یکی از چالش‌های مهم در دوران بلوغ و بزرگسالی پیدا کردن یک دوست مناسب است چرا‌که در دوران بزرگسالی از فعالیت‌های اجتماعی انسان‌ها کاسته می‌شود. اگر در پیدا کردن دوست احساس ضعف می‌کنید بهتر است در کلاس‌های آموزشی متفاوت و یا گروه‌های اجتماعی شرکت کنید. یکی از مکان‌هایی که می‌توانید در آن‌جا دوستان مناسبی پیدا کنید باشگاه ورزشی است. باشگاه ورزشی و فعالیت‌های ورزشی به شما انرژی داده و  شما را سرحال  و سرزنده می‌کند علاوه بر‌این، این مکان‌ها پر است از افراد متفاوت که شناخت کاملی از آن‌ها ندارید اما در جنبه‌هایی خاص با آن‌ها اشتراک دارید. بنابراین می‌توان از این مکان به‌عنوان محیطی بالقوه برای پیدا کردن دوستان مناسب استفاده کرد.
 جذب یک دوست مناسب با سطح اجتماعی و نوع زندگی شما، کار آسانی نمی‌تواند باشد اما با رعایت چند نکته می‌توان به فرآیند دوست‌یابی سهولت و سرعت بخشید.

سر صحبت را باز کنید

 برای شروع صحبت بدون در نظر داشتن جواب، پرسش‌هایی را از فرد مورد نظر خود در باشگاه ورزشی بپرسید. این پرسش‌ها باید دارای جوابی ادامه‌دار باشد تا صحبت شما ادامه پیدا کند. اگر شما سوالات معمولی و غیر ادامه‌دار بپرسید نمی‌توانید مکالمه‌ی مناسبی را شروع کنید. به‌طور مثال آیا برای این کلاس یوگا نیاز به زیر‌انداز است، یا ساعت چند است به شما کمکی نخواهند کرد. در عوض می‌توان از پرسش‌هایی استفاده کرد که پاسخ بلندتری داشته باشند. به‌طور مثال نظرتان در خصوص این کلاس چیست؟
 در حال تمرین کردن نیز به همین منوال می‌توان شروع به مکالمه کرد. اما به دلیل این‌که افراد در حال تمرین یا در حال دوش گرفتن هستند و یا هم‌چنین ممکن است در گوش خود هد‌فون داشته و به گوش کردن موسیقی می‌پردازند، باید با زیرکی بیشتری این کار را انجام داد. باید دقت داشته باشید در زمان نامناسب اقدام به شروع مکالمه نکنید. به‌طور مثال از کسی که در حال دوش گرفتن یا خشک کردن بدنش است نمی‌توانید چیزی بخواهید و یا مکالمه‌ای داشته باشید اما اگر در صف حمام منتظر هستید، می‌توانید در خصوص مطالبی پرسشی داشته باشید و بدین‌گونه با افراد دیگر مکالمه‌ای را آغاز کنید.

ارتباط هنگام تمرین در باشگاه ورزشی می‌تواند راه موثر و سریعی برای شروع یک رابطه‌ی خوب باشد.

ارتباط در هنگام تمرین

 با نگاه کردن به افراد در هنگام تمرین کردن و لبخند زدن، می‌توانید یک ارتباط چشمی مناسبی را با آن‌ها برقرار کنید. این ارتباط می‌تواند راه موثر و سریعی برای شروع یک رابطه‌ی خوب باشد.

ارتباط پس از تمرین

 پس از تمرین می‌توانید با استفاده از یک سری سوالات و یا مکالمه‌هایی خاص، مسائلی در خصوص زندگی غیر از باشگاه ورزشی را به اشتراک بگذارید. به‌طور مثال می‌توانید بگویید به‌تازگی در اسباب‌کشی به یکی از دوستانم کمک کردم و عضلات بدنم گرفته است. یا این‌که تازه از یک تعطیلات برگشتم و خسته هستم، یا تا به حال در این باشگاه ورزشی تمرین نکرده بودم چون در شهری دیگر دانشگاه می‌رفتم. این مکالمه‌ها می‌تواند دریچه‌ای را برای ورود شخص به دنیای شما باز کند و باعث ایجاد رغبتی در او شود که از زندگی شخصی خود نیز برای شما بگوید.

رابطه خود را ساکن نگذارید

 اگر پس از پایان زمان تمرین در باشگاه ورزشی توانستید با یکی از افراد  مکالمه‌ای را شروع کنید، سعی نکنید در ورودی باشگاه ورزشی بایستید و به مکالمه خود ادامه دهید. بهتر است چند قدم با او همراه شوید و اگر در باشگاه ورزشی، نوشیدنی سرو می‌شود، او را به یک نوشیدنی دعوت کنید. هم‌چنین اگر امکاناتی در باشگاه ورزشی شما وجود ندارد بهتر است پس از اتمام تمرین، او را به یک کافی‌شاپ در نزدیکی باشگاه ورزشی خود دعوت کنید.

به رابطه خود جهشی جدید بدهید 

برخی از افراد میل و رغبتی برای ایجاد یک رابطه با هم‌باشگاهی های خود ندارند. اما بیشتر افراد مانند شما به دنبال پیدا کردن یک دوست هستند، پس خجالت نکشید. با آغاز یک جمله جدید به سمت افرادی که با آن‌ها در جلسه‌ی پیش مکالمه داشته‌اید یا به یک نوشیدنی دعوت‌شان کرده‌اید، بروید و سلام و احوالپرسی کنید. از فعالیت‌های دیگری که در طول هفته انجام می‌دهید سخن به میان بیاورید و از او بخواهید که با هم زمانی را در بیرون از باشگاه ورزشی سپری کنید. کسی چه می‌داند شاید برای این‌که در فعالیت‌های هفتگی‌‌تان با شما همکاری و همراهی کند، رغبت و تمایل نشان داد.  باهم بودن در فضایی غیر از باشگاه ورزشی حتی برای یک بار، می تواند شما را به هم‌دیگر نزدیک کند و ممکن است به زودی به منزل هم‌دیگر رفت و آمد پیدا کرده و یا با هم شام بخورید.

منبع : Wellnesstoday