اگر به خودرو و کار آزاد علاقه دارید، با فروش لوازم یدکی خودرو می‌توانید به اهداف شغلی خود برسید و خود را با چیزهایی که دوست دارید محاصره کنید. شروع هر کسب و کاری، ریسک‌هایی دارد، اما اگر به خوبی تحقیق و برای شروع کار برنامه‌ریزی کنید، داشتن فروشگاه لوازم یدکی می‌تواند شغلی بسیار درآمدزا باشد. 


در منطقه‌ی خود در خصوص نیاز به لوازم یدکی تحقیق کنید. اگر در محله‌ی‌تان تعداد زیادی فروشگاه لوازم یدکی وجود دارد، خدمات آن‌ها را ارزیابی کنید. شما می‌توانید لوازم یدکی را بفروشید که آن‌ها نمی‌فروشند. هم‌چنین می‌توانید لوازم یدکی دیگر وسایل موتوری مثل موتورسیکلت و ماشین چمن‌زنی را بفروشید. 

یک مدل کسب و کار طراحی کنید که در آن اهداف و آرمان‌های کسب و کارتان را مشخص شده باشد. برای مثال، اهداف خود در راستای گسترش کسب و کار و افزایش سوددهی را تعیین کنید. هم‌چنین باید مواردی مثل مخارج و درآمد ماهیانه را پیش‌بینی کنید. 

اگر برای شروع کسب و کار سرمایه‌‌ی کافی ندارید، به‌دنبال یک شریک و سرمایه‌گذاری باشید. هم‌چنین می‌توانید از بانک وام بگیرید. از این‌که مدل کسب و کارتان را به سرمایه‌گذاران احتمالی نشان دهید وحشت نداشته باشید. رفتار حرفه‌ای شما در قانع کردن افراد به شراکت نقش مهمی دارد.


در کسب و کار فروش لوازم یدکی فروشگاه باید در دسترس و ترجیحا نزدیک به جایی شلوغ باشد.

مکانی مناسب برای فروشگاه لوازم یدکی پیدا کنید. این مکان باید در دسترس و ترجیحا نزدیک به جایی شلوغ باشد. به این شکل کسب و کار به‌خاطر وجود مشتریان زیاد همیشه سرپا می‌ماند. فروشگاه را می‌توانید بخرید، اجاره کنید یا خودتان بسازید. هر سه روش نکات مثبت و منفی خودشان را دارند. 

به دفاتر شهرداری بروید و برای گرفتن جواز کسب اقدام کنید. احتمالا باید به اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی هم سری بزنید و از آن‌ها هم مجوز‌های لازم را دریافت کنید. به هر حال حتما باید مراحل قانونی احداث یک فروشگاه لوازم یدکی را طی کنید. اگر وکیل دارید، می‌توانید این کارها را به او بسپارید. 

یک توزیع‌کننده لوازم یدکی پیدا کنید که بتواند همیشه قفسه‌های فروشگاه را پر نگه دارد. احتمالا باید قطعاتی مثل فیلتر روغن، برف پاک کن، روکش خودرو، کفی، خنک‌کننده و دیگر قطعات را در فروشگاه داشته باشید. قبل از تصمیم‌گیری و سفارش دادن، به‌دنبال توزیع‌کننده‌ای با بهترین قیمت باشید. یادتان باشد که باید رابطه‌ی خوبی با توزیع‌کننده لوازم یدکی برقرار کنید چون اوست که قطعاتی که قرار است به مشتریان‌تان بفروشید را فراهم می‌کند. 

تعداد کارکنانی که برای گرداندن فروشگاه لوازم یدکی نیاز دارید را تعیین کنید. می‌توانید برای پیدا کردن کارکنان در روزنامه و اینترنت آگهی بدهید. هم‌چنین می‌توانید از آژانس‌های کاریابی کمک بگیرید. 

در خصوص افتتاحیه‌ی فروشگاه در محله و بین فروشگاه‌های لوازم یدکی دیگر و تعمیرگاه‌های خودرو تبلیغ کنید. یک وب‌سایت درست کنید که در آن اطلاعات مهم مثل اطلاعات تماس و ساعات کار وجود داشته باشد. هم‌چنین می‌توانید به فروش اینترنتی لوازم یدکی هم فکر کنید. به این شکل میزان فروش‌تان افزایش می‌یابد و می‌توانید به مشتریانی که خارج از منطقه‌ی‌تان هستند هم دسترسی پیدا کنید. 

نکته: همیشه یادتان باشد که برای موفق شدن باید بهترین خدمات را به مشتری ارائه کنید. سعی کنید بر صنعت خودرو تسلط پیدا کنید و اطلاعات کارکنان‌تان را نیز افزایش دهید. قیمت‌های رقابتی در کنار قطعات و خدمات باکیفیت، موفقیت کسب و کار شما را تضمین خواهد کرد. 


منبع : Ehow