هر سال تعداد زیادی نوجوان سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند و تعداد آن‌ها رو به افزایش است. آیا این یک مشکل است؟ می‌تواند باشد. اگر این نوجوانان قصد دارند با جراحی زیبایی بینی و نزدیک کردن خودشان به استاندارد زیبایی مشکلات اعتماد به نفس شان را حل کنند، بله یک مشکل است. از دست والدین چه کاری بر می‌آید؟ اگر دخترتان التماس‌تان می‌کند که به او اجازه دهید جراحی زیبایی بینی انجام دهد، قبل از این‌که به او پاسخ مثبت یا منفی دهید، باید سوالاتی از او بپرسید که مشخص شود دلیل اصلی تصمیم فرزندتان چیست و آیا مشکل او، راه حلی به جز جراحی زیبایی بینی دارد یا نه. 


  • «پیامد‌های مثبت و منفی جراحی زیبایی بینی چیست؟» اگر دخترتان فکر می‌کند برداشتن قوز بینی‌اش زندگی‌اش را بهتر می‌کند، احتمالا تعادل روانی و بلوغ فکری کافی را ندارد تا بفهمد جراحی زیبایی بینی تمام مشکلاتش را حل نمی‌کند. هم‌چنین اگر فکر می‌کند جراحی زیبایی بینی هیچ خطری ندارد، باید او را از خطرات جراحی زیبایی بینی آگاه کنید. 
  • «چرا دوستانت را دوست داری؟» اگر جواب فرزندتان به دلایل ظاهری مثل لباس پوشیدن، داشتن خودروهای گران قیمت و گرفتن مهمانی‌های بزرگ مربوط بود، ممکن است نشانه‌ی این باشد که تصمیم او در خصوص جراحی زیبایی بینی، منشا بیرونی دارد. 
  • «اولین چیزی که وقتی بیدار می‌شوی به ذهنت می‌آید و آخرین چیزی که قبل از خواب به آن فکر می‌کنی چیست؟» اگر بچه‌ها به این سوال پاسخی صادقانه دهند، خیلی چیزها روشن می‌شود. اگر بینی بزرگ دخترتان او را ناراحت کرده و مدام به آن فکر می‌کند و در مدرسه مورد تمسخر قرار می‌گیرد، می‌توانید از این اطلاعات برای ارزیابی موقعیت استفاده کنید. آیا مشاوره به فرزندم کمک می‌کند؟ آیا جراحی زیبایی بینی آخرین راه حل است؟
  • «از چه چیز خودت بیشتر خوشت می‌آید؟» متمرکز شدن روی نکات مثبت همیشه مهم است، اما در خصوص نوجوانانی که قصد جراحی زیبایی بینی دارند، اهمیت بیشتری نیز دارد. اگر بیشتر در مورد استعدادها، توانایی‌ها و حتی نکات مثبت ظاهرشان با آن‌ها صحبت کنید، احتمال دارد تمایل نوجوانان به تغییر دادن چهره‌شان کاهش یابد. 
  • «به نظرت بزرگترین دشمنت کیست؟» کسی در مدرسه که او را اذیت می‌کند؟ یک معلم سخت‌گیر؟ صدای درون ذهن‌ش؟ باید ببینید با چه مشکلی مواجه هستند و با هم یک راه حل پیدا کنید. این‌که منشا افکار منفی آن‌ها را پیدا کنید اهمیت زیادی دارد. ممکن است منشا این افکار اصلا ربطی به ظاهرشان نداشته باشد.


منبع : Thestir