اکثر افراد طرفدار سینه مرغ هستند. چون سینه مرغ چربی بسیار کم و مقدار زیادی پروتئین دارد، اما هر چند وقت یک بار، ممکن است از مرغ خوردن خسته شویم و هوس مواد غذایی دیگر را بکنیم. با ایجاد تنوع در رژیم غذایی، غذا خوردن برای‌مان خسته‌کننده نمی‌شود و مواد مغذی بیشتری هم وارد بدن‌مان می‌کنیم. پس هر وقت از مرغ خوردن خسته شدید و نیاز به پروتئین داشتید، سراغ این مواد غذایی بروید چون بیشتر از سینه‌ی مرغ، پروتئین دارند. 


میگو

این غذای دریایی بسیار سیرکننده است. به گفته‌ی یک متخصص تغذیه از نیویورک، تقریبا 12 تا 18 میگوی درشت، 144 کالری و 34 گرم پروتئین دارد. این تصور هم که کسانی کلسترول بالا دارند نباید میگو مصرف کنند، کاملا اشتباه است. به‌جای این‌که آن‌ها را در کره غرق کنید، کمی سس کوکتل به آن بزنید که کالری‌اش خیلی بالا نرود. 


ماهی باراموندی

این نوع ماهی که جیوه‌ی کمی دارد، معمولا در شمال استرالیا یافت می‌شود و 170 گرم آن حاوی 31 گرم پروتئین است. این ماهی هم‌چنین منبع غنی امگا 3 نیز است. می‌توانید این ماهی را فیله کنید و در فریزر نگه دارید. خوبی فیله ماهی یخ‌زده این است که سریع یخش باز می‌شود و تا لباس‌‌های‌تان را عوض کنید و برای آشپزی آماده شوید، ماهی هم آماده‌ی پختن خواهد بود.


اسموتی

می‌توانید با ترکیب کردن یک فنجان شیر سویا، دو قاشق غذاخوری شاهدانه، یک فنجان اسفناج و یک موز، یک اسموتی سرشار از پروتئین درست کنید. این اسموتی بیشتر از 31 گرم پروتئین دارد که علاوه بر مقدار زیادی سبزیجات، چربی‌های مفید، اومگا 3 و کربوهیدرات هم به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید. 


یک کاسه پنیر لور، 35 گرم پروتئین دارد که با میوه و آجیل قابل خوردن است.

پنیر لور

یک کاسه پنیر لور، 35 گرم پروتئین دارد. اگر به طعم‌های شیرین علاقه دارید، پنیر لور را با میوه و آجیل مخلوط کنید و اگر طرفدار شیرینی نیستید، می‌توانید آن را با گوجه فرنگی، نعنای تازه و دانه فلفل سیاه ترکیب کنید. از آن‌جایی که پنیر لور را می‌توان به شیوه‌های مختلف مصرف کرد، گزینه‌ی مناسبی برای ایجاد تنوع در رژیم غذایی محسوب می‌شود. 


روست بیف

170 گرم روست بیف، 240 کالری و 36 گرم پروتئین دارد. اما کیفیت روست بیفت در میزان مواد مغذی آن تاثیر زیادی دارد. روست بیف را با سس خردل، پنیر و سبزیجات ترد، میل کنید. 


سبزیجات سرخ‌شده با توفو یا خمیر سویا

130 گرم توفو را با یک فنجان بروکلی، 40 گرم بادام و یک فنجان توت پخته شده مخلوط و ظرفی از غذا میل کنید که 36 گرم پروتئین دارد. توفو در این غذا ماده‌ی اصلی تامین کننده پروتئین است و11 گرم پروتئین دارد. 


منبع : Prevention