حضور دائمی شبکه‌های اجتماعی در زندگی ما فوایدی دارد، اما هر روز به مضرات آن اضافه می‌شود که شامل کاهش رشد شخصیتی، اضطراب و حالا افزایش رواج جراحی پلاستیک نیز می‌شود. طبق مطالعاتی که آکادمی جراحی پلاستیک آمریکا در همکاری با 753 جراح پلاستیک انجام داد، گرایشات رایج مراجعین در خصوص جراحی پلاستیک مشخص شد. یکی از یافته‌های این مطالعه واقعا شگفت‌انگیز است، 31٪ کسانی که سراغ جراحی پلاستیک می‌روند نگران ظاهرشان در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان هستند. 

ما در دنیایی تصویری زندگی می‌کنیم و این روزها قبل از این‌که با کسی ملاقات کنیم، او را در شبکه‌های اجتماعی جست و جو می‌کنیم. خیلی از مردان و زنانی که شغل‌های مهم دارند یا چهره‌هایی معروف هستند، همیشه در معرض دید عموم قرار دارند و عکس‌های زیادی از آن‌ها گرفته می‌شود. معلوم نیست این عکس‌ها از کجا سر در می‌آورند و با وجود تلویزیون‌های باکیفیت، یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام، این‌که چطور در عکس‌ها به‌نظر بیاییم به یکی از دلایل اصلی افراد برای جراحی پلاستیک تبدیل شده است. 

در این مطالعه هم‌چنین  مشخص شد با این‌که جراحی پلاستیک سینه هنوز هم پرطرفدارترین جراحی پلاستیک محسوب می‌شود، طرفداران بوتاکس، جراحی زیبایی بینی و کشیدن پوست صورت نیز رو به افزایش هستند. این‌که شبکه‌های اجتماعی روی اعتماد به نفس افراد تاثیر گذاشته‌اند تعجب زیادی ندارد. طبق تحقیقات انجام شده، 42٪ خانم‌ها ادعا می‌کنند شبکه‌های اجتماعی باعث شده‌اند اعتماد به نفس کمتری داشته و کمتر از ظاهرشان راضی باشند. 

شبکه‌های اجتماعی حول محور عکس می‌چرخند و همه دوست دارند بدانند دوستان قدیمی‌شان حالا چه شکلی هستند. البته هیچ کس هم دوست ندارد زشت یا پیر به‌ نظر بیاید. اما به هر حال انجام جراحی پلاستیک برای این‌که عکس پروفایل‌تان بهتر باشد کمی زیاده‌روی است! نظر شما چیست؟ برای داشتن عکس پروفایل بهتر حاضرید چه کار کنید؟


منبع : Shape