شکی وجود ندارد که رسیدن به تبحر در جراحی زیبایی بینی از انواع دیگر جراحی پلاستیک سخت‌تر است. بینی جدیدتان را نمی‌توانید زیر یقه‌ی لباس‌تان پنهان کنید بر خلاف دیگر اعمال جراحی زیبایی، حتی کوچک‌ترین تغییر ناشی از جراحی زیبایی بینی کاملا در صورت به چشم می‌آید. نمی‌توان گفت انتخاب جراح پلاستیک مناسب برای جراحی زیبایی بینی چقدر اهمیت دارد. جراحی که در این خصوص تعلیم دیده باشد و تجربه‌ی کافی برای انجام این جراحی را پس از سال‌ها کار کسب کرده باشد. اگر شما هم به جراحی زیبایی بینی فکر می‌کنید، باید بدانید که برای این عمل به یک متخصص نیاز دارید. اما بیشتر اوقات پیدا کردن متخصصین کار مشکلی است. در این مطلب نکاتی را برای‌تان فراهم کرده‌ایم که پیدا کردن یک متخصص جراحی زیبایی بینی و تشخیص آن را برای‌تان ساده‌تر خواهند کرد. 


اگر به وب‌سایت‌های جراحان پلاستیک سر بزنید، متوجه می‌شوید که بیشتر آن‌ها جراحی زیبایی بینی را جزو تخصص‌های خود لیست کرده‌اند؛ این دلیل نمی‌شود که جراح پلاستیک در این زمینه تخصص داشته باشد. اگر بخواهید یک متخصص جراحی زیبایی بینی را شناسایی کنید، باید مثل یک تحلیل‌گر کسب و کار عمل کنید و به‌دنبال نشانه‌هایی باشید که تجربه‌ی جراح پلاستیک در این زمینه را اثبات کنند. این نشانه‌ها را می‌توانید در تعامل با او و کارکنانش پیدا کنید. نشانه‌هایی که باید به‌دنبال‌شان باشید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • گذراندن دوره‌های جراحی پلاستیک ترمیمی و صورت: از جراح پلاستیک بپرسید چه دوره‌هایی دیده است. شاید بتوانید این اطلاعات را در وب‌سایت جراحان نیز پیدا کنید، یا این‌که با مطب آن‌ها تماس بگیرید و از منشی در این خصوص سوال بپرسید. در حالی که ممکن است جراحی بدون گذراندن این دوره‌ها در جراحی زیبایی بینی تخصص داشته باشد، گذراندن آن‌ها می‌تواند نشانه‌ی خوبی باشد. نشانه‌ی دیگر می‌تواند انجام تعداد زیادی جراحی زیبایی بینی باشد. 

دیدن عکس قبل و بعد از عمل افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند می‌تواند سطح مهارت جراح پلاستیک را تعیین کند.

  • دیدن عکس‌های قبل و بعد از عمل: ممکن است بعضی بیماران دوست نداشته باشند عکس‌های‌شان در وب‌سایت جراح پلاستیک نمایش داده شود، اما اکثر آن‌ها با این‌که جراح عکس‌ها را به صورت حضوری به مراجعین نشان دهد مشکلی ندارند. یکی از نشانه‌های باتجربه بودن جراح، داشتن مجموعه‌ای بزرگ از عکس‌های قبل و بعد از عملجراحی زیبایی بینی است. پیشنهاد می‌شود جراحی را انتخاب کنید که قبل از شما حداقل 50  بار این عمل را انجام داده باشد. شما هم‌چنین می‌توانید با دیدن نتایج کارهای قبلی جراح، میزان تخصص او را ارزیابی کنید. 
  • داشتن تجربه در خصوص بینی‌های مشابه بینی شما: در جلسات مشاوره، جراح باید عکس‌هایی از بیماران قبلی نشان دهد که بینی شبیه بینی شما دارند. این‌که جراح در خصوص بینی مشابه بینی شما و روش‌های مختلف جراحی زیبایی بینی تجربه داشته باشد اهمیت زیادی دارد. 
  • از جراح بخواهید یکی از بیماران قبلی‌اش را به شما معرفی کند: اگر جراح بیماران زیادی داشته باشد که از نتیجه‌ی جراحی‌شان راضی باشند، صحبت کردن با یکی از آن‌ها کار مشکلی نخواهد بود. خجالت نکشید و پس از جلسات مشاوره از جراح بخواهید شماره تلفن یکی از بیماران قبلی‌اش را به شما بدهد. 
  • جراح چطور با شما رفتار می کند: علاوه بر تجربه و تخصص جراح، می‌توانید با ارزیابی رفتار او و کارکنان مطبش نکات زیادی را بفهمید. آیا آن‌ها حرفه‌ای و مطلع هستند؟ در خصوص جراحی زیبایی بینی به شما آگاهی می‌دهند؟ پس از جراحی به بیماران خدماتی ارائه می‌کنند؟


منبع : 8west