می‌توانید با حراج‌های کوتاه‌ مدت فروش لوازم یدکی را افزایش دهید یا روی خدمات به مشتریان سرمایه‌گذاری کنید. ارائه دادن کیفیت بهتر، خدمات سریع‌تر و وسیع‌تر باعث می‌شود مشتریان بیشتری جذب کنید و شهرت‌تان بین خریداران لوازم یدکی خودرو افزایش یابد. برای رشد کسب و کار، باید مشتریانی را هدف قرار دهید که به محصولاتی که به فروش می‌رسانید نیاز دارند و خواهان خدمات با کیفیت شما هستند. در این مطلب توصیه‌هایی ساده برای بهتر شدن کسب و کار فروش لوازم یدکی خودرو آورده‌ایم:

  • کسب و کار خود را با ارائه دادن محصولات باکیفیت و ضمانت طولانی مدت از دیگران متمایز کنید. در خصوص لوازم یدکی اکثر مشتریان به‌دنبال محصولات باکیفیت هستند تا ارزان، چون لوازم یدکی خودرو می‌تواند نقش اساسی در حفظ امنیت مسافرین آن داشته باشد. بهتر است با توزیع‌کنندگانی کار کنند که لوازم یدکی باکیفیت دارند تا مشتریان‌تان را راضی نگه دارید.
  • اهداف کسب و کارتان را مشخص کنید و مشتریان رده بالا را هدف قرار دهید. همکاری کردن با تعمیرگاه‌ها نیز می‌تواند سود خوبی داشته باشد. فروش لوازم یدکی خودروهای قدیمی، لوکس و اسپرت که سخت پیدا می‌شوند و قیمت بالایی دارند می‌تواند درآمد شما را افزایش دهد و مشتریان خاصی را به سمت‌تان جذب کند.
  • فرایند خرید را برای مشتریان آسان کنید. یک وبسایت درست کنید و در آن کاتالوگ محصولات موجود را قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید خدمات تلفنی 24 ساعته نیز به مشتریان ارائه دهید.
  • خدمات پیک موتوری ارائه دهید. هم‌چنین می‌توانید در موارد اورژانسی برای مشتریان خدمات تعمیرگاه سیار فراهم کنید. اگر لوازم یدکی درخواستی مشتریان را سریع به آن‌ها برسانید، به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد و مشتری ثابت‌تان خواهند شد.
  • برای فروشگاه‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید خدمات مدیریت انبار ارائه دهید. می‌توانید خرید‌های آن‌ها بررسی کنید و الگوی خرید آن‌ها را از نتایج بررسی‌ها استخراج کنید. به این شکل می‌توانید قبل از این‌که مشتری با شما تماس بگیرید با او تماس گرفته و نیازش را برطرف کنید.
  • تعداد حراج‌های کوتاه‌ مدت را افزایش دهید. می‌توانید تخفیف‌ها را به لوازم یدکی پر فروش مثل فیلتر هوا، شمع و فیلتر روغن اختصاص دهید. هم‌چنین وسایلی که استفاده از آن‌ها تا حد زیادی به فصل وابسته است هم مورادی خوبی برای تخفیف هستند. تهیه کردن کارت‌های تخفیف برای مشتریان ثابت هم می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.


منبع : Chron