هنگامی که مریضی سختی مثل آنفلوانزا می‌گیریم، به ناچار باید یک هفته‌ای در تخت خواب بمانیم و استراحت کنیم. در این مدت مسلما نمی‌توانید به باشگاه برویم و رژیم غذایی سالم خود را حفظ کنیم. تمام این موارد باعث می‌شود که تناسب اندام ما به هم بریزد و زحمات طولانی مدتی که کشیده‌ایم همه به باد برود. اما در ادامه با نکاتی آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کنند در دوران مریضی هم تناسب اندام خود را حفظ کنید. 

یک استراحت کوتاه خوب است

اگر بدن‌تان درد می‌کند و هنوز به این فکر می‌کنید که باید به باشگاه ورزشی بروید،‌ همین جا دست نگه دارید. زمانی‌ که در حال مبارزه با یک آنفلوآنزای بد هستید، بدن‌تان هر کاری برای سالم ماندن و دفع عفونت خواهد کرد. بنابراین مرخصی دادن به خود و استراحت در رخت خواب خیلی بهتر از خسته کردن بیش از حد بدن و به خطر انداختن سیستم ایمنی بدن خود است. این به معنی این نیست که باید روزها در رخت خواب بمانید و حرکتی نکنید، بلکه یک مقدار از زمان بیرون رفتن را صرف استراحت می‌کنید. اگر چند روز به کلاس‌های کیک بوکسینگ خود نروید،‌ تناسب اندام خود را از دست نخواهید داد.
اگرچه داشتن آنفلوآنزا اغلب به معنای کم شدن اشتها است، اما ممکن است هر وقت گرسنه شوید فقط به شیرینی میل داشته باشید. به خودتان اجازه خوردن یک کلوچه را بدهید  و وقتی حسابی گرسنه شدید آن را میل کنید. مریض شدن نباید بهانه‌ای برای خوردن مواد غذایی ناسالم باشد. این زمانی است که نیاز به  غذاهای سالم‌تر دارید.

برای حفظ تناسب اندام در دوران مریضی از خوردن آبمیوه نزدیک به زمان خواب اجتناب کنید زیرا سرشار از قند طبیعی است.

نکاتی برای ادامه دادن به مسیر

زمانی‌که در رخت خواب هستید و برای تهیه‌ی غذا و نوشیدنی نیاز به کمک دارید، باز هم سعی کنید غذاهای سالم بخوردی و به فکر تناسب اندام خود باشید. در زمانی که هنوز گرسنه نیستید اما باید چیزی بخورید، میان وعده‌های کوچک میل کنید تا از خوردن در اواخر شب اجتناب کنید. برای افزایش ویتامین C‌ از آب پرتقال طبیعی بنوشید اما از خوردن آن نزدیک به زمان خواب اجتناب کنید زیرا سرشار از قند طبیعی است. حتی زمانی که بیمار هستید هم انتخاب‌های سالم اهمیت دارد.
البته اگر جلوی خودتان را بگیرید گاهی اوقات می‌توانید کمی تقلب کنید. در روزهایی که حال‌تان بهتر است، نباید بیماری‌ بهانه‌ای برای مصرف قند و نشاسته شود،. زیرا به این بهانه بیشتر از حد نرمال مصرف خواهید کرد و تناسب اندام خود را به خطر خواهید انداخت. به خاطر تب و عرق‌های شبانه، آب زیادی از دست می‌دهید. بنابراین باید آب بیشتری بنوشید تا آب بدن به‌ خوبی حفظ شده و مواد زائدی که شما را بیمار کردند دفع شوند.
زمانی‌که به قدر کافی خوب شدید، چند حرکت کششی برای فعال نگه‌ داشتن ماهیچه‌ها انجام دهید. زیرا دراز کشیدن در رخت خواب برای روزها می‌تواند مفاصل را خشک و ماهیچه‌ها را ضعیف کند. این امر واقعا زمانی که به باشگاه ورزشی برمی‌گردید به شما کمک می‌کند و احساس بهتری خواهید داشت.


منبع : Sheknows