تصمیم‌گیری در خصوص فرستادن یکی از اعضای خانواده به خانه سالمندان می‌تواند مشکل باشد. گذاشتن وقت برای تحقیق، بررسی حضوری خانه سالمندان و ارزیابی کردن آن می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند و در خصوص کیفیت زندگی والدین یا عضوی دیگر از خانواده‌ی‌تان اطمینان خاطر دهد. 


در خصوص خانه سالمندان تحقیق کنید

تحقیق را از اینترنت آغاز کنید. در وب‌سایت‌های خانه‌های سالمندان جست‌وجو کنید و قیمت‌ها، خدمات پزشکی و امکانات آن‌ها را با هم مقایسه کنید. اگر والدین‌تان به بیماری‌های خاص مبتلا هستند، در خصوص خدمات پزشکی خاص که خانه سالمندان ارائه می‌دهد نیز اطلاعات کسب کنید.مطمئن شوید خانه سالمندان تمام نیازهای ساکنینش را برطرف می‌کند. تعداد ساکنین هم‌ در کیفیت زندگی آن‌ها تاثیر زیادی دارد. 

پس از این‌که یک خانه سالمندان مناسب پیدا کردید، با آن‌جا تماس بگیرید اطلاعات تماس خانواده‌های ساکنین را درخواست کنید. سپس با آن‌ها تمام بگیرید از آن‌ها در خصوص میزان رضایت‌شان از خدمات خانه سالمندان سوال کنید. می‌توانید در رسانه‌های خبری به‌دنبال اخبار خانه سالمندان و شکایت‌هایی که از آن‌ها شده بگردید. اگر در خصوص خانه‌ی سالمندان مورد نظر خبری در خصوص بی‌توجهی به ساکنین و بد رفتاری با آن‌ها پیدا کردید، در انتخاب خود تجدید نظر کنید. 

در نهایت با خانه سالمندان تماس بگیرید و بپرسید آیا عضو جدید می‌گیرند یا نه. اگر جای خالی نداشته باشند، دیگر دلیلی برای مراجعه و تحقیق بیشتر نخواهید داشت.


محیط بیرونی خانه سالمندان و اطراف آن را ارزیابی کنید، مکان خانه سالمندان و امنیت آن اهمیت زیادی دارد.

به خانه سالمندان مراجعه کنید

وقتی وارد خانه سالمندان شدید، محیط بیرونی آن و اطراف آن را ارزیابی کنید. مکان خانه سالمندان و امنیت آن اهمیت زیادی دارد. آیا وارد شدن به آن ساده است؟ خانه سالمندان باید در محله‌ای ساکت و آرام باشد، نه مرکز شهر که پر از آلودگی و سر و صدا است.

دکوراسیون و مبلمان را بررسی کنید. محیطی که والدین‌تان قرار است در آن زندگی کنند باید از لحاظ دکوراسیون زیبا باشد. ممکن است آخرین سال‌های زندگی‌شان را در این مکان بگذرانند، پس باید شاد باشند. دکوراسیون تا حد زیادی روی حس و حال محیط موثر است. جایی را انتخاب کنید که دکوراسیون و مبلمان زیبایی داشته باشد، درست طراحی شده باشد و خوشایند باشد.

به نکات ایمنی دقت کنید. در خانه سالمندان همه چیز باید طوری طراحی شده باشد که امنیت ساکنین حفظ شود. از پرسنل پزشکی بپرسید در شرایط بحرانی و هنگام اتفاقات غیر منتظره، چه راهکاری پیش می‌گیرند. بررسی کنید و ببینید در پرنسل پزشکی، پزشک، پرستار، یا پرستاران تمام وقت وجود دارند؟ آیا در صورت بروز حوادث با اورژانس تماس می‌گیرند یا خودشان دست به کار می‌شوند؟

به بوها توجه کنید. خانه سالمندان به خاطر محیطش ممکن است بوی ناخوشایندی داشته باشد. بوهای زننده مخصوصا بوی ادرار، نشان‌دهنده‌ی این است که نظافت آن‌جا درست انجام نمی‌شود. از پرسنل بپرسید پوشک سالمندان را چند وقت یک بار عوض می‌کنند. این کار نباید دیرتر از یک یا دو ساعت یک بار انجام شود.

در خصوص ساعات ملاقات سوال کنید. ساعت ملاقات باید زمانی باشد که بتوانید در آن زمان به خانه سالمندان بیایید. اگر روی دیوار و تابلوی اعلانات چیزی پیدا نکردید، از پرسنل در این خصوص سوال کنید. از سوال پرسیدن نترسید.

غذا را امتحان کنید. در کافه تریا گشتی بزنید و بپرسید آیا می‌توانید غذا را امتحان کنید یا نه. اگر والدین‌تان می‌گویند غذا بدمزه یا بی‌کیفیت است، در تصمیم خود تجدید نظر کنید. اشتها ممکن است با بالا رفتن سن کم شود، پس غذای خانه سالمندان باید طوری باشد که ساکنین تمایل به خوردن آن داشته باشند. اگر خودتان نمی‌توانید غذا را امتحان کنید، وقت غذا به سالن غذاخوری بروید و رفتار ساکنین را مشاهده کنید. منوی هفتگی را بررسی کنید و ببنید با مزاج والدین‌تان سازگار است یا نه. از کارکنان در خصوص حضور متخصص تغذیه در خانه سالمندان سوال کنید.


در خانه سالمندان به رفتار پرسنل با ساکنین توجه کنید و ببینید آن‌ها ساکنین را چه خطاب می‌کنند.

به رفتار پرسنل با ساکنین توجه کنید. ببینید آن‌ها ساکنین را چه خطاب می‌کنند. پرسنل باید سعی کنند اسامی ساکنین را به‌خاطر بسپارند و آن‌ها را پدربزرگ یا مادربزرگ صدا نزنند. اگر چنین مواردی مشاهده کردید ممکن است نشانه‌ی این باشد که برای ساکنین احترام لازم را قائل نیستند.

با پرسنل صحبت و به آن‌ها توجه کنید. از آن‌ها بپرسید ساعت کارشان چگونه است و چند شیفت کار می‌کنند. افرادی که دو شیفت کار می‌کنند و به‌نظر خسته می‌آیند احتمالا رفتار درستی با ساکنین نخواهند داشت. ببنید پرسنل زیادی تغییر می‌کنند یا نه. اگر پرسنل تمایل به کار در آن‌جا نداشته باشند، احتمالا مدیریت مشکل دارد. به رفتار پرنسل با یکدیگر نیز دقت کنید. پرسنلی که با یکدیگر بی‌ادبانه برخورد کنند با ساکنین هم رفتار مناسبی نخواهند داشت. آن‌ها هم‌چنین باید بیشتر روی خدمت به ساکنین متمرکز باشند تا صحبت کردن با یکدیگر. 

به این‌که ساکنین چطور وقت‌شان را می‌گذرانند توجه کنید. اگر آن‌ها بیشتر در حال راه رفتن و گشت و گذار باشند، این نشان می‌دهد که تمام روز در اتاق، خود را حبس نمی‌کنند و روحیه‌ی خوبی دارند. خانه سالمندان باید برنامه‌ای برای فعالیت‌های روزانه‌ی ساکنین داشته باشد تا آن‌ها سرگرم باشند و کسل و بی‌حوصله نشوند.


بدن والدین را بررسی کنید

تصور نکنید که هر زخمی ناشی از بدرفتاری پرسنل است، اما به‌دنبال جای انگشت یا دست باشید. هم‌چنین اگر زخم جایی باشد که محصول زمین خوردن نباشند باید از والدین در خصوص آن سوال کنید. 

اگر سن والدین‌تان خیلی زیاد باشد، زخم بستر اجتناب‌ناپذیر است. اما کسی که بتواند راه برود و از تخت خارج شود، نباید دچار زخم بستر شود. از پرسنل بپرسید چرا والدین‌تان از تخت بیرون نمی‌آیند. اگر والدین‌تان زمین‌گیر شده‌اند، از پرسنل بپرسید چند وقت یک بار آن‌ها را تکان می‌دهند. 

با والدین‌تان صحبت کنید و از آن‌ها در خصوص رفتار پرسنل بپرسید. از آن‌ها بپرسید غذاها، فعالیت‌های جمعی، پرسنل و محیط را دوست دارند یا نه. ببینید شاد هستند یا ناراحت. اگر در مورد چیزی شکایت می‌کنند، به آن‌ها بی‌توجهی نکنید و مسئله را با پرسنل در میان بگذارید. 


منبع : Wikihow