فقط 30 روز لازم است که اراده خود را قوی کنید و رفتن به باشگاه ورزشی را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. در ادامه به چگونگی انجام این کار خواهیم پرداخت.
به تعطیلات و جشن‌های عید و بعد از عید فکر کنید؛ به «سال جدید و من جدید»! در این مدت مدام با خود فکر می‌کنید آیا می‌توانم در سال جدید به آرزوی خود تحقق ببخشم؟ یا باز هم این تصمیم به یک هزینه اضافی دیگر برای جلسات بی‌فایده باشگاه ورزشی ختم می‌شود؟ خوشبختانه اخیرا تحقیقی انجام شده که به چگونگی تبدیل کردن رفتن به باشگاه ورزشی به یک عادت روزمره پرداخته است. طبق نتایج به دست آمده دانشمندان به این نتیجه دست یافتند که آقایان بیشتر به ورزش کردن به طور منظم و همیشگی تمایل دارند.
قبل از هر چیز به یک ساعت زنگ‌دار نیاز دارید که آن را برای ساعت باشگاه ورزشی کوک کنید. بعد از یک دوره‌ی یک ماهه عمل ورزش روزانه به همراه صدای زنگ یک الگوی درونی بوجود می‌آورد که هرگاه صدای زنگ ساعت را می‌شنوید، مغز شما فرمان نیاز به ورزش را صادر می‌کند. لازم نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید و در یک ماه اول فقط لازم است مرتب به باشگاه ورزشی بروید تا بدن خود را عادت دهید و ورزش را به یک کار روتین تبدیل کنید. فعلا ساعت خود را برای قبل از نهار کوک کنید و به محض شنیدن صدای زنگ ساعت وسایل خود را بردارید و به باشگاه ورزشی بروید. با گذشت یک ماه، رفتن به باشگاه ورزشی مثل هر عادت روزمره دیگری مثل خرید کردن و غذا خوردن جزو عادت‌های شما می‌شود. 

عادت‌های بد را ترک کنید

حالا که یاد گرفتید چگونه یک عادت مثبت را در خودتان نهادینه کنید، وقت آن رسیده است که عادت‌های بد را که مانع شما هستند فراموش کنید. 

تمیرینات و جلسات باشگاه ورزشی همراه با رژیم غذایی و برنامه‌ریزی نتیجه مثبت خواهد داشت.

جدی باشید

یک سری اهداف مشخص، دست یافتنی، انجام شدنی و  مرتبط و  زمان‌بندی شده برای خود ترسیم کنید.  این فرمول تضمین شده است و حتما از آن نتیجه خواهید گرفت.

با واقعیت‌ها روبرو شوید

داشتن نگرش‌های مثبت و خوش‌بین بودن همیشه پاسخگو نیست. تحقیقات نشان می‌دهند که اعتراف به سخت بودن رژیم غذایی و پذیرفتن آن به شما کمک می‌کند هر ماه بیشتر وزن خود را کاهش دهید.

با تمرینات سبک کار خود را آغاز کنید

بنا بر تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه فلوریدا می‌توان اراده را مثل عضلات قوی کرد. اول یاد بگیرید که هنگام غذا خوردن  صحبت نکنید و اعتیاد به استفاده از شکر را کنار بگذارید.

منبع : Menshealth