پوست‌تان قرمز شده و خارش و سوزش دارد؟ درست است، به عفونت کپکی مبتلا شده‌اید. اما قبل از این‌که سراغ قفسه‌ی دارو بروید، در یخچال را باز کنید. عفونت کپکی با حذف کردن مواد غذایی سرشار از قند و کربوهیدارت از رژیم غذایی و جایگزین کردن آن‌ها، با مواد غذایی سرشار از ویتامین و چربی‌های مفید درمان می‌شود. ما مواد غذایی که با عفونت کپکی مبارزه می‌کنند را برا‌ی‌تان آورده‌‌ایم تا بتوانید از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاد کنید. اما یادتان باشد، همیشه بهتر است اول با پزشک‌تان در مورد امتحان کردن درمان‌های جدید مشورت کنید. زیرا ممکن است دیگر بیماری‌‌‌های پوستی، علائمی مشابه علائم عفونت کپکی داشته باشند. 


پاپایا

عصاره‌ی دانه‌ها و برگ‌های پاپایا، با عفونت کپکی مبارزه می‌کند. علاوه بر این، پاپایا سرشار از ویتامین C است و 115٪ ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین می‌کند که این هم به پیشگیری از عفونت منجر می‌شود. تکه‌های پاپایا را با انبه، فلفل دلمه‌ای قرمز، پیاز قرمز، تمشک سیاه، آب لیمو و گشنیز مخلوط و دانه‌های پاپایا را روی آن خورد کنید. حالا یک سس تند دارید که با ماهی کبابی عالی می‌شود. 


گشنیز

دانه‌های گشنیز که بخشی از گیاه آن هستند، منبع غنی فیبر، مس، آهن، منگنز و منیزیم‌ می‌باشند. هم‌چنین روغن گشنیز که ضد عفونت است و با باکتری‌هایی که عامل کپک واژن هستند، مبارزه می‌کند. چند قطره روغن گشنیز را قورت دهید، یا آن را با پاپریکا، پودر فلفل، فلفل هندی، پودر پوست لیمو و شکر قهوه‌ای مخلوط کنید و این ترکیب را، در رژیم غذایی خود لحاظ کنید. 


روغن نارگیل تاثیر زیادی در جلوگیری از بروز و درمان عفونت کپکی داردکه می‌توان آن‌را با سبزیجات و سالاد میل کرد.

روغن نارگیل خالص

روغن نارگیل خالص از نارگیل‌های رسیده و تازه تهیه می‌شود و در فرایند تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، به همین دلیل میزان بیشتری از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان در آن وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد روغن نارگیل تاثیر زیادی در جلوگیری از بروز و درمان عفونت کپکی دارد. می‌توانید آن را با سبزیجات و سالاد میل کنید. 


پنیر

در مطالعه‌‌ای که در سال 2013 روی خانم‌هایی که به عفونت کپکی مبتلا بودند انجام شد، برای 207 نفر از آن‌ها داروهایی دهانی و واژنی ضد کپک تجویز شد و برای 209 نفر از آن‌ها، همین روش درمانی به‌علاوه‌ی پروبیوتیک‌ها در نظر گرفته شد. در پایان طول درمان، 80٪ گروه اول هنوز درمان نشده بودند این میزان در گروه دوم 31٪ بود. هم‌چنین تحقیقات دیگری نشان می‌دهد اضافه کردن مواد غذایی پروبیوتیک به ٰرژیم غذایی افراد مسن، میزان بروز عفونت کپکی را تا 75٪ کاهش می‌دهد. با میل کردن پنیرهایی مثل پنیر گودا، پارمسان، سوئیسی و چدار به‌عنوان میان‌وعده، پنیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. 


آویشن

روغن آویشن از عفونت کپکی پیشگیری و آن را درمان می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد آویشن توانایی مبارزه با کپک‌های متنوعی را دارد. 10 قطره از روغن آویشن را در آب وان بریزید و در آن با آرامش دراز بکشید. 


منبع : Prevention