درب اتوماتیک رفت و آمد در مکان‌های شلوغ را بسیار ساده می‌کند. از درب اتوماتیک در مکان‌های خصوصی و عمومی از بیمارستان گرفته تا هتل استفاده می‌شود که ترافیک انسانی کاهش یابد و رفت و آمد سالمندان و افراد ناتوان راحت‌تر شود. در این مطلب به انواع درب‌های اتوماتیک پرداخته‌ایم و آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. 


درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی در سه نوع دو درب، یک درب و تلسکوپی موجود است. از این نوع درب اتوماتیک بیشتر در ورودی‌ها و خروجی استفاده می‌شود. البته این نوع درب برای جایی که ورودی و خروجی‌اش یکی است نیز مناسب است. 


درب اتوماتیک سوئینگ یا لولایی

درب اتوماتیک سوئینگ مثل درب‌های معمولی اما به صورت خودکار باز و بسته می‌شود. از این نوع درب بیشتر در جاهایی که ترافیک یک طرفه دارند استفاده می‌شود. جایی که فقط ورودی یا خروجی باشد. درب اتوماتیک سوئینگ در دو نوع یک درب و دو درب موجود است. 


برای فروشگاه‌هایی که درب خروجی و ورودی متفاوتی دارند نیز درب اتوماتیک جمع‌شو مناسب هستند.

درب اتوماتیک جمع‌شو

از درب اتوماتیک جمع‌شو بیشتر در مکان‌هایی که کمبود فضا دارند استفاده می‌شود. این نوع هم، در مدل‌های یک درب و دو درب موجود است. این درب‌ها فقط از یک طرف باز می‌شوند و برای فروشگاه‌هایی که درب خروجی و ورودی متفاوتی دارند نیز مناسب هستند. 


درب اتوماتیک سوئینگ کم‌مصرف

مکانیزم این نوع درب اتوماتیک طوری طراحی شده است که انرژی کمتری مصرف می‌کند. انواع آن شامل یک درب، دو درب و درب‌های جفتی می‌شوند. از این درب اتوماتیک می‌توان در مکان‌هایی با ترافیک دو طرفه استفاده کرد. 


درب اتوماتیک چرخشی

از درب اتوماتیک چرخشی در مکان‌هایی که رفت و آمد خیلی زیادی دارند استفاده می‌شود. با وجود این درب افراد می‌توانند هم‌زمان به ساختمان وارد یا از آن خارج شوند. با استفاده از این نوع درب انرژی کمتری هدر می‌رود و از این لحاظ بهینه هستند. درب اتوماتیک چرخشی هم‌چنین از وزیدن بادهای شدید به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند. اگر از این درب در ساختمان‌هایی که سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی دارند استفاده شود، هزینه‌های مربوط به انرژی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. درب اتوماتیک چرخشی در انواع دو، سه یا چهار درب موجود است و معمولا از پانل‌های بزرگ شیشه ای ساخته می‌شود. بهترین مکان‌های برای استفاده از این نوع درب مراکز خرید بزرگ و بانک‌ها هستند. 


منبع : Adsf