زمانی که در یک فرهنگ مشخص رشد می‌کنید، الزاما سبک زندگی شما، نظام اعتقادی و شاید تفریحات و رژیم غذایی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است علاقه خاصی به قرمه سبزی مادر، سوپ جوی خاله‌تان، کبابی که پدر درست می‌کند و یا دلمه‌ی مادربزرگ داشته باشید.
برخی از سنت‌های غذایی از بقیه سالم‌تر هستند بنابراین ممکن است بخواهید برخی علایق خانوادگی را برای سازگار کردن آن‌ها با سبک زندگی سالم تغییر دهید، در حالی که طعم و مزه آن‌ها را حفظ می‌کنید.

تاثیرات مثبت و منفی

هر چند نقش رژیم غذایی همیشه روشن نیست، اما فرهنگ‌های مختلف افرادی با خطرات سلامتی متفاوت تولید می‌کند. به عنوان مثال، آفریقایی-آمریکایی‌ها و بسیاری از اهالی جنوب آمریکا بیشتر در معرض بیماری‌هایی چون بیماری‌های قلبی و دیابت هستند، اما رژیم غذایی و سبک غذاهای سرخ کرده ممکن است به تنهایی مقصر نباشند. سطح درآمد، دسترسی محدود به غذاهای سالم‌تر و عادت‌های ورزشی نیز نقش مهمی بازی می‌کنند. منوی غذاهای کم چرب و سرشار از سبزیجات، شبیه بسیاری از آن‌هایی که در آسیا هستند، می‌تواند نتیجه رژیم غذایی سالم‌تر و حتی کاهش خطر بیماری‌هایی چون دیابت و سرطان باشد. 

دگرگونی‌های فرهنگی

ممکن است با بروز تغییرات فرهنگی، رژیم غذایی هم تغییر کند. یک مثال خوب تغییر رژیم غذایی سنتی در میان لاتین تبارها در آمریکاست.  غیر از  این تاکید معروف بر عناصری چون خوراک‌های پرادویه و گشنیز، غذاهای مغذی و سنتی لاتین تبار شامل ذرت، غلات، سیب زمین، سبزیجات، حبوبات و میوه‌جات است. اما تغییر به غذاهای چرب‌تر و رژیم غذایی آمریکایی افزایش نرخ رشد چاقی و خطرات سلامتی را در میان لاتین تبارها به همراه آورده است. 

نمونه مدیترانه‌ای

از فرهنگ‌تان و غذاهایی که آن را خاص می‌کنند لذت ببرید، اما به دنبال راه‌های برای تغییر رژیم غذایی سنتی برای سالم‌تر کردن آن باشید. آکادمی آمریکایی پزشکان خانواده و جامعه سرطان آمریکا به شما پیشنهاد می‌کند، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را با خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، محدود کردن مصرف الکل، اجتناب از غذاهای چرب و شیرین و قطع غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز کاهش دهید.

منبع : Livestrong