طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تعداد افرادی که در گروهای قومی به جراحی پلاستیک روی می‌آورند رو به افزایش است. جراحی پلاستیک در بین اسپانیایی تبارها 18 درصد رشد داشته و شمار روزافزونی از سیاه پوستان آمریکا نیز به دنبال جراحی زیبایی هستند.


گروه‌های قومی از جراحی پلاستک چه می‌خواهند

جمعیت اسپانیایی تبار بیشتر به‌دنبال خدمات بدون جراحی مثل فیلرها یا پرکننده‌ها و تزریقات پوستی مثل بوتاکس هستند. اما سیاه‌پوستان آمریکا بیشتر خواهان جراحی زیبایی بینی هستند. یکی از بیماران سیاه پوست به نام تانیا به آکادمی جراحی پلاستیک و بازسازی پوست می‌گوید: هیچ‌وقت از بینی‌ام این‌قدر راضی نبوده‌ام. قبلا بیش از حد صاف و پهن بود و فکر من را به خود مشغول می‌کرد. درست است که داشتن یک بینی پهن برای یک سیاه پوست کاملا طبیعی است، اما به این معنی نیست که نمی‌توانم بینی خودم را تغییر بدهم و احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم.

علت افزایش جراحی پلاستیک در میان گروه‌های قومی 

وقتی مردم به کسی فکر می‌کنند که قصد دارد جراحی پلاستیک انجام دهد، یک زن ثروتمند سفید پوست در ذهن آن‌ها مجسم می‌شود. در واقع سرعت رواج جراحی پلاستیک در بین گروههای قومی به قدری است که در حال پیشی گرفتن از سفید پوستان هستند. این موضوع نشان می‌دهد که قدرت اقتصادی اسپانیایی تبارها رو به رشد است. دلیل دیگر ممکن است این باشد که بحران‌های اقتصادی زیاد متوجه اسپانیایی تبارها نشده است بنابراین از لحاظ مالی امکان انجام جراحی پلاستیک را دارند.

این موضوع در مورد سیاه پوستان آمریکا هم صدق می‌کند. بر طبق آمار زنان سیاه پوست آمریکایی نسبت به مردان سفید پوست و سیاه پوست درآمد کمتری دارند. اما تحصیلات در این‌جا دخیل است چرا که بر طبق گزارش «کالج برد» درآمد و تحصیلات به هم وابسته هستند.

زنان سیاه پوست در گرفتن مدارک دانشگاهی از مردان سیاه پوست سبقت گرفته‌اند. در واقع، بر طبق گزارشات ژورنال«تحصیلات عالی سیاه پوستان» 669.000 زن سیاه پوست مدرک کارشناسی ارشد دارند اما تنها 409.000 مرد سیاه پوست دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

بر طبق همین گزارش مردان سیاه‌پوستی که دارای مدرک چهار ساله‌ی کالج هستند، از مردان سفید پوستی که همین مدرک را دارند درآمد بیشتری کسب می‌کنند و همین طور سیاه پوستانی که مدرک دکترا دارند، از مردان سفید پوستی که دارای همین مدرک هستند درآمد بیشتری دارند. این می‌تواند یکی از دلایل گرایش سیاه پوستان آمریکا به جراحی پلاستیک باشد.



منبع : Rhinoplastyny