احتمالا می‌دانید سالاد‌های پر و پیمان رستوران‌ها بیشتر از یک چیزبرگر با بیکن کالری دارند، رستوران‌ها هم می‌دانند که شما می‌دانید، به همین دلیل سعی می‌کنند با گذاشتن اسم‌هایی مثل «سالاد رژیمی» در منوهای‌شان شما را گمراه کنند. اما معمولا این سالاد‌های رژیمی فقط وعده‌های کوچک‌تر از همان سالاد‌های چاق‌کننده هستند. در ادامه با مواد غذایی که در سالاد‌ها استفاده می‌شوند و افراد تصور می‌کنند سالم و کم‌کالری هستند آشنا می‌شوید. دفعه‌ی بعدی که خواستید در رستوران سالاد سفارش دهید یا در خانه سالاد درست کنید، این مواد غذایی را به یاد داشته باشید. البته ما جایگزین‌های آن‌ها را هم برای‌تان آورده‌ایم. 


سرکه‌ بالزامیک

سرکه بالزامیک اصل که از ایتالیا می‌آید، حداقل باید 12 ساله باشد و اصلا ارزان نیست. سرکه بالزامیکی که در منوی رستوران‌ها می‌بینید معمولا نسخه‌ی تجاری آن است که از سرکه‌ی سفید، کارامل، شکر و غلیظ‌کننده‌ها تهیه‌ می‌شود. 


سس بدون چربی

در حالی که  ترس از چربی کم شده است، رستوران‌ها هنوز هم از آن استفاده می‌کنند. هر چیزی که برچسب بدون چربی داشته باشد معمولا سرشار از شکر است. 


گردوی شکری

گردو جزو مواد غذایی سالم و سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های مفید است. اما وقتی آن‌ را سرشار از شکر می‌کنیم، هیچ فرقی با آب‌نبات نخواهد داشت. 


هر چیز شکراندود شده

هیچ‌ کس تصور نمی‌کند یک دونات شکراندود شده سالم باشد، پس چطور ماهی و مرغ شکراندود شده می‌تواند در رژیم غذایی باشد و به کاهش وزن منجر شود؟ 


میوه‌های خشک مانند خرما و انجیر که سرشار از قند می‌باشند به تحمل رژیم غذایی کمک زیادی می‌کند.

میوه‌ خشک

وقتی میوه را به شکل طبیعی میل می‌کنید، آب، فیبر و دیگر مواد مغذی آن باعث می‌شوند زودتر سیر شوید. اما وقتی آب آن را حذف کنید و میوه‌های خشک مثل خرما میل کنید، پرخوری کردن بسیار راحت‌تر می‌شود و اکثر میوه‌های خشک سرشار از قند هستند. 

به‌دنبال مواد غذایی سالم‌تر برای استفاده در سالاد هستید؟ نگذارید رژیم غذایی شما را منوی رستوران تعیین کند. در رستوران‌های معتبر می‌توانید مودبانه از گارسن بخواهید از مواد غذایی مورد نظرتان در سالاد استفاده کند. اگر چنین امکانی وجود ندارد، بهتر است در آن رستوران سالاد سفارش ندهید. بهترین کار این است که سالادتان را خودتان در منزل درست کنید. از این روش‌ها و مواد غذایی در سالاد‌ خود استفاده کنید و از مزه‌ی خوب و خاصیت آن لذت ببرید.


سبزیجات سبز و برگدار

از کاهو، اسفناج و کلم در سالاد‌های خود استفاده کنید. طبق یک قانون کلی، هر چه رنگ سبزیجات تیره‌تر باشد، خاصیت بیشتری دارند. 


سبزیجات بدون نشاسته

سالادتان را پر از سبزیجاتی مثل خیار، تربچه، فلفل و قارچ کنید. سبزیجات رنگی معمولا برای کاهش وزن مفید هستند. 


پروتئین بدون چربی

مرغ گریل شده، بوقلمون، میگو، سالمون و گوشت گاو جزو مواد غذایی پروتئینی هستند که می‌توانید در سالاد استفاده کنید. اما این مواد غذایی نباید کوبیده‌شده، سرخ‌شده یا همراه با سس‌های سرشار از قند و گلوتن مصرف شوند. 


چربی‌های مفید

چربی‌های مفید شما را سیر می‌کنند و باعث می‌شوند چربی بسوزانید. این چربی‌ها در آووکادو، دانه‌های بوداده شده و سالمون وجود دارند. سس را کنار بگذارید و سالاد را با روغن زیتون و سرکه میل کنید. هم‌چنین می‌توانید خودتان سس سالاد درست کنید. البته در آن از شکر و مواد نگهدارنده استفاده نکنید. 


کربوهیدرات‌

لوبیا سیاه، نخود و کوینولا سرشار از کربوهیدرات، فیبر و مواد مغذی هستند و سالاد را متنوع و خوشمزه می‌کنند. 


منبع : Prevention