صبحانه نخورده‌اید، صبح خوبی نداشته‌اید، بعدش هم احساس ضعف کرده‌اید و هر غذای ناسالمی که دم دست‌تان بوده خورده‌اید. در آخر روز شکم‌تان نفخ کرده‌ است، خسته‌اید و حتما احساس پشیمانی هم می‌کنید، مخصوصا اگر فراکتوز مصرف کرده باشید؛ یک شیرین‌کننده‌ی ارزان که مصرف آن به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و آلزایمر منجر می‌شود. خوشبختانه علم هوای شما را دارد. تحقیقات نشان می‌دهد بعضی مواد غذایی که حاوی اسید دکوساهکسائنویک یا DHA هستند، می‌توانند تاثیر فراکتوز را تا حد زیادی خنثی کنند. این‌ها مواد غذایی هستند که پس از یک روز خوردن دونات و فست فود، باید مصرف کنید. 


دانه کتان و چیا

گیاه‌خواران ناامید نشوند. پس از یک روز مصرف مواد غذایی ناسالم، دانه‌ی چیا یا کتان دوستان خوب شما خواهند بود. این دانه‌ها سرشار از امگا 3  و فیبر هستند، که به تغذیه‌ی باکتری‌های دستگاه هاضمه و کاهش وزن کمک می‌کنند. در حالی که این دانه‌ها به اندازه‌ی ماهی‌های روغنی DHA ندارند، سرشار از کلسیم، پروتئین و آنتی‌اکسیدان هستند. علاوه بر این، خوردن آن‌ها نیاز به زحمتی ندارند و می‌توانید آن‌ها را در ماست یا اسموتی بریزید.


سالمون وحشی

از لحاظ میزان DHA، هیچ ماده‌ی غذایی به سالمون وحشی نمی‌رسد. ماهی‌های چرب مثل سالمون، ساردین و ماکرل، 10 تا 100 برابر بیشتر از سبزیجاتی مثل گردو، اسفناچ و دانه‌های کامل DHA دارد. از آن‌جایی که DHA از مغز در برابر التهاب محافظت می‌کند و توانایی یادگیری و حافظه را تقویت می‌کند، مصرف این ماهی‌ها فواید زیادی خواهد داشت. سالمون هم‌چنین منبع غنی ویتامین D و سلنیوم است. علاوه بر این‌ها، پختن سالمون بسیار ساده است؛ آن را با کره و لیمو سرخ کنید و یک وعده‌ی غذایی خوشمزه و کامل خواهید داشت.


فقط یک چهارم فنجان گردو، 33٪ از میزان امگا 3 مورد نیاز روزانه‌ی بدن را تامین می‌کند.

گردو

وقتی نفخ کرده‌اید، حس بدی دارید و معده‌ی‌تان صدا می‌دهد، گردو بخورید. فقط یک چهارم فنجان گردو، 33٪ از میزان امگا 3 مورد نیاز روزانه‌ی بدن را تامین می‌کند. اگر روزی 55 گرم گردو به رژیم غذایی خود اضافه کنید و شش ماه این رژیم غذایی را ادامه دهید، کمتر میان‌وعده میل خواهید کرد و در خصوص غذا، انتخاب‌های سالم‌تری خواهید داشت.


آب آلوئه‌ورا

نوشیدن آب آلوئه‌ورا می‌تواند تمام مواد غذایی ناسالمی که در طول روز میل کرده‌اید را تصفیه کند. این نوشیدنی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آمینواسید است و از التهاب دستگاه هاضمه جلوگیری می‌کند. هم‌چنین ممکن است میزان باکتری‌های دستگاه هاضمه را افزایش دهد و به هضم غذا کمک کند.


آب گوشت

آب گوشت یکی از مواد غذایی است که صدمات وارد شده به بدن از تغذیه ناسالم را خنثی می‌کند. آب گوشت مرغ، آب گوشت قرمز و آب گوشت ماهی همه یک تاثیر را دارند و می‌توانید هر کدام که باب میل‌تان است را انتخاب کنید. سوپ‌هایی که از آب گوشت درست شده‌اند به راحتی هضم می‌شوند، سرشار از مواد مغذی و معدنی و برای دستگاه هاضمه مفید هستند. آب گوشت به بدن در جذب کلسیم، منیزیم، فسفر و مواد معدنی کمک می‌کند. هم‌چنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، ضد التهاب است، دیواره‌های روده را ترمیم و قند خون را تنظیم می‌کند.


دمنوش قاصدک سرشار ویتامین A، C و D و حاوی زینک، آهن، منیزیم و پتاسیم است.

دمنوش قاصدک

این دمنوش از ریشه‌ی قاصدک تهیه می‌شود که سرشار ویتامین A، C و D است. این دمنوش هم‌چنین حاوی زینک، آهن، منیزیم و پتاسیم است. علاوه بر این‌ها بیش از هویج، بتاکاروتین دارد و مثل برگ‌های قاصدک تلخ نیست. دمنوش قاصدک با کاهش وزن آب، نفخ معده را درمان می‌‌کند و توانایی آنزیم سم‌زدای بدن را نیز افزایش می‌دهد. اگر این‌ها برای نوشیدن دمنوش قاصدک کافی نیستند، مطالعات نشان می‌دهد این دمنوش گیاهی به کاهش وزن هم کمک می‌کند.


نوشیدنی و سبزیجات مخمر

اگر زیادی قند مصرف کرده‌اید، یک ماده‌ی پروبیوتیک میل کنید. ریختن یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب در یک لیوان آب و باز کردن یک بطری کامبوچا، ترکیبی مخمر از چای سبز و سیاه، اصلا کار سختی نیست. این نوشیدنی‌ها میزان هیدروکلریک اسید را افزایش می‌دهند و به هضم غذا کمک می‌کنند.


سبزیجات دریایی

سبزیجات دریایی جزو مفیدترین سبزیجات هستند. اگر حس سنگینی و نفخ دارید، مقداری ویتامین B12 مشکل‌تان را حل می‌کند. علف دریایی چندین ویتامین B  دارد و تنها منبع گیاهی ویتامین B12 است. این سبزی سرشار از آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم است. هم‌چنین 56 ماده معدنی و ویتامین‌های A، K، C و E دارد.


منبع : Prevention