اگر شما هم مثل خیلی های دیگر از اضافه وزن رنج می برید و به دنبال راهی برای کاهش وزن می گردید، حتما آخرین چیزی که برای این کار به ذهن‌تان می رسد خوردن است، در حقیقت شاید باورتان نشود، اما غذاهایی وجود دارند که گنجاندن شان در رژیم غذایی و مصرف‌شان به صورت مداوم به کاهش وزن شما کمک می کند. احتمالا می پرسید مگر می شود غذایی کالری نداشته باشد؟ ولی اگر می خواهید وزن کم کنید و می توانید این غذاها را به غذاهای چرب و پر کالری ترجیح دهید حتما فهرستی که برایتان فراهم کرده ایم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سیب
تحقیقات نشان می دهند خوردن یک سیب قبل از غذا، با فیبر زیادی که دارد معده را پر کرده و باعث می شود در کل کالری کمتری به بدن خود برسانید. سیب همچنین برای تنظیم قند خون نیز مفید است و این به شما کمک می کند میان وعده های بهتری برای خود انتخاب کنید، چون دیگر آن‌قدر گرسنه نخواهید بود که شکم تان بر عقل‌تان حاکم شود و تصمیم اشتباهی بگیرید.

برای کاهش وزن و تناسب اندام در رژیم غذایی خود برنج قهوه ای که حاوی کربوهیدرات های مفید است را بگنجانید.

برنج قهوه ای
برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند این نوع برنج از معادل سفیدش مفید تر است. برنج قهوه ای کربوهیدارت های مفیدی دارد که سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشند و به سوختن چربی ها کمک می کنند. همچنین با اینکه کالری زیادی ندارد بسیار شکم پرکن است.

تخم مرغ
به جای آنکه مثل خیلی ها فقط سفیده ی تخم مرغ را بخورید آن را کامل میل کنید. پروتئین تخم مرغ هورمون چربی سوز را تحریک و به آب شدن چربی های شکم کمک می کند.

ماهی سالمون
پروتئین بدون چربی و طعم بسیار مطبوع ماهی سالمون می تواند بدون چربی های ناسالم آن احساس رضایتی که از خوردن غذا به دنبالش هستید را در شما ایجاد کند. این نوع گوشت مقدار زیادی اسید چرب امگا3 نیز دارد که برای قلب و مغز شما بسیار مفید است. به این ترتیب سالمون می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای رژیم لاغری باشد.

مصرف جو دوسر در صبحانه به دلیل فیبر فراوان به کاهش خوردن میان وعده و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند.

جو دوسر
مخلوطی از جو دوسر برای صبحانه آنقدر فیبر دارد که می تواند شما را تا زمان نهار سیر نگاه دارد و شما را از خوردن میان وعده های بی مورد باز دارد. جو دوسر ریز شده و درشت بیشتر از جو دوسر آماده شما را سیر می کند و نقش مؤثری در رژیم های کاهش وزن دارند.

گوشت بوقلمون
بوقلمون تریپتوفان دارد؛ آمینو اسیدی که در مغز به سروتونین تبدیل می شود. این ماده ی شیمیایی خلق و خوی شما را بهتر می کند، اشتهای تان را کاهش می دهد و باعث می شود به هوس ها و خواسته های خوشمزه اما ناسالم خود تن ندهید.

قارچ
تحقیقات نشان می دهند کسانی که قارچ را در رژیم غذایی خود جای می دهند و حتی غذاهایی با پایه ی قارچ میل می کنند به اندازه ی کسانی که گوشت می خورند احساس سیری می کنند. اما آن ها کالری کمتری مصرف می کنند، چربی کمتری می خورند و در نتیجه لاغرتر می مانند.

گریپ فروت
خوردن نصف یک گریپ فروت قبل از هر وعده ی غذایی می تواند میزان تولید انسولین را کاهش دهد؛ هورمونی که با ذخیره ی چربی در بدن ارتباط دارد و می تواند به کاهش وزن منجر شود. این میوه پروتئین و مقدار زیادی آب نیز دارد و به همین خاطر به شما احساس سیر بودن می بخشد.
منبع : Healthywomen