جراحی پلاستیک پدیده‌ی جدیدی نیست. در واقع جامعه‌ی جراحان پلاستیک آمریکا گزارش داده که در سال 2014، 15.6 میلیون جراحی پلاستیک در آمریکا انجام شده که این میزان نسبت به سال 2013، 3٪ افزایش داشته است. با این‌که هر نوع جراحی خطرات خود را دارد، بعضی اعمال جراحی پلاستیک از بقیه خطرناک‌تراند، مخصوصا اعمال جراحی که در فرایند آن‌ها چند ناحیه از بدن مورد جراحی قرار می‌گیرد. ما سه عمل از خطرناک‌ترین اعمال جراحی پلاستیک را برای‌تان آورده‌ایم و آن‌ها را به اختصار بررسی کرده‌ایم. 


کشیدن پوست بدن

کشیدن پوست بدن یکی از پرخطرترین اعمال جراحی پلاستیک است که مثال اعمال جراحی است، که در آن‌ها چند جراحی پشت سر هم انجام می‌شود. در این عمل جراحی پوست شکم، ران‌ها، باسن و آلت تناسلی کشیده می‌شود تا بافتی که زیر چربی و پوست قرار دارد، دوباره شکل اولیه خود را بگیرد. این عمل جراحی برای کسانی که مقدار زیادی کاهش وزن داشته‌اند و پوست‌شان افتاده و شل شده است، کاربرد دارد. یکی از خطرات این جراحی مدت زمان بالای بیهوشی است چون هر چه زمان بیهوشی طولانی‌تر باشد، احتمال بروز مشکلات قلبی عروقی و مدت دوران نقاهت افزایش می‌یابد. 


بزرگترین و مهم‌ترین خطر عمل جراحی جوانسازی صورت طولانی بودن مدت زمان بیهوشی است.

اعمال جراحی جوانسازی صورت

در اعمال جراحی پلاستیک جوانسازی صورت، معمولا چند قسمت از صورت جراحی می‌شود و پیچیدگی‌های زیادی دارند. اگر به بعضی افراد مشهور توجه کنید، می‌بینید که جراحی پلاستیک صورت می‌تواند تاثیر زیادی روی چهره داشته باشد که این تاثیر، همیشه مثبت نیست. در حالی که این نوع جراحی پلاستیک معمولا اهداف زیبایی دارد، روی صورت کسانی که در اثر حادثه، اعمال جراحی قبلی یا بیماری زیبایی‌شان را از دست داده‌اند نیز انجام می‌شود. ظاهر و عملکرد صورت قابل تغییر است و جراحان پلاستیک می‌توانند اکثر اجزای صورت را طوری شکل دهند که شبیه یک صورت طبیعی شود. اما خطر اعمال جراحی پلاستیک صورت وقتی افزایش می‌یابد که فک هم جراحی شود. رگ‌های خونی مهمی از زیر رگ می‌گذرند و عمل کوچک کردن فک، می‌تواند آن‌ها در معرض آسیب‌دیدگی قرار دهد. 


لیپوساکشن

بعضی افراد لیپوساکشن را راه حلی سریع برای لاغر شدن و جایگزینی مناسب برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می‌دانند، اما آن‌ها سخت در اشتباه هستند. در فرایند لیپوساکشن با خارج کردن چربی از بدن، قسمت مورد نظر شکل متناسبی به خود می‌گیرد. از این جراحی برای خارج کردن چربی‌های موضعی مثل چربی شکم، پهلو، ران پا و باسن استفاده می‌شود. لیپوساکشن یکی دیگر از اعمال جراحی پلاستیک پیچیده است که ممکن است به مشکلاتی مثل عفونت، سوراخ شدن دیواره‌ی معده، لختگی خون و لخته شدن چربی در شش‌ها منجر شود. بعضی‌ها میزان مرگ ناشی از لیپوساکشن را با میزان مرگ ناشی از حوادث رانندگی مقایسه می‌کنند. از لیپوساکشن در اعمال جراحی پلاستیک زیادی استفاده می‌شود. 


منبع : Cheatsheet