چه بخواهید به جایی رفته و چادر بزنید، و یا برای تعطیلات به یک کلبه‌ بروید و چه مواد غذایی را به یک جشن ببرید، قواعد زیر را برای حمل مواد غذایی پیروی کنید.
غذای خانگی مهم‌ترین بخش یک پیک‌نیک است و هیچ‌ چیز رضایت بخش‌تر از آماده‌سازی یک غذای مجلل، یک اجاق پیک‌نیک و تعداد کمی ظروف وجود ندارد. اما اگر قصد دارید این تابستان مواد غذایی همراه ببرید، بهتر است نگاهی به 10 نکته‌ی عالی که برای حمل سالم مواد غذایی پیشنهاد داده‌ایم بیاندازید‌. گرمای هوای تابستان و نداشتن تجهیزات می‌تواند به شکلی متفاوت منجر به شناخت بهتر از تسهیلات مکان اردو زدن که ممکن است انتظار و امیدش را داشته‌اید شود.
  • اگرمواد غذایی پخته با خود می‌برید، تا جایی که ممکن است آن را سرد کنید و در یخچال بگذارید. درست قبل از عازم شدن آن را درون یک کلمن حاوی یخ قرار دهید.
  • به گوشت منجمد یا غذاهای حاضری فکر کنید و آن‌ها را برای حمل منجمد کنید، به این ترتیب خیال‌تان راحت است که در طول مسیر بیش از حد گرم نمی‌شوند. شما نمی‌توانید در مقصد آن‌ها را از نو منجمد کنید، بنابراین لازم است در خصوص چگونگی سرد نگه‌داشتن آن‌ها در زمانی که به مقصد رسیدید برنامه‌ریزی کنید.
  • حواس‌تان باشد که درب تمام مواد غذایی را به‌طور کامل قبل از سفر محکم ببندید تا روی هم نریزند. مطمئنا دل‌تان نمی‌خواهد که غذای خام و پخته شده با هم مخلوط شوند. ظروف پلاستیکی درب دار بهترین انتخاب برای این کار هستند.
  • اگر در هوای گرم و با خودرو سفر می‌کنید، قبل از شروع سفر درب‌ها را باز بگذارید تا حرارت خودرو خارج شود، غذا را در صورت امکان در سردترین قسمت خودرو قرار دهید و تهویه‌ی خودرو را روشن کنید.

قوانین سالم نگهداشتن مواد غذایی در بیورن از خانه درست همانند قوانین آن‌ها در خانه است.

  • قوانین سالم نگهداشتن مواد غذایی در بیرون از خانه درست همانند قوانین آن‌ها در خانه است، بنابراین قبل از آماده کردن مواد غذایی، دست‌های خود را بشویید. تجهیزات و وسایل آشپزی نیز، نیاز به تمیزی کامل دارند.
  • تمام مواد غذایی فاسدشدنی را باید در دمای مناسب نگهداری کرد. مواد غذایی که به یخچال تعلق دارند سرد نگهدارید و غذای گرم را گرم سرو کنید. حرارت اکثر باکتری‌ها را از بین می‌برد، بنابراین این موضوع خیلی مهم است. 
  • یک دماسنج غذایی با خود ببرید. در تمام طول سفر و هنگام حمل، غذاهای سرد را باید در دمای 8 درجه‌ی سانتی‌گراد یا پایین‌تر و غذای گرم را لازم است در دمای 63 درجه‌ی سانتی‌گراد یا بالاتر نگهداشت.
  • مواد غذایی سرد نباید بیش از چهار ساعت بالاتر از دمای 8‌ درجه‌ی سانتی‌گراد باشند. زمانی‌که دما به این آستانه رسید، باید غذا را دور بیندازید.
  •  از قبل برنامه‌ریزی کنید. اگر سفر طولانی در پیش دارید، از لحاظ ایمنی و سلامت بهتر است که برای خرید اقلام فاسد شدنی به نزدیک‌ترین سوپر مارکت بروید. حواس‌تان باشد که به اندازه‌ی کافی یخ و کلمن و ظروف پلاستیکی درب‌دار همراه خود ببرید. در صورتی‌که در مقصد یخچال دارید، قبل از بازکردن وسایل خود، بلافاصله مواد غذایی را داخل یخچال بگذارید. در صورتی که یخچال وجود ندارد، اولین کار خوردن اقلام فاسدشدنی باشد.
  • مواد غذایی را با خود ببرید که نیازی به منجمد کردن و بار اضافی ندارند مثل کلوچه، کیک (بدون کره)، نان و آجیل. انواع کنسرو‌ها، غذاهای استرلیزه شده بسیار عالی هستند. مواد غذایی گیاهی در صورتی که بخواهید یک نوع غذای گیاهی مرکب از گوشت با سبزی فصلی، ادویه‌جات، گوجه‌فرنگی و نخودفرنگی کنسرو شده  بپزید که یک وعده‌ی غذایی را پر می‌کنند، گزینه‌های عالی هستند. هم‌چنین می‌توانید غلات از پیش پخته شده بخرید که برای درست کردن سالاد یا ریختن در سوپ و خورشت راهکاری سریع و ساده است.

منبع : Bbcgoodfood