معده درد واقعا آزاردهنده است، مخصوصا وقتی آن‌قدر شدید است که کمرتان را خم می‌کند. اگر یبوست، حالت تهوع یا استفراغ را هم به آن اضافه کنید، انجام کارهای روزانه غیرممکن می‌شود. در چنین شرایطی باید رژیم غذایی ساده‌ای را پیش بگیرید، اما مواد غذایی هم هستند که می‌توانند درد معده را تسکین دهند. اگر معمولا با مشکلات دستگاه هاضمه دست و پنجه نرم می‌کنید، به خواندن ادامه دهید تا با مواد غذایی که می‌توانند کمک‌تان کنند آشنا شوید.


موز

این‌که موز یکی از مواد غذایی مورد استفاده‌ی دوندگان ماراتن است، دلیلی محکم دارد؛ موز به راحتی هضم می‌شود و برای معده مشکلی ایجاد نمی‌کند. این میوه هم‌چنین حاوی پکتین است که به سفت شدن مدفوع کمک می‌کند. 


پاپایا

یک میوه‌ی استوایی دیگر هم در لیست درمان‌های طبیعی درد معده وجود دارد. پاپایا هضم غذا را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند و درمانی برای یبوست است. پاپایا دو آنزیم به نام‌های پاپایین و چیموپاپایین دارد که به شکسته شدن پروتئین کمک و میزان اسید معده را تنظیم می‌کنند. 


برنج سفید

هنگامی معده‌ی‌تان دچار مشکل شده است، بهتر است مواد غذایی سفید مثل برنج سفید، نان تست و سیب‌زمینی آب‌پز را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید. این مواد غذایی علاوه بر این‌که به معده‌ی حساس‌تان فشاری وارد نمی‌کنند، با جذب کردن مایعات و حجیم کردن مدفوع، با اسهال مبارزه می‌کنند. 


زنجیبل درمانی برای حالت تهوع و مشکلات دستگاه هاضمه است و به‌صورت دم‌نوش هم میل می‌شود.

زنجبیل

تحقیقات متعدد مشخص کرده است زنجیبل درمانی برای حالت تهوع و مشکلات دستگاه هاضمه است. اگر می‌خواهید زنجبیل میل کنید، توصیه می‌شود روزانه 4 گرم از آن را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید. می‌توانید زنجبیل تازه میل کنید یا آن را داخل آب‌جوش بگذارید و از دمنوش آن لذت ببرید. 


سس سیب

سیب هم مثل موز، منبع غنی پکتین است که اسهال را بهبود می‌بخشد. اگر معده‌ی‌تان مشکل دارد، به‌جای سیب سس آن را میل کنید که هضم کردنش راحت‌تر باشد. 


دمنوش نعنا و بابونه

نعنا و بابونه هر دو از درمان‌های قدیمی معده درد محسوب می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد نعنا به ترشح ضد دردها در بدن منجر می‌شود و بابونه درد معده را تا حد زیادی تسکین می‌دهد. 


ماست

بیشتر مواد لبنی درد معده را تشدید می‌کنند، اما ماست می‌تواند تاثیری برعکس داشته باشد. باکتری‌های مفید موجود در ماست به هضم غذا کمک می‌کنند و باد معده را از بین می‌برند. بهتر است ماست طبیعی مصرف کنید. 


منبع : Shape