هیچ کس نمی‌تواند طول عمرش را کنترل کند و همه چیز به ژنتیک مربوط می‌شود، درست است؟ نه. در واقع روش‌های زیادی برای افزایش طول عمر وجود دارد. اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش طول عمر، اضافه کردن مواد غذایی مفید به رژیم غذایی است. تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که رژیم غذایی تاثیر زیادی روی طول عمر و احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های مزمن دارد. خوشبختانه، تغییر دادن رژیم غذایی کاری بسیار ساده است. ما مواد غذایی که طول عمرتان را افزایش می‌دهند و همین امروز باید به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید را، برای‌تان آورده‌ایم.


آجیل

خبر خوب برای عاشقان آجیل! میان وعده‌ی مورد علاقه‌ی‌تان عمرتان را هم زیاد می‌کند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد کسانی که آجیل می‌خورند، کمتر در سنین جوانی از دنیا می‌روند. فقط حواس‌تان باشد زیاده‌روی نکنید، زیادی آجیل خوردن می‌تواند مضر باشد. می‌توانید روزانه یک مشت آجیل میل کنید و نوعش هم فرقی نمی‌کند.


دانه‌های کامل

احتمالا می‌دانید نان سفید تقریبا مواد مغذی ندارد، اما می‌دانستید عمرتان را زیاد می‌کند؟ مطالعات متعدد نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف نان دانه‌های کامل، پاستا و دیگر محصولات دانه‌های کامل با عمر طولانی وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف هر 28 گرم دانه‌ی کامل به صورت روزانه 5٪ خطر مرگ و 9٪ خطر ابتلاه به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. نان‌های دانه‌های کامل را حتما به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا عمری طولانی‌تر و سالم‌تر داشته باشید.


تحقیقات مشخص کرده کسانی که غذاهای تند می‌خورند و مشروبات الکلی هم مصرف نمی‌کنند، عمر بیشتری دارند.

غذاهای تند

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن غذاهای تند به حفظ سلامت کمک می‌کند. طبق نتایج مطالعاتی که روی 450.000 زن و مرد چینی انجام شد، کسانی که 6 یا 7 روز از هفته غذاهای تند و پرادویه میل می‌کردند، 14٪ کمتر در معرض خطر مرگ بودند. هم‌چنین نتایج این مطالعات مشخص کرد کسانی که غذاهای تند می‌خورند و مشروبات الکلی هم مصرف نمی‌کنند، عمر بیشتری دارند.


علف دریایی

یک دلیل خوب برای خوردن سوشی با سالاد علف دریایی برای‌تان داریم؛ نتایج بیش از 1.000 مطالعه نشان می‌دهد علف دریایی التهاب را از بین می‌برد، سیستم ایمنی را تقویت و رشد سرطان را کند می‌کند. وجود علف دریایی در رژیم غذایی ژاپنی‌ها، یکی از دلایل طولانی بودن عمر آن‌ها محسوب می‌شود.


ماهی

همه ماهی را غذای مغز می‌دانند و این بی‌دلیل نیست. تحقیقات نشان می‌دهد ترکیباتی در ماهی وجود دارد که از مغز در برابر بیماری‌های مغز و اعصاب محافظت می‌کند. علاوه بر این، امگا 3 موجود در ماهی‌های چرب بدن را جوان نگه می‌دارد. تحقیقات انجام شده در دانشگاه اوهایو نشان می‌دهد، امگا 3 التهاب را کاهش می‌دهد، مشکلی که به حساسیت، سرطان، بیمار‌های قلبی و آلزایمر مربوط می‌شود.


منبع : Prevention