مسابقه‌ی ملکه‌ی زیبایی کره و شباهت باورنکردنی شرکت‌کنندگان آن سر‌ و صدای زیادی در این کشور به راه انداخت. عکس‌های بدون آرایش این دختران نشان داد که روتوش عکس، آرایش مو و صورت و لباس دلایل اصلی شباهت زیاد این شرکت‌کنندگان بوده است.

اما این جنجال سوالات جالبی را در مورد نقش جراحی پلاستیک در مسابقات زیبایی پیش آورد. این اولین بار نیست که مسابقه‌ی ملکه زیبایی در کره خبر ساز شده؛ بلکه این مسابقه در سال 2012  نیز جنجالی شد.


رسوایی جراحی پلاستیک در کره

کیم یومی 21 ساله در ماه جولای 2012  برنده‌ی مسابقه‌ی ملکه‌ی زیبایی شد. اما طولی نکشید که عکس‌های سال گذشته‌ی او رو شد و شباهتی به ملکه‌ای که تاج زیبایی را برده بود نداشت. این خبر ناامیدی و خشم مردم کره را برانگیخت و بسیاری به او لقب شیاد دادند و برخی دیگر گفتند؛ باید این عنوان را از او پس گرفت چون با جراحی زیبایی آن را از آن خود کرده است.

یومی در دفاع از خود گفت: از این که روزنامه‌ها این‌طور وانمود کردند که ادعا کرده‌ام زیبایی من طبیعی است واقعا شوکه شدم. من هیچ وقت حتی یک بار هم نگفته‌ام که زیبا به دنیا آمده‌ام.


اعتراف یومی خشم مردم را برانگیخت در حالی‌که در سئول نزدیک به 20 درصد زنان جراحی پلاستیک انجام داد‌ه‌اند،

آیا جراحی زیبایی برای شرکت‌کنندگان مسابقات زیبایی ایرادی دارد

بحث علیه جراحی زیبایی برای شرکت‌کنندگان مسابقات زیبایی تا حد زیادی به ایده‌ی زیبایی طبیعی مرتبط است. اما وقتی می‌بینیم این شرکت‌کنندگان با آرایش غلیظ و موهای رنگ شده وارد مسابقه می‌شوند، بحث بر سر جراحی پلاستیک خودبه خود از اعتبار می‌افتد.

آرایشگران، عکاسان و روتوش کننده‌های عکس همگی دست به دست هم می‌دهند تا شرکت‌کننده را به شکل و شمایلی در بیاورند که می‌بینیم. به علاوه، در کشوری که در آن نزدیک به 20 درصد زنان سئول جراحی پلاستیک انجام داد‌ه‌اند، جای تعجب است که اعتراف یومی تا این حد خشم مردم را برانگیخت.


جراحی پلاستیک به دلایل شخصی

جراحی پلاستیک برای شرکت‌کنندگان مسابقات ملکه‌ی زیبایی چه درست باشد و چه نادرست، اگر با دلایل درست انجام شود می‌تواند باعث تقویت اعتماد به نفس شود. به طور مثال جراحی زیبایی بینی روشی عالی برای ایجاد هماهنگی میان اجزای صورت است. اگر به انجام جراحی زیبایی بینی برای زیباتر شدن خود علاقه‌مند هستید حتما به یک جراح پلاستیک مجرب مراجعه کنید. 


منبع : Rhinoplastyny