وقتی درد میگرن آغاز می‌شود، به‌نظر می‌رسد هیچ دارویی نمی‌تواند سردرد شما را تسکین دهد. در حالی مواد غذایی زیادی مثل کافئین، چیپس و لبنیات ممکن است به سردرد منجر شوند، مواد غذایی زیادی نیز وجود دارند که می‌توانند از درد میگرن جلوگیری کنند. ما تعدادی از مواد غذایی را برای‌‌تان آورده‌ایم تا اگر میگرن یا سردرد مزمن دارید، آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید و درمانی طبیعی برای بیماری خود داشته باشید. 


سبزیجات برگدار و سبز

یکی از توصیه‌های رایج در خصوص تغذیه، اضافه کردن سبزیجات برگدار و سبز به رژیم غذایی است. اسفناج، کلم، برگ گیاه زلف عروسان، برگ چغندر و کاهو، تعدادی از سبزیجات برگدار و سبز هستند که میزان بروز سردردهای مزمن و میگرنی را کاهش می‌دهند. اسفناج که سرشار از ویتامین B2 و B6 و امگا 3 است، بیش از هر سبزی دیگری برای جلوگیری از بروز حمله‌های میگرنی مفید است. ویتامین B2، در کاهش شدت، مدت زمان و میزان بروز سردرد تاثیر زیادی دارد. یادتان باشد هرچه سبزیجات سبز‌تر باشند، خاصیت بیشتری دارند. می‌توانید با استفاده از سبزیجات ذکر شده در سالاد، آن‌ها را به سادگی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. 


آجیل

دفعه‌ی بعدی که سردرد گرفتید، یک مشت آجیل میل کنید. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که از سردرد مزمن و میگرن رنج می‌برند، کمبود منیزیم دارند. طی تحقیقاتی مشخص شد که میزان بروز حمله‌های میگرن در کسانی که مکمل منیزیم مصرف می‌کنند تا 41٪ کاهش می‌یابد. از بادام، کنجد، بادام هندی، تخمه‌ی آفتابگردان، بادام زمینی و گردو که سرشار از منیزیم هستند، بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده کنید. 


گوشت قرمز

مصرف گوشت‌های خشک‌شده، کهنه، طعم‌دار، نمک‌سود یا دودی می‌توانند به حمله‌ی میگرن منجر شوند. اما مصرف گوشت طبیعی و جگر، می‌تواند راه حلی برای درمان سردرد مزمن باشد. 


دو تخم مرغ بزرگ، 24٪ از میزان مورد نیاز بدن به ویتامین B2 را تامین می‌کنند و تاثیر زیادی در کاهش حملات میگرن دارد.

تخم مرغ

تخم مرغی که اکثر روزها به‌عنوان صبحانه میل می‌کنید، درمان مناسبی برای سردرد نیز است. ویتامین B نقش مهمی در جلوگیری از حمله‌ی میگرن و سردرد، بازی می‌کند. مصرف روزانه 200 تا 400 میلی‌گرم ویتامین B2 تا حد زیادی شدت، مدت زمان و میزان بروز حمله‌های میگرن را کاهش می‌دهد. دو تخم مرغ بزرگ، 24٪ از میزان مورد نیاز بدن به ویتامین B2 را تامین می‌کنند. 


دانه‌های کامل

یکی از روش‌‌های ساده برای جلوگیری از سردرد، خوردن دانه‌های کامل است. پایین بودن میزان قند خون، به بروز حمله‌‌ی میگرن منجر می‌شود. برای جلوگیری از پایین آمدن قند خون، بهتر است تمام وعده‌های غذایی را میل و کربوهیدارت‌های پیچیده و فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به این شکل مدت زمان بیشتری سیر می‌مانید و قند خون‌تان هم پایین نمی‌آید. هنگام خرید، مواد تشکیل دهنده مواد غذایی را بخوانید و به‌دنبال محصولاتی باشید، که دانه‌های کامل داشته باشند. 


ماهی‌های آب سرد

طبق تحقیقاتی که روی مبتلایان به میگرن انجام شده، افزایش میزان امگا 3 بدن و کاهش میزان امگا 6 به کاهش میزان بروز سردرد و فشارهای عصبی منجر می‌شود. برای این‌که امگا 3 بیشتری وارد بدن‌‌تان شود، ماهی‌های وحشی آب‌های سرد مثل سالمون، هالیبوت، ماکرل، ساردین و ماهی تن را به ٰرژیم غذایی خود اضافه کنید.


منبع : Prevention