفاده از توت که سرشار از آنتی‌اکسیدان است و پودر پروتئین این اسموتی را کامل کنید. 


تن ماهی با روغن‌زیتون، کرفس و انگور

ماهی اومگا 3 دارد که التهاب را کاهش می‌دهد و از گرفتگی عضلات پس از ورزش جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد این چربی مفید ممکن است به آب شدن چربی‌ها هم کمک کند. می‌توانید تن ماهی را با کرفس، روغن زیتون و انگور ترکیب و یک سالاد سالم درست کنید. 


تخم‌مرغ، لوبیا سیاه و فلفل دلمه‌ای

اگر صبح‌ها ورزش می‌کنید، با یک صبحانه‌ی عالی و مغذی به خود جایزه بدهید. لوبیا سیاه سرشار از فیبر و فلفل دلمه‌ای منبع غنی ویتامین C است، اما ستاره‌ی این صبحانه تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است که شما را سیر نگه می‌دارد و از پرخوری کردن جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که صبحانه تخم‌مرغ میل می‌کنند وعده‌ی نهارشان 22%  کمتر کالری دارد. 


منبع : Prevention