موهای‌تان وز، خشک و شکننده شده‌اند؟ ممکن است اشکال در رژیم غذایی‌تان باشد. در کنار پوست و ناخن، مشکلات مو هم می‌تواند ناشی از یک رژیم غذایی نامتعادل باشد. اگر مواد غذایی خاصی را در رژیم غذایی خود نداشته باشید و مواد مغذی مورد نیاز موها مثل چربی‌های ضروری، پروتئین و تعدادی از ویتامین‌ها را دریافت نکنید، موهایی سالم نخواهید داشت. البته نگران نباشید چون ما مواد غذایی که برای موهای‌تان مفید هستند را در این مطلب آورده‌ایم. 


ماهی تن

ماهی تن حاوی ماده‌ای به نام سلنیوم است که مثل زینک، یکی از مواد معدنی ضروری برای سلامت موها محسوب می‌شود. به جز ماهی تن، هالیبوت، تخم مرغ، اسفناج، گوشت قرمز، جگر گاو و مرغ نیز جزء مواد غذایی حاوی سلنیوم هستند. 


اسفناج

یکی از نشانه‌های کمبود آهن نازک شدن موها است. آهن که در اسفناج به وفور یافت می‌شود، گولبول‌های قرمز خون را تقویت می‌کند و اکسیژن را در بدن به گردش در می‌آورد. ماهی، مرغ و گوشت قرمز بدون چربی در کنار سبزیجات سبز و برگدار  جزء مواد غذایی دارای منابع غنی آهن هستند. 


حبوبات منبع غنی زینک هستند که به غدد بدن در تولید روغن کمک می‌کند.

حبوبات

حبوبات منبع غنی زینک هستند که یکی از مواد معدنی ضروری برای سلامت موها و رشد سلول‌ها است. زینک هم‌چنین به غدد بدن در تولید روغن کمک می‌کند. مثل پروتئین، زینک هم نقش مهمی در تولید پروتئین‌هایی که برای موها ضروری هستند دارد.


تخم مرغ

اگر تا به حال برای تقویت مو، پوست و ناخن ویتامین مصرف کرده باشید، با بیوتین آشنایی دارید. بیوتین یک نوع ویتامین B است که گاهی اوقات به آن ویتامین H هم گفته می‌شود. این ویتامین به بدن در شکاندن چربی‌ها و پروتئین کمک می‌کند که برای سلامت مو و ناخن ضروری هستند. در کنار تخم مرغ، ماهی‌های آب‌های سرد مثل هالیبوت، اسفناج، بادام، گردو، شیر گاو یا بز و توت‌فرنگی جزء مواد غذایی سرشار از بیوتین هستند. 


گوشت قرمز و ماهی

حتما اسم کراتین را شنیده‌اید، پروتئینی که موها و ناخن‌ها را تقویت می‌کند. برای داشتن پروتئین، باید مواد غذایی پروتئینی بخورید. هر نوع پروتئینی که بخورید برای عملکرد بدن ضروری است و در ایجاد بافت و تولید هورمون‌ها نقش اساسی دارد. گوشت قرمز، گوشت سفید و مخصوصا ماهی‌هایی مثل سالمون سرشار از پروتئین هستند. اگر رژیم غذایی گیاه‌خواری دارید، حبوبات و کره بادام زمینی را امتحان کنید. 


منبع : Prevention