کسب و کار پخش لوازم یدکی یکی از ساده‌ترین کسب و کارها برای راه‌اندازی است. برای شروع این کسب و کار لازم نیست تولیدکننده باشید، فقط باید لوازم یدکی آماده را خریداری کنید و بفروشید. پخش‌کننده‌ی لوازم یدکی رابط بین کارخانه‌ها و فروشنده‌های لوازم یدکی است. در بعضی موارد پخش‌کننده، تولیدکننده را مستقیما به مصرف‌کننده وصل می‌کند. کانال پخش و نوع لوازم یدکی میزان موفقیت پخش‌کننده را تعیین می‌کند. اگر پخش‌کننده لوازم یدکی را به فروشنده‌ها بفروشد سود زیادی می‌برد، اما به سرمایه‌ی زیادی هم نیاز خواهد داشت. 

برای موفقیت به‌عنوان پخش‌کننده‌ لوازم یدکی، باید نیازهای مصرف‌کنندگان را بشناسید. یک تحقیقات بازار کامل انجام دهید و ببینید مصرف‌کنندگان از خدماتی که از پخش‌کنندگان لوازم یدکی دریافت می‌کنند راضی هستند یا نه. می‌توانید این کار را با استفاده از یک پرسشنامه یا مصاحبه کردن با مصرف‌کنندگان انجام دهید. باید مصرف‌کنندگانی که می‌خواهید لوازم یدکی به آن‌ها بفروشید را به‌ خوبی بشناسید. 

لوازم یدکی که می‌خواهید پخش کنید را خریداری کنید. انواع لوازم یدکی به نیاز مصرف‌کنندگان، قیمت، موجود بودن آن‌ها و هزینه‌های حمل و نقل آن‌ها بستگی دارد. شما هم چنین می‌توانید وارد بازار لوازم یدکی خودرو، لوازم کامپیوتر، لوازم یدکی ماشین آلات صنعتی، لوازم یدکی برقی و صدها بازار دیگر شوید. 

برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنید؛ به این شکل مدیریت کسب و کار در مراحل اولیه آسان‌تر می‌شود. در این برنامه‌ریزی باید اهداف، منبع سرمایه، شیوه‌ی بازاریابی و برنامه‌های اقتصادی را مد نظر قرار دهید. 

تولیدکنندگان را بشناسید. تولیدکننده‌ای که با او کار می‌کنید باید مطمئن و منصف باشد و کار کردن با او بی‌دردسر باشد. بهتر است با تولیدکننده‌ای کار کنید که محصولات را برای مصرف‌کنندگان تبلیغ می‌کند. به این شکل راحت‌تر می‌توانید وارد بازار شوید. 

مراحل قانونی را طی کنید. کسب و کار پخش لوازم یدکی به یک گواهی کار و بیمه برای حوادثی مثل آتش‌سوزی نیاز دارد. اگر می‌خواهید وارد بازار لوازم الکتریکی یا لوازم یدکی ماشین آلات صنعتی شوید، باید تمام اسناد و مدارک مربوط به محصولات را از تولیدکننده دریافت کنید و نگه دارید. 

رابطه‌ی خود با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مستحکم کنید تا بتوانید در فضای رقابتی بازار دوام بیاورید. با ارائه‌ دادن محصولات باکیفیت، می‌توانید اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب کنید. 

برای کسب و کار خود تبلیغ کنید. به این شکل می‌توانید مسیرهای جدیدی برای جذب مشتریان و راه‌یابی به بازارهای دیگر پیدا کنید. تبلیغات می‌تواند به شکل اینترنتی و در یک سایت آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی، روزنامه‌ای و تلویزیونی و انواع مختلف دیگر باشد. با توجه به نیازهای کسب و کار خود نوع مناسب تبلیغات را انتخاب کنید. 


منبع : Ehow