کم کردن کالری مصرفی همیشه روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. اگر بدن‌تان کالری کافی نداشته باشد انرژی لازم را نخواهید داشت و بیشتر هوس مواد غذایی مضر و هله هوله می‌کنید. در این مطلب مواد غذایی کاملی را برای‌تان آورده‌ایم که با وارد کردن آن‌ها به رژیم غذایی انرژی بدن‌تان تامین می‌شود و برای مدت طولانی‌تری سیر می‌مانید و در نتیجه وزن کم می‌کنید. 


آووکادوی تازه

این میوه‌ی فوق‌العاده سرشار از آمینو اسید، چربی‌های مفید، ویتامین B و مواد معدنی است. هم‌چنین سرشار از فیبر است که باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. با این‌که آووکادو کالری زیادی دارد، اگر با تعادل مصرف شود می‌تواند یک افزونه‌ی عالی به یک رژیم غذایی سالم باشد. یک چهارم آووکادو را به سالاد اضافه یا در املت مخلوط کنید. 


سبزیجات سبز برگدار

اکثر افراد وقتی به سبزیجات سبز برگدار فکر می‌کنند یاد یک کاسه سالاد می‌افتند. با این‌که سالاد می‌تواند پر از سبزیجات سبز برگدار باشد، روش‌های دیگری هم برای مصرف این سبزیجات وجود دارد. سبزیجاتی مثل کلم، اسفناج و برگ کلم را در غذاهایی مثل سوپ، املت و پاستا استفاده یا به صورت سرخ‌شده میل کنید. این سبزیجات که منابع ویتامین‌های A، C، K و B6 و سرشار از کلسیم و پتاسیم هستند، گزینه‌های ایده‌آل برای آب‌گیری هم محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید، می‌توانید با خوردن این سبزیجات سیر شوید و کالری کمی وارد بدن‌تان کنید. 


ماست سرشار از پروبیوتیک‌‌ها است که برای سلامت دستگاه هاضمه ضروری هستند و اضطراب را نیز کاهش می‌دهند.

ماست

همه می‌دانند ماست یکی از منابع غنی کلسیم است، اما سرشار از پروتئین هم است و باکتری‌های مفید برای معده به نام پروبیوتیک دارد. پروبیوتیک‌ها برای سلامت دستگاه هاضمه ضروری هستند و اضطراب را نیز کاهش می‌دهند. هنگام انتخاب ماست، برچسب روی آن را بخوانید و مراقب باشید که پر از شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی نباشد. بهتر است ماست ساده بخرید و با اضافه کردن میوه به آن شیرینش کنید. 


تخم‌مرغ

پروتئین باید بخش اصلی هر رژیم غذایی باشد اما اگر به‌دنبال کاهش وزن باشید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تخم‌مرغ که 6 گرم پروتئین باکیفیت دارد و آماده کردن آن‌ها برای خوردن نیز بسیار راحت است. با اضافه کردن سبزیجات به صبحانه آن را به یک وعده‌ی غذایی کامل تبدیل کنید یا این‌که از تخم مرغ برای شام و نهار استفاده کنید. با اضافه کردن یک تکه تخم مرغ آب‌پز به سالاد وعده غذایی نهار، مقدار زیادی پروتئین به آن اضافه می‌کنید که برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد. 


آجیل و دانه‌های مغذی

با این‌که آجیل و دانه‌های مغذی کالری بالایی دارند، مقدار کمی از آن‌ها باعث می‌شود احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید. آجیل و دانه‌های مغذی سرشار از ویتامین و چربی‌های مفید هستند و افزونه‌ای عالی برای یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شوند. سعی کنید از آن‌ها به مقدار کم در وعده‌های غذایی‌تان استفاده کنید و یا به‌جای چیپس و بیسکوییت یک مشت آجیل میل کنید. هم‌چنین اضافه کردن مغز تخم آفتابگردان یا کدو به سالاد آن را بسیار خوشمزه می‌کند و می‌توانید گردو هم در ماست‌تان بریزید. 


جودوسر

به‌دنبال یک منبع انرژی طولانی مدت هستید؟ یک کاسه جودسر گرم سرشار از فیبر است و برای مدتی طولانی شما را سیر نگه می‌دارد و باعث می‌شود بین وعده‌های اصلی، میان‌وعده‌های ناسالم میل نکنید. جودوسر هم‌چنین میزان سروتونین بدن را افزایش می‌دهد و با این کار با اضطراب مبارزه می‌کند. خوردن یک کاسه جودوسر به‌عنوان صبحانه روشی عالی برای شروع کردن روز است البته، روش‌های بسیاری برای اضافه کردن این دانه‌ی مغذی به رژیم غذایی وجود دارد. می‌توانید به جای آرد گندم از آرد جودوسر برای پختن شیرینی و کیک استفاده کنید. 


کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی است و کالری کمی دارد اما فیبر، ویتامین C و ویتامین B موجود در آن فواید زیادی برای بدن دارند.

کلم بروکلی

این گیاه صلیبی سرشار از مواد مغذی است و کالری کمی دارد؛ اما فیبر، ویتامین C و ویتامین B موجود در آن فواید زیادی برای بدن دارند. کلم بروکلی هم‌چنین منبع منیزیم و اسید فولیک است که هر دو میزان اضطراب را کاهش می‌دهند. از کلم بروکلی در سوپ و املت استفاده کنید یا آن را سرخ کنید. روشی عالی برای طبخ بروکلی اضافه کردن کمی روغن زیتون و نمک دریایی و سرخ کردن آن برای مدتی کوتاه است. 


لوبیا

لوبیا منبع غنی فیبر است که باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. مواد غذایی سرشار از فیبر انرژی بیشتری برای شکسته شدن نیاز دارند و این باعث می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. لوبیا را به سالاد‌ها و غذاهای خود اضافه کنید، چون اگر به‌دنبال کاهش وزن باشید، خوردن لوبیا می‌تواند گرسنگی را از شما دور کند و باعث شود غذای کمتری بخورید. 


سالمون و مواد غذایی سرشار از امگا 3

اضطراب می‌تواند به تخلیه شدن انرژی منجر شود و بدن را خسته کند. مواد غذایی که حاوی امگا 3 هستند، می‌توانند با کنترل هورمون‌های اضطراب یعنی کورتیزول و آدرنالین با آن مبارزه کنند. سالمون کبابی را به سالاد اضافه کنید یا آن را همراه سبزیجات سرخ کرده و میل کنید. 


منبع : Shape