هنگام طراحی دکوراسیون اتاق یا دفتر کار نیاز به چیزی هست که با علایق کسی که در آن زندگی می‌کند هم‌خوانی داشته باشد. اگر آن فرد عاشق خودرو باشد استفاده از لوازم یدکی خودرو بهترین راه است. گشتن در مراکز جمع آوری خودروهای اسقاطی و پیدا کردن لوازم یدکی قدیمی خودرو و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون اتاق می‌تواند آن را به شکلی در آورد که پسرهای کم سن و سال، دانشجویان و  مجردها عاشق آن شوند.


برای استفاده از لوازم یدکی خودرو در دکوراسیون داخلی، باید از یک زاویه‌ی جدید به لوازم یدکی خودرو نگاه کنید و متفاوت بیندیشید. سعی کنید به لوازم یدکی خودرو به چشم مبلمان، اسباب و اثاثیه،‌ کارهای هنری و لوازمی نگاه کنید که در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • چند تایر یا رینگ را روی هم بگذارید و یک صفحه‌ی شیشه‌ای گرد را روی آن قرار دهید تا یک میز درست شود. تایرها را رنگ کنید تا لباس و چیزهای دیگر را سیاه نکنند. از هر رنگی که دوست داشتید می‌توانید استفاده کنید.
  • صندلی‌ خودرو را به مبل تبدیل کنید و روی آن تلویزیون تماشا کنید. صندلی‌ عقب خودرو را دور میز آشپزخانه بچینید تا حال و هوای رستورانی پیدا کند.
  • ابزار ساخت آباژور بخرید و لوازم یدکی خودرو از قبیل میل لنگ را به آباژور تبدیل کنید. 
  • قالپاق‌ها،‌ پلاک‌های خودرو و چراغ‌های جلو را به‌عنوان آثار هنری به دیوار بیاوزید. آینه‌های عقب و بغل را به دیوار بزنید. این کار هم جنبه‌ی هنری دارد و هم جنبه‌ی کاربردی. اگر یک آینه بغل که روی آن نوشته شده باشد: «اشیاء از آنچه در  آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند.» کنار آینه‌ی حمام نصب کنید می‌توانید با استفاده از آن صورت خود را اصلاح کنید و جمله‌ی روی آینه جذابیت خاصی به آن می‌دهد.
  • یک کاسه بردارید و آن را به عنوان یک آستر در داخل یک قالپاق قرار دهید. حال این قالپاق هم می‌تواند جنبه‌ی تزئینی داشته باشد و هم می‌توانید پول خرد و سوئیچ خودرو را در آن بگذارید.
  • چند عکس لوازم یدکی خودرو بخرید و یا این‌که خودتان چند عکس از لوازم یدکی از نمای نزدیک بگیرید و بدهید آن‌ها را قاب بگیرند و به دیوار بزنید.

نکته و اخطار

قبل از استفاده از لوازم یدکی خودرو به عنوان دکوراسیون حتما آن‌ها را خوب تمیز کنید.


منبع : Ehow