در دنیای طراحی دکوراسیون قوانین سفت و سخت وجود ندارد و تمام قوانین شکستنی هستند. اگر از ایده‌ای خوش‌تان می‌آید، اجرایش کنید. اما رهنمود‌هایی وجود دارند که در طراحی دکوراسیون اصولی، شما را یاری می‌کنند اما این رهنمود‌ها مثل مد تغییر می‌کنند. در واقع بسیاری از گرایش‌ها در طراحی دکوراسیون می‌آیند و می‌روند و از خاطرات پاک می‌شوند. ما سبک‌ها و ایده‌هایی از طراحی دکوراسیون که زمانی جزو باید‌های دکوراسیون داخلی بودند و امروز تقریبا فراموش شده‌اند را در این مطلب آورده‌ایم تا اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید، این موارد را مد نظر داشته باشید. 


طرح‌های هفتی

این نوع طرح امروزی، چشم‌گیر و کمی تیز است اما این روزها همه جا دیده می‌شود. با این‌که استفاده از طرح هفتی روشی مناسب برای جذاب کردن دکوراسیون است، طرح‌های زیبای دیگری هم موجود هستند. چرا از طرح‌های راه راه کلاسیک و نقطه‌دار برای اضافه کردن رنگ و طرح به دکوراسیون استفاده نکنیم؟


مبلمان آینه‌کاری شده

زرق و برق و جلال دکوراسیون هالیوودی فضای اتاق را رمانتیک و باشکوه می‌کند. اما مرز بین کلاسیک و جلف می‌تواند بسیار باریک باشد و استفاده‌ی بیش از حد از آینه این مرز را رد می‌کند. به‌جای یک دراور یا میز پاتختی آینه‌کاری شده، چرا از مبلمان مدرن چوبی که فلزات برای تزئین در آن به کار رفته استفاده نکنید. این نوع مبلمان زرق و برق دکوراسیون هالیوودی را نیز دارد. 


استفاده از محصولات تولید انبوه

با این‌که محصولات تولید انبوه که در فروشگاه‌های لوازم خانگی می‌بینید همه دوست‌داشتنی و بامزه هستند، دکوراسیون خانه باید کمی فردیت داشته باشد و نشان دهنده‌ی شخصیت صاحب خانه نیز باشد. بهتر است از وسایلی که برای‌تان ارزش معنوی و خاطره دارند در دکوراسیون خانه استفاده کنید. 


گالری عکس

در حالی که قرار دادن عکس‌ها و تابلوها کنار هم زیر راه پله یا پشت مبل اتاق پذیرایی می‌تواند المان زیبایی از دکوراسیون داخلی باشد، ممکن است دکوراسیون اتاق خواب را شلوغ کند. بهتر است در اتاق خواب یک تابلوی بزرگ نصب کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد و بیشتر توجه را جلب کند. 


در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب بهتر است در کنار رنگ خاکستری از رنگ‌های روشن مثل سفید استفاده کنید.

استفاده‌ بیش از حد از خاکستری

تا اندکی پیش اتاق خواب خاکستری برای همه عجیب بود، اما امروزه طرفداران زیادی دارد. در حالی که خاکستری یک رنگ کلاسیک است، استفاده از آن در هر اتاقی مناسب نیست. بهتر است در کنار خاکستری از رنگ‌های روشن مثل سفید استفاده کنید تا اتاق خواب شبیه غار نشود.


استفاده از بژ و قهوه‌ای مات

بژ، برنز و قهوه‌ای مات رنگ‌های کلاسیک هستند و هیچ وقت از مد نمی‌افتند. اما طرفداران رنگ‌های کلاسیک هم کم و زیاد می‌شود و این روزها، این رنگ‌های زمینی طرفداران زیادی ندارند. با استفاده از سفید و رنگ‌های روشن دکوراسیون خانه را به روز کنید.


رنگ‌ خالی

استفاده از رنگ خالی در دکوراسیون مینیمال و مدرن بسیار منطقی است. اما این روزها دکوراسیون داخلی به استفاده از طرح گرایش پیدا کرده است. طرح‌های گلدار، راه راه، تارتان، حیوانی و هندسی بیشتر از رنگ خالی دکوراسیون اتاق را جذاب می‌کنند. بهتر است هنگام استفاده از طرح، از قوانین استفاده از ترکیب طرح‌ها در دکوراسیون استفاده کنید.


ست کردن مبلمان

خریدن یک دست مبلمان ست برای خانه کار بسیار ساده‌ای است، اما دکوراسیون را خسته‌کننده می‌کند و با گرایشات امروزی طراحی دکوراسیون اصلا هم‌خوانی ندارد. بهتر است به‌جای ست کردن مبلمان، تکه‌های مبلمان را طوری انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند.


استفاده از فلزات سرد

فلزات سرد مثل نقره و کروم برای مدتی طولانی بین طراحان دکوراسیون طرفداران زیادی داشتند اما حالا، گرایش به سمت فلزات گرم است. مس چند سالی است که طرفداران زیادی پیدا کرده و حالا طلا و برنج هم در حال رقابت با آن هستند. در حالی که ترکیب کردن این فلزات نتیجه‌ای عالی می‌دهد، بهتر است در استفاده از آن‌ها زیاده روی نکنید.


منبع : About