تکنیک لیزر لیپوساکشن، چربی‌ها را آب و پوست را سفت می‌کند. برای افرادی که به دنبال بدست آوردن هیکلی تراشیده با صرف کمترین تلاش ممکن هستند تکنیک لیپوساکشن، یکی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های سریع است. اما همانند هر چیز خوب دیگری، این روش نیز دارای عیوبی است مخصوصا اگر پوست شما نتواند شل‌شدگی و افتادگی خود را برطرف نماید. بوجود آمدن توده‌هایی از پوست شل و آویزان می‌تواند بر هدف استفاده از جراحی زیبایی که از بین بردن چربی‌هایی است که آب کردن آن‌ها دشوار است سایه افکند.

این‌جا همان جایی است که تکنیک جدید لیزر لیپولیز پا به میدان می‌گذارد؛ جایی که تکنیک لیپوساکشن متوقف می‌شود تکنیک لیزر لیپولیز به مسیر خود ادامه می‌دهد. محققین معتقدند که این تکنیک پیشرفته می‌تواند کلید دستیابی به هیکلی مطلوب و ایده‌آل باشد. این محققین، یافته‌های خود را در سی و هشتمین نشست سالانه‌ی انجمن رادیولوژی مداخله‌ای که در سال 2013 در شهر نیواورلئان آمریکا برگزار گردید ارائه نمودند.

لیزر لیپولیز چگونه کار می‌کند

لیزر لیپولیز یک روش کم تهاجم است که از گرمای حاصل از لیزرهای اپتیک فیبری با طول موج‌های مختلف برای آب کردن چربی‌های بدن استفاده می‌نماید. این روش با تکنیک لیپوساکشن تفاوت دارد. لیپوساکشن عبارتست از جدا کردن چربی‌ها از بافت‌های بدن با استفاده از ساکشن. مزیت روش لیزر لیپولیز نسبت به تکنیک لیپوساکشن این است که این روش، تولید پروتئین کلاژن را که موجب سفت شدن پوست می‌شود را تحریک می‌نماید. 
در طول یک بازه‌ی زمانی سه ساله، نتایج بالینی روش‌ لیزر لیپولیز و لیپوساکشن از بیش از 2,000 بیمار جمع‌آوری گردید. محقیقین مشاهده نمودند که توده‌های قابل ملاحظه‌ی چربی در قسمت‌های مختلف بدن بیماران از بین رفته است و میزان سفتی پوست بدن آن‌ها افزایش یافته است. هم‌چنین مشخص گردید که این بیماران دچار هیچ نوع عارضه‌ی مهمی نشدند هر چند که برخی از آن‌ها از اندکی درد و کوفتگی شکایت داشتند.

تلفیق روش لیزر لیپولیز با روش سنتی لیپوساکشن، بهترین نتایج را در زمینه‌ی سفت کردن و منقبض نمودن پوست ارائه می‌دهد.

لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن

لیزر لیپولیز به تنهایی در از بین بردن چربی‌ها، کارآمد است. با این وجود، تلفیق روش لیزر لیپولیز با روش سنتی لیپوساکشن، بهترین نتایج را در زمینه‌ی سفت کردن و منقبض نمودن پوست ارائه می‌دهد.
دکتر عباس شمس‌الدین، پزشک رادیولوژی تهاجمی و مدیر این تحقیقات می‌گوید: بسیاری از افراد روش لیپوساکشن را انتخاب نمی‌کنند زیرا شنیده‌اند که در این روش، بعد از برداشته شدن چربی‌ها، پوست دچار افتادگی می‌شود. این مسئله به طور خاص برای افرادی صادق است که می‌خواهند چربی‌های شکمی خود را از بین ببرند اما در عین حال نیاز دارند که پوست‌شان نیز به جای اول خود باز گردانده شود.
طبق اظهارات دکتر شمس‌الدین برای هدف قرار دادن شکم‌های افتاده، چربی‌های کمر و سایر نواحی چاق بدن باید از دو روش لیزر لیپولیز و لیپوساکشن بهره برد. امروزه مشخص گردیده است که تلفیق روش سنتی لیپوساکشن با روش لیزر لیپولیز منجر به بدست آمدن هیکلی تراشیده با پوستی سفت می‌شود. ما می‌توانیم به بیماران، ویژگی‌هایی نظیر شکم سفت‌تر بدهیم بدون این که نیاز به عمل جراحی باشد.

لیزر لیپولیز یک درمان ایمن و موثر برای هدف قرار دادن نواحی کوچک چربی در بدن است.

نکات قابل توجه در زمینه‌ی سلامتی و ایمنی

بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اند که لیزر لیپولیز یک درمان ایمن و موثر برای هدف قرار دادن نواحی کوچک چربی در بدن است و از آن جایی که این عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود به طور کلی دوره‌ی نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه است. 
خود را به سلاح حقایق مجهز کنید و با پزشک خود مشورت نمائید تا بفهمید که آیا کاندیدای مناسبی برای عمل لیپوساکشن، لیزر لیپولیز یا هر دوی آن‌ها هستید یا نه. 
عمل لیپوساکشن؛ هم روش سنتی لیپوساکشن و هم لیپوساکشنی که از لیزر لیپولیز بهره ببرد. اگر توسط پزشک مجرب و واجد شرایط انجام شود به طور کلی یک روش بسیار بی‌خطر است.
در هر حال تمامی روش‌های جراحی دارای تعدادی ریسک هستند که می‌توان به عفونت، خون‌ریزی، باقی ماندن جای زخم، آسیب به عصب‌ها، تشکیل لخته‌های خونی، عکس‌العمل ناسازگارانه به بیهوشی و بی‌حسی اشاره نمود. عمل لیپوساکشن دارای ریسک‌های اضافه‌تری نیز می‌باشد که شامل بی‌نظمی در شکل بدن، نامتقارن شدن فرم بدن، بروز تومور سرمی که همان پیدایش یک توده ناشی از تجمع مایعات خونی در زیر پوست است و تغییر کردن رنگ پوست و سوختگی است. 
اگرچه بیماران لیپوساکشن انتظار ندارند که با عمل جراحی، مقدار زیادی از وزن خود را از دست بدهند اما همواره باید به‌یاد داشته باشید که عمل جراحی هرگز جایگزینی برای یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم نیست. انواع جراحی زیبایی فقط می‌توانند ظاهر فرد را به میزان خیلی زیادی بهبود ببخشند که همیشه مترادف با یک بدن سالم‌تر نیست.

منبع : Healthline