لوازم یدکی دست دوم خودرو را می‌توانید تمیز کنید و بفروشید و یا این‌که به مراکز جمع آوری خودروهای اسقاطی بدهید. هر دوی این کارها روش‌های خوبی برای بازیافت لوازم یدکی اضافی خودرو است. قطعات آلومینیومی و فولادی را که دیگر قابل استفاده نیستند، به محل جمع آوری فلزات ببرید که در آن‌جا ذوب شده و به محصولات فلزی جدیدی تبدیل شوند. لوازم یدکی را که هنوز سالم است و کار می‌کند را می‌توانید به یکی از خریداران قطعات کار کرده در محل زندگی خود بفروشید و یا این‌که آن را از طریق یکی از وب‌سایت‌های خرید و فروش لوازم یدکی خودرو در معرض فروش بگذارید. لوازم یدکی لاستیکی خودرو را نیز می‌توانید بازیافت کنید. 

مشخص کنید کدام یک از لوازم یدکی خودرو قابل استفاده است و کدام یک باید تحویل مراکز جمع‌آوری قطعات اسقاطی شود. اگر یکی از قطعات خراب بود و یا در وضعیت بدی قرار داشت سعی نکنید آن را بفروشید. لوازم یدکی قابل استفاده‌ی مجدد را تمیز کنید تا نو به نظر برسند.

با یکی از خرده فروشان محلیلوازم یدکی دست دوم خودرو تماس بگیرید و در مورد فروش یا اهدای این قطعات سئوال کنید. اگر شماره‌ی تلفن خرده فروش را نمی‌توانید در دفترچه تلفن پیدا کنید، شخصا به آن‌جا بروید. در برخورد رو در رو بهتر می‌توانید با فروشنده چانه بزنید و بهتر است رو راست باشید. لوازم یدکی را که سالم هستند اما فروش نمی‌روند را به مراکز اسقاط خودرو یا بازیافت بدهید.

قطعات غیر قابل استفاده را به یکی از مراکز بازیافت که آهن‌های قراضه را می‌پذیرند ببرید. در برخی از شهرها دولت مکان‌های برای جمع آوری موارد قابل بازیافت احداث کرده است. می‌توانید قطعات را به این محل‌ها ببرید. البته شاید مجبور نباشید خودتان این کار را انجام دهید و خود این مراکز در روزهای خاصی از هفته به درب خانه‌ی شما بیایند و آن‌ها را جمع آوری کنند. دوره گرد‌هایی که خریدار آهن‌الات و فلزات هستند نیز می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. 


نکته

اگر از سالم بودن لوازم یدکی مطمئن نیستید، می‌توانید آن را به یک مکانیک قابل اعتماد نشان دهید و نظر او را جویا شوید.


منبع : Ehow