می‌توان سال 2016 را به طور رسمی، سال مرگ رژیم غذایی کم‌چربی اعلام کرد. وقتی چربی‌های مفید وارد رژیم غذایی با میزان قند پایین می‌شوند، اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد. علاوه بر این‌که هوس‌های غذایی ناسالم کمتر می‌شوند، انرژی بدن و سوخت و ساز آن هم بیشتر می‌شود. هم‌چنین میزان قند خون تنظیم می‌شود و برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. البته تمام چربی‌ها یکی نیستند، بهتر است از چربی‌های ترانس مثل روغن‌های گیاهی دوری کنید. اما برای تسریع کاهش وزن و بهبود سلامتی، می‌توانید این چربی‌های مفید را وارد رژیم غذایی خود کنید.


نارگیل

چربی اشباع موجود در نارگیل بیشتر به انرژی تبدیل می‌شود تا به‌ شکل چربی در بدن ذخیره شود. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از نارگیل در مقایسه با روغن زیتون در رژیم غذایی، بیشتر به کاهش وزن کمک می‌کند. می‌توانید از نارگیل در غذاها و شیک‌ها استفاده کنید.


زیتون

زیتون که سرشار از چربی اشباع است، به افرادی که دیابت نوع 2 دارند در کاهش وزن کمک و از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. می‌توانید قبل از غذا به‌جای نان، کمی زیتون میل کنید.


گوشت گاوی که از علف تغذیه می‌کند

گوشت گاوهایی که از علف تغذیه می‌کنند در مقایسه با گوشت گاو‌هایی که  از دانه‌های غلات تغذیه می‌کنند، مواد مغذی و اسید‌های چرب بیشتری دارد. این نوع گوشت حاوی یک نوع اسید چرب منحصربه‌فرد است که به آب شدن چربی‌های شکم کمک می‌کند.


تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مرتب آووکادو، کیفیت رژیم غذایی و میزان ورودی مواد مغذی به بدن را بهبود می‌بخشند.

آووکادو

واقعا برای اضافه کردن آووکادو به رژیم غذایی، به دلایل بیشتری نیاز دارید؟ تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مرتب آووکادو، کیفیت رژیم غذایی و میزان ورودی مواد مغذی به بدن را بهبود می‌بخشند. می‌توانید از آووکادو در سالاد استفاده کنید یا خودش را پوست کنده و میل کنید.


شکلات

تقریبا همه عاشق شکلات هستند. شکلات یک نوع اسید دارد که برای قلب مفید است و در زیتون هم یافت می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد خانم‌هایی که رژیم غذایی خود را حفظ کرده و روزانه مقداری شکلات هم مصرف می‌کنند، بیشتر لاغر می‌شوند. البته هر نوع شکلاتی برای کاهش وزن مفید نیست.بهتر است شکلاتی که حداقل 85٪ یا بیشتر کاکائو و کمتر از 5 گرم شکر دارد مصرف کنید.


سالمون وحشی

گوشت این ماهی فوق‌العاده سرشار از آنتی‌اکسیدان، پروتئین و اسید چرب امگا 3 ضد التهاب است. اگر معمولا ماهی وحشی میل نمی‌کنید، قرص روغن ماهی بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که روغن ماهی را با رژیم غذایی سالم ترکیب می‌کنند، در آب کردن چربی‌های شکم موفق‌تراند.


کره بادام

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که بادام را در رژیم غذایی خود لحاظ می‌کنند، در مقایسه با کسانی که مواد غذایی سرشار از کربوهیدارت مصرف می‌کنند، بیشتر کاهش وزن دارند. علاوه بر این‌که چربی اشباع، فیبر، منیزیم و ویتامین E دارد، کره‌ی بادام بسیار خوشمزه است. بهتر است کره‌ی بادامی انتخاب کنید که فقط از بادام خام تهیه شده باشد و شکر اضافی یا طعم‌دهنده نداشته باشد.


منبع : Prevention