تحقیقات نشان می‌دهد علی‌رغم مشکلات اقتصادی، تمایل مردم برای پرداخت هزینه‌های جراحی پلاستیک افزایش یافته است. اما در حالی که افراد به امید داشتن ظاهری بهتر به جراحان پلاستیک مراجعه می‌کنند، متخصصین پوست و مو بعضی جراحان پلاستیک عقیده دارند، بعضی اعمال جراحی پلاستیک هستند که افراد باید از خطرات آن‌ها آگاه باشند. مواردی که در این مطلب آورده‌ایم، اعمال جراحی پلاستیکی هستند که نتیجه‌ی آن‌ها برای اکثر افراد، ارزش خطراتش را ندارد.


مزوتراپی و لیپودیسالو

جراحان پلاستیک و متخصصین پوست و موی زیادی عقیده دارند، بین اعمال جراحی پلاستیک برای لاغری، باید از لیپودیسالو دوری کرد. در این فرایند مایعی به داخل بدن تزریق می‌شود که چربی‌ها را ذوب می‌کند. لیپودیسالو بخشی از عمل مزوتراپی است. البته هیچ تحقیقات علمی وجود ندارد که نشان دهد این روش موثر واقع می‌شود. هم‌چنین تزریق کردن این مواد شیمیایی به چربی‌ها چه خطراتی دارد و اصلا چربی‌ها کجا می‌ورند؟ این مواد شیمیایی علاوه بر چربی، بافت‌های دیگر را نیز ذوب می‌کنند و به درد، ورم، برآمدگی‌های سفت، زخم شدن پوست و تغییر رنگ آن منجر می‌شوند. 


جراحی پلاستیک پا

کسانی که دوست دارند از نوک انگشتان پا تا فرق سرشان را جراحی پلاستیک کنند، با جراحی پلاستیک پا بیگانه نیستند؛ مجموعه‌ای از اعمال جراحی پلاستیک که ظاهر پا را خواستنی‌تر می‌کند. این جراحی پلاستیک که ممکن است شامل تزریق ژل تا تغییر شکل پا باشد، سال‌ها است که توسط جراحان پلاستیک معتبر منع می‌شود. این جراحی ممکن است به عفونت، آسیب دیدن رگ‌های عصبی، ورم کردن طولانی انگشتان پا و دردهای مزمن منجر شود. اکثر کسانی که سراغ جراحی پلاستیک پا می‌روند، خانم‌هایی هستند که می‌خواهند پاهای‌شان در کفش‌های پاشنه بلند جدید جا شود. 


ژل برای پر کردن لب، از بین بردن چین و چروک و در کل برای پر کردن فضاهای زیر پوست به آن تزریق می‌شود.

تزریق‌ ژل‌های دائمی

ژل برای پر کردن لب، از بین بردن چین و چروک و در کل برای پر کردن فضاهای زیر پوست به آن تزریق می‌شود. بیشتر ژل‌های موجود موقتی هستند و پس از مدتی به بدن جذب می‌شوند. اما بعضی ژل‌ها طوری ساخته شده‌اند که تا مدتی طولانی سرجای‌شان باقی می‌مانند. این ژل‌ها که به آن‌ها ژل‌های دائمی گفته می‌شود، معمولا از سیلیکون هستند. این‌که به‌جای چند بار، فقط یک بار هزینه‌ی تزریق ژل را پرداخت کنید وسوسه‌انگیز است، اما این نوع ژل‌ها ممکن است با بافت‌های بدن ادغام شوند، یا حرکت کنند و چهره را به هم بریزند. حتی با ژل‌های موقتی، اگر نتیجه رضایت‌بخش نباشد، بیمار مجبور است تا از بین رفتن ژل صبر کند. اما ژل‌های دائمی از بین نمی‌روند و اگر نتیجه‌ی تزریق رضایت‌بخش نباشد، هیچ کاری نمی‌توان کرد. 


بزرگ کردن سینه با تزریق 

در این روش چربی از قسمت‌های دیگر بدن برداشته می‌شود و پس از تصفیه شدن، به سینه‌ها تزریق می‌شود. جراحانی که این عمل را انجام می‌دهند ادعا می‌کنند، این روش می‌تواند جایگزین عمل کاشت سینه شود و جای زخمی هم باقی نمی‌گذارد. اما در واقعیت، این عمل به همین سادگی هم نیست. برداشتن چربی از قسمت‌های دیگر بدن با استفاده از لیپوساکشن و تزریق کردن آن به سینه، می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. اما جراحان پلاستیک سال‌ها است متوجه شده‌اند که تزریق کردن ژل یا چربی به بافت‌های سینه، می‌تواند خطرناک باشد. چربی تزریق شده به سینه ممکن است یک جا انباشته شده و سفت شود. این چربی‌های انباشته شده شبیه به غدد سرطانی می‌شوند و وجود آن‌ها، تشخیص سرطان سینه را مشکل می‌کند. روش دیگری نیز  وجود دارد که در آن نوعی ژل به نام ماکرولان، از زیر بغل به سینه‌ها تزریق می‌شود. تاثیر این ژل موقتی است و عمل آن هزینه‌ای بالغ بر 4.000 دلار دارد. 


بلند کردن پاها

برای اضافه کردن چند سانتی‌متر به قدتان، تا کجا پیش خواهید رفت؟ بعضی افراد برای بلندقد شدن یک جراحی دردناک انجام می‌دهند که در فرایند آن پاهای‌شان را می‌شکنند و با پیچ و مهره وسیله‌هایی به استخوان‌های‌شان وصل می‌کنند که به مرور زمان قد را بلند‌تر می‌کند. این جراحی بیشتر در چین و دیگر کشورهای آسیایی شرقی رواج دارد و جوانان، بیشتر برای داشتن برتری ظاهری در محیط کار سراغ این جراحی پلاستیک می‌روند. این جراحی در آمریکا هزینه‌ای بالغ بر 170.000 دلار دارد و در نتیجه‌ی آن، قد فرد 7.5 سانتی‌متر بلند می‌شود. 



ادامه دارد ...


منبع : Abcnews