برای سوزاندن کالری‌ و رسیدن به تناسب اندام، لازم نیست هزینه کنید یا کارهای خارق‌العاده انجام دهید. کافی است تصمیم جدی بگیرید و تناسب اندام را در لیست اهداف خود قرار دهید. وقتی مصمم به انجام این کار شدید آن‌گاه می توانید با انجام یک یا چند توصیه که در این مطلب برای شما آورده‌ایم بدنی سالم، بدون چربی اضافه و تناسب اندام داشته باشید.


گروه ورزش تشکیل دهید

گروه‌ ورزشی ایده‌ی بسیار جالبی برای رسیدن به تناسب اندام است. همه‌ی ما عاشق رقابت و چالش هستیم. می‌توانید یک گروه ورزش در خانه، بیرون از خانه یا در یک پارک نزدیک محل زندگی خود داشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش ورزشی خوب است.

می‌توانید این نرمش‌ها را به ترتیب انجام دهید: حرکت پروانه،  بالا و پایین پریدن، بالا و پایین آوردن زانوها، شنا، پشت بازو با صندلی و دراز نشست. هر حرکت را به مدت 60 تا 90 ثانیه انجام دهید و در صورت نیاز بین حرکات استراحت کنید. حرکات را در دو یا سه ست انجام دهید.


عضو یک تیم شوید

گاهی اوقات سخت‌ترین کار این است که به یک باشگاه ورزشی بروید. چطور است در یک لیگ ورزشی بزرگسالان نام نویسی کنید. عضو شدن در این لیگ‌ها ورزش را تبدیل به یک کار مفرح می‌کند. با ورزش در این تیم‌ها ضربان قلب خود را بالا ببرید، کالری بسوزانید و در نهایت به تناسب اندام برسید.

اگر برای این کار دیر اقدام کرد‌ه‌اید و تیم تکمیل شده است نام خود را به‌عنوان بازیکن رزرو بنویسید. بنابراین اگر در طی فصل یکی از بازیکنان تیم به هر دلیلی غایب باشد، اول با شما تماس می‌گیرند تا جای آن بازیکن غایب را پر کنید.


پیاده‌روی یکی از روش‌های ساده برای رسیدن به تناسب اندام است.

به صورت گروهی به پیاده‌روی در اطراف شهر بروید

پیاده‌روی یکی از روش‌های ساده برای رسیدن به تناسب اندام است چون فقط به یک جفت کفش ورزشی نیاز دارید و می‌توانید آن را در هر جایی که دوست داشتید انجام دهید. برای این‌که لذت بیشتری از پیاده‌روی ببرید، بهتر است در یک تور پیاده‌روی که مقصد مشخصی مثلا  یک مکان تاریخی در حوالی شهر دارد ثبت نام کنید. با این کار هم به تناسب اندام دست پیدا می‌کنید و هم چیزی یاد می‌گیرید.


به راهپیمایی در طبیعت بروید

پیاده‌‌روی‌های طولانی در طبیعت یکی از روش‌های عالی برای افزایش ضربان قلب و رسیدن به تناسب اندام است که در طی آن از هوای تازه‌ی خارج از دود و دم شهر هم لذت می‌برید. چند نفر از دوستان خود را خبر کنید، بندهای کفش ورزشی را ببندید و راه بیفتید. لذت این نوع پیاده‌روی و دیدن مناظر زیبا در طی آن بسیار لذت‌بخش‌تر از رفتن به باشگاه ورزشی است.


به دو بروید

دویدن از هر ورزش دیگری کالری بیشتری می‌سوزاند، اما دویدن روی تردمیل و یا مسیرهای تکراری محل زندگی می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. اگر در نزدیکی محل زندگی شما زمین دو وجود دارد به آن‌جا بروید و بدوید.

دویدن در میدان دو تغییر سرعت بدن را به چالش کشیده و کالری‌های بیشتری را می‌سوزاند و دویدن را برای شما لذت بخش‌تر می‌کند. اگر هر روز این کار را انجام دهید ، مسلما به تناسب اندام هم می‌رسید.


با تبدیل کارهای خانه به ورزش هم کالری بیشتری می‌سوزانید و هم به تناسب اندام می‌رسید.

کارهای خانه را تبدیل به ورزش کنید

آیا امکان دارد کارهای خانه را انجام دهید و همزمان با آن کالری هم بسوزانید؟ بله با این کار با یک تیر دو نشان می‌زنید. برای تبدیل تمیزکاری به ورزش سراغ کارهایی بروید که بیشترین کالری را می‌سوزانند مثلا سابیدن وان و سینک دستشویی و جارو کردن. برای این‌که جو ورزشی به وجود بیاورید در حین انجام این کارها کفش ورزشی به پا داشته باشید و موسیقی پرانرژی پخش کنید. اگر می‌خواهید کار را کمی سخت کنید هرگاه یک آهنگ جدید شروع می‌شود چند شنا و حرکت اسکات انجام دهید.


در انجام کارهای عام‌المنفعه دواطلب شوید

می‌توانید در کارهای عام‌المنفعه مثل درختکاری، ایجاد فضای سبز و احداث مراکز عمومی شرکت کنید تا از این طریق هم خدمتی به جامعه کرده باشید و هم به تناسب اندام نزدیک تر شوید. اگر کل روز جنب و جوش داشته باشید و حرکت کنید این هم یک نوع ورزش محسوب می‌شود.


در خانه یوگا کار کنید

یکی از خوبی‌های ورزش یوگا این است که فقط به بدن خود و یک زیر انداز نیاز دارید. در اینترنت می‌توانید هزاران فیلم در مورد آموزش یوگا پیدا کنید و بدون این‌که مجبور باشید خانه را ترک کنید، به ورزش یوگا بپردازید. برای پیدا کردن این فیلم‌ها می‌توانید به Yoga Download و Yogis Anonymous در اینترنت مراجعه کنید.


منبع : Health