خریدن توربوشارژ می‌تواند کاری گیج‌کننده و چالشی باشد، اما ما قصد دارید این کار را برای‌تان ساده کنیم. در این شماره از راهنمای لوازم یدکی خودرو، به توربوشارژ پراخته‌ایم تا به سوالات شما در خصوص این قطعه از لوازم یدکی خودرو پاسخ دهیم و مسیر جستجو برای توربوشارژ مناسب خودروی‌تان را هموار کنیم.


توربوشارژ چیست

توربوشارژ خودرو می‌تواند بدون این‌که وزن موتور را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، قدرت آن را زیاد کند. این قطعه لوازم یدکی از یک سیستم القایش برای فشرده کردن جریان هوای داخل موتور استفاده می‌کند و باعث می‌شود هوای بیشتری وارد سیلندرها شود. هر چه هوای ورودی به موتور خودرو بیشتر شود، می‌توان میزان سوخت ورودی به آن را نیز افزایش داد و این به افزایش قدرت انفجار داخل سیلندرها منجر می‌شود. توربوشارژ فشاری بالغ بر 55158 پاسکال فشار ایجاد می‌کند که می‌تواند قدرت موتور را تا 50٪ افزایش دهد. 


توربوشارژ چگونه کار می‌کند

قطعات اصلی توربوشارژ شامل توربین، کمپرسور، شفت مرکزی و محفظه‌ی مرکزی می‌شوند. نیرو توربوشارژ با گازهای اگزوز تامین می شود. وقتی گازهای اگزوز وارد توربوشارژ می‌شوند، توربینی که از طریق شفت مرکزی به کمپرسور متصل است شروع به چرخیدن می‌کند. به این شکل کمپرسور نیز می‌چرخد و هوای فشرده شده را وارد منیفولد می‌کند.


نصب توربوشارژ

اکثر خودروهای معمولی این لوازم یدکی ندارند و اگر به‌دنبال قدرت بیشتر هستید، خودتان باید آن را خریداری و نصب کنید. نصب کردن توروبوشارژ بسته به تعداد توربوها و محل نصب آن و توانایی‌های مکانیک، ممکن است از 3 تا 6 ساعت طول بکشد. البته اگر خودتان می‌توانید با چشم بسته روغن موتور خودرو را تعویض کنید، احتمالا توانایی نصب توربوشارژ رانیز دارید. اما اگر تجربه و اطلاعاتی کافی برای انجام این کار را ندارید، حتما به یک مکانیک خبره مراجعه کنید. 


منبع : ‌Buyautoparts