کسب و کار فروش لوازم یدکی دست دوم می‌تواند یک روش عالی برای درآمدزایی و جلوگیری از سر درآوردن لوازم یدکی خودروهای از کار افتاده، از قبرستان‌های خودرو باشد. با این کار علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، باعث می‌شوید افرادی که توانایی خرید لوازم یدکی نو ندارند، بتوانند از خودروهای قدیمی خود استفاده کنند. در مطالب پیشین در خصوص چگونگی آغاز کسب و کار فروش لوازم یدکی دست دوم توضیحاتی ارائه داده‌ایم و در این مطلب قصد داریم، چگونگی اداره‌ی کسب و کار فروش لوازم یدکی دست دوم را شرح دهیم. 


خودروهای اسقاطی بخرید

وقتی خودرو از کار می‌افتد، ممکن است هنوز لوازم یدکی قابل استفاده‌ی زیادی داشته باشد. می‌توانید خودروهای اسقاطی را بخرید و از قطعات آن به‌عنوان لوازم یدکی خودروهای دیگر استفاده کنید. 


با کسب و کارهای مربوط به لوازم یدکی ارتباط برقرار کنید

با کسب و کارهای محلی مثل یدک‌کش‌ها، قبرستان‌های خودرو و شرکت‌های بیمه که می‌توانند منبعی برای تامین لوازم یدکی دست دوم باشند، ارتباط برقرار کنید. ممکن است شرکت‌های بیمه برای بازگرداندن سرمایه، لوازم یدکی خودروهای اسقاطی را به شما بفروشند، مخصوصا وقتی فروش خودرو امکان‌پذیر نباشد.


تبلیغ کنید

در اینترنت، رادیو و روزنامه‌های محلی تبلیغ کنید. اگر از پس هزینه‌اش بر می‌آیید، تبلیغات تلویزیونی بیشترین بازخورد را دارند. از پلاکارد، کارت فروشگاه و صبحت کردن برای اطلاع رسانی به مردم استفاده کنید. برای کسانی که در روز افتتاحیه فروشگاه یا سالروز افتتاح آن خرید می‌کنند، تخفیف در نظر بگیرید. 


یکی از اهداف اصلی هر کسب و کار، پیدا کردن مشتریان ثابت است که همیشه سودآور هستند.

پیدا کردن مشتری‌های ثابت

یکی از اهداف اصلی هر کسب و کار، پیدا کردن مشتریان ثابت است که همیشه سودآور هستند. انجام این کار در بازار لوازم یدکی دست دوم می‌تواند مشکل باشد چون نیاز مشتریان تداوم ندارد و خاص است. با این‌ حال، می‌توانید با ارائه تخفیف به مشتریان ثابت، تهیه کارت مشتریان ثابت یا پیشنهاد‌های خوب دیگر، کاری کنید مشتریان باز هم از شما خرید کنند. 

  • قطعات قدیمی مشتریان‌تان را از آن‌ها بخرید. شاید بتوانید قطعات قدیمی را با هزینه‌ی پایین تعمیر و به‌عنوان لوازم یدکی دست دوم بفروشید. 
  • هم‌چنین می‌توانید در ازای قطعات قدیمی، به مشتریان تخفیف بدهید. 
  • به فروش اینترنتی فکر کنید. اگر لوازم یدکی خودروهای خاص را در اختیار دارید، شاید کسی در محله‌های اطراف فروشگاه به آن‌ها نیاز نداشته باشد. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی، گستره‌ی فروش خود را افزایش می‌دهید و به این شکل، مشتریان لوازم یدکی خودروهای خاص را نیز پیدا می‌کنید. 

موجودی انبار را مدیریت کنید

مدیریت موجودی انبار، یکی از کلید‌های اصلی موفقیت در فروش لوازم یدکی دست دوم محسوب می‌شود. اگر مشتریان چیزی که به‌دنبالش هستند را در فروشگاه شما پیدا نکنند، بدون شک از فروشگاه دیگری خرید خواهند کرد. اگر می‌خواهید از فروش لوازم یدکی دست دوم درآمد کسب کنید، باید همیشه لوازم یدکی خودروهای زیادی را در انبار داشته باشید. 

کنترل نقدینگی

ورود و خروج نقدینگی به کسب و کارتان را تحت نظر داشته باشید. مطمئن شوید برای خرید لوازم یدکی، پولی بیشتر از قیمت فروش آن‌ها هزینه نمی‌کنید. هنگام قیمت‌گذاری روی اجناس، تمام هزینه‌های کسب و کار را در نظر بگیرید. هزینه‌هایی از قبیل:
  • حقوق کارکنان
  • اجاره فروشگاه و انبار
  • هزینه‌ی قبوض
  • هزینه‌های مالیات و بیمه
  • هزینه‌های تبلیغات


منبع : Wikihow