این روزها، روزهای زردچوبه است. به‌خاطر خاصیت ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان، این پودر طلایی سال‌ها در طب سنتی هند کاربرد داشته و این روزها، استفاده از آن  بسیار رواج یافته است. این‌ها دلایلی هستند که باید این ادویه را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید. 


پوست را شفاف می‌کند

به گفته‌ی یک متخصص پوست و مو، زردچوبه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و التهاب پوست را کاهش می‌دهد. پوست بزرگترین عضو بدن است و مرز بین بدن و دنیای بیرون محسوب می‌شود. خیلی از مشکلات پوستی ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن هستند. تحقیقات نشان می‌دهد مرطوب‌‌کننده‌هایی که حاوی زردچوبه هستند، چین و چروک‌ها و خطوط صورت را از بین می‌برند. زردچوبه هم‌چنین حاوی یک ماده‌ی معدنی به اسم منگنز است که تولید کلاژن را تقویت می‌کند. 


یک سم‌زدای طبیعی است

با یک لیوان دمنوش داغ زردچوبه‌ی، بدن‌تان را سم‌زدایی کنید. به گفته‌ی یک متخصص تغذیه، زردچوبه به‌عنوان یک تصفیه‌کننده‌ی خون شناخته می‌شود که کار کبد و کلیه را راحت می‌کند. 


با سرماخوردگی مبارزه می‌کند

کورکومین، آنتی‌اکسیدانی است که رنگ زرد زردچوبه از آن ناشی می‌شود و از تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد سلول‌های سالم بدن را نابود می‌کنند و باعث می‌شوند بدن، مقاومتش در برابر بیماری‌‌ها را از دست بدهد. 


به کاهش وزن کمک می‌کند

زردچوبه مقاومت بدن در برابر انسولین را افزایش می‌دهد و سوخت و ساز آن را بیشتر می‌کند. در تحقیقاتی که روی موش‌ها انجام شد، گروهی که همراه چربی زردچوبه مصرف می‌کردند به اندازه‌ی گروهی که فقط چربی مصرف می‌کردند، اضافه وزن نداشتند. 


سلامت مغز را بهبود می‌بخشد

تحقیقات نشان می‌دهد آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه التهاب را کاهش می‌دهد و جریان خون در مغز را بهبود می‌بخشد. 


منبع : Prevention