امروزه جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین انواع جراحی پلاستیک است. از آن‌جایی که این نوع جراحی می‌تواند تاثیر خیلی زیادی روی چهره‌ی فرد داشته باشد، تعجبی ندارد که افراد زیادی می‌خواهند اندازه و شکل بینی‌شان که راضی‌شان نمی‌کند را تغییر دهند. این افراد می‌توانند با تغییر شکل بینی و تبدیل کردن آن به بینی‌ دلخواه‌شان، اعتماد به نفس خود را بهبود بخشند و نسبت به خود احساس رضایت بیشتری داشته باشند. اما نوجوانانی که خواهان جراحی زیبایی بینی هستند چطور؟ در خصوص نوجوانان و جراحی زیبایی، باید نکات خاصی مد نظر قرار داده شود. 


نکاتی که نوجوانان خواهان جراحی زیبایی بینی باید بدانند

جراحی زیبایی بینی برای نوجوانان پدیده‌ی جدیدی نیست و سال‌هاست که والدین به‌عنوان جایزه‌ی فارغ التحصیلی از دبیرستان، جراحی زیبایی بینی را به نوجوانان‌شان هدیه می‌دهند. در واقع طبق آمار منتشر شده، جراحی زیبایی بینی پرطرفدارترین جراحی پلاستیک بین افراد زیر 21 سال محسوب می‌شود. اما در این خصوص باید احتیاط لازم را لحاظ کرد. در حالی که نوجوانان می‌توانند با کمک جراحی زیبایی بینی مشکلات مربوط به اعتماد به نفس خود را حل کنند، این جراحی فقط باید در صورتی انجام شود که فرد کاندیدای مناسبی برای جراحی پلاستیک باشد. مثل هر نوع عمل جراحی دیگر، جراحی زیبایی بینی هم خطرات و پیچیدگی‌های خود را دارد و این‌که فواید آن از مضرات آن بیشتر باشد، اهمیت زیادی دارد. نوجوانان پیش از هر چیز باید با جراحان پلاستیک معتبر جلسات مشاوره داشته باشند تا متوجه شوند جراحی زیبایی بینی برای آن‌ها مناسب است یا نه. 


جراحان پلاستیک معتبر معمولا به نوجوانان توصیه می‌کنند تا زمانی که بینی‌شان کاملا رشد نکرده و فعالیت ورزشی انجام ندهند.

نکاتی که جراح پلاستیک مد نظر قرار می‌دهد

  • بینی بیمار هنوز در حال رشد است؟
  • آیا بیمار ورزش یا فعالیتی می‌کند که بینی‌اش را در معرض خطر قرار دهد؟
  • آیا بیمار می‌تواند پس از جراحی در تمام جلسات مشاوره و معاینه شرکت کند؟

جراحان پلاستیک معتبر معمولا به نوجوانان توصیه می‌کنند تا زمانی که بینی‌شان کاملا رشد نکرده صبر کنند. این اتفاق معمولا در سن 15 تا 16 سالگی برای دختران؛ و برای پسران، یک سال دیرتر رخ می‌دهد. البته استثنا همیشه وجود دارد. برای کسانی که در اثر سانحه بینی‌شان شکسته یا مشکلات تنفسی دارند، جراحی زیبایی بینی در سنین پایین‌تر هم انجام می‌شود. اما در چنین شرایطی نتایج جراحی ممکن است پس از مدتی دچار تغییراتی شوند.


منبع : Rhinoplastyny