جراحی پلاستیک زیبایی علاوه بر پیشرفت‌های زیادی که در دهه‌های اخیر داشته، وارد حوزه‌های عجیب و غریبی نیز شده است. حالا دیگر تنها جراحی زیبایی بینی جوابگوی نیازهای زیبایی پسندانه مردم نیست و آنها هر روز  به فکر عوض کردن ظاهر قسمت جدیدی از بدن‌شان می‌افتند و جراحان پلاستیک نیز، نیاز‌های آن‌ها را برآورده می‌کنند. ما جدیدترین انواع جراحی پلاستیک زیبایی که احتمالا به فکرتان هم خطور نکرده‌اند را برای‌تان لیست کرده‌ایم. با مجله‌ ایرانگان همراه باشید و با جدیدترین جراحی‌های پلاستیک زیبایی که بسیار عجیب هم هستند، آشنا شوید. 


تغییر شکل پا

جراحی پلاستیک سراغ پا هم رفته است و جراحانی وجود دارند که تخصص‌شان تغییر ظاهر پا است. در این عمل جراحی پلاستیک، چربی اضافی انگشتان، طول آن‌ها و عدم تناسب شکل پا اصلاحِِِ؛ و ظاهر آن بهبود داده می‌شود. خیلی از خانم‌هایی که سراغ این عمل جراحی می‌آیند، می‌خواهند پاهای‌شان در کفش‌های پاشنه‌ بلند راحت‌تر باشد. البته بعضی جراحان پلاستیک مخالف این جراحی هستند و عقیده دارند اثرات جانبی زیادی دارد. شاید عجیب باشد اما بعضی مراجعین از جراحان درخواست می‌کنند انگشت کوچک پای‌شان را قطع کنند تا بتوانند کفش‌های تنگ‌تر بپوشند. البته جراحان این عمل را انجام نمی‌دهند. 


بلند کردن دست و پا

قد یک مرد در نیویورک با استفاده از جراحی پلاستیک 15.5 سانتی‌متر بلند‌تر شده است. در حالی که ممکن است این عمل یک نوع جراحی زیبایی محسوب شود، افراد بسیار کوتاه قد یا افرادی که بدن‌شان معیوب است، می‌توانند از این جراحی سود ببرند. این جراحی پلاستیک نادر فقط توسط چند جراح در آمریکا انجام می‌شود و 85.000 دلار هزینه دارد.


در جراحی پلاستیک کاشت عنبیه مصنوعی، مشکلاتی مثل یک رنگ نبودن چشم‌ها یا بی‌رنگ بودن آن‌ها را درمان می‌شود.

تغییر رنگ چشم

از چین و چروک‌های روی پیشانی گرفته تا نوک انگشتان پا، این روزها جراحی پلاستیک زیبایی ظاهر همه‌ جای بدن انسان را تغییر می‌دهد. البته یک نقطه از بدن هنوز زیر سوزن سرنگ یا تیغ جراحی نرفته بود، اما جراحان پلاستیک به آن هم رحم نکردند. دکتر کنت روزنتال، روشی برای تغییر رنگ چشم ابداع کرده است. او با روشی که کاشت عنبیه‌ی مصنوعی نام دارد، مشکلاتی مثل یک رنگ نبودن چشم‌ها یا بی‌رنگ بودن آن‌ها را درمان می‌کند. اما حالا کسانی که می‌خواهند رنگ چشمان‌شان را تغییر دهند نیز سراغ این عمل جراحی آمده‌اند. عنبیه‌ی مصنوعی از سیلیکنی ساخته شده که لنز‌های دائمی چشم از آن ساخته می‌شوند. از آن‌جایی که عنبیه‌ی مصنوعی بسیار انعطاف‌پذیر است، می‌توان آن را تا زد و از یک شکاف 2.8 میلی‌متری وارد چشم کرد. عنبیه‌ی مصنوعی سپس روی عنبیه‌ی طبیعی باز می‌شود. شرکتی که روی این نوع جراحی زیبایی سرمایه‌گذاری کرده است ادعا می‌کند این جراحی امن، بدون درد و سریع است و تغییر دادن رنگ هر چشم فقط 15 دقیقه زمان می‌برد. طبق ادعای این شرکت، خارج کردن عنبیه‌ی مصنوعی بسیار ساده است. 


جراحی خطوط کف دست

در ژاپن، کف‌بینی هنوز رواج زیادی دارد و بعضی افراد راه جدیدی برای عوض کردن سرنوشت‌شان پیدا کرده‌اند. راه حل آن‌ها بسیار ساده است، خطوط کف دست‌تان را عوض کنید، تا‌ آینده‌ی‌تان عوض شود. تنها چیزی که نیاز دارید یک جراح پلاستیک توانا و مقداری پول است. این عمل جراحی معمولا 15 دقیقه طول می‌کشد و در این مدت، 5 تا 10 خط از خطوط کف دست را تغییر می‌دهند. 


کشیدن گوشه‌ دهان

در این جراحی پلاستیک گوشه‌های دهان برش‌های کوچکی می‌خورند تا به سمت بالا کشیده شوند. در این جراحی دهان‌های افتاده اصلاح می‌شوند و به شکلی در می‌آیند که حتی وقتی فرد لبخند نمی‌زند، فرم دهانش به صورتی است که انگار در حال لبخند زدن است. این جراحی زیبایی برای افرادی که دهان‌هایی نامتقارن و افتاده دارند یا از لبخندشان راضی نیستند، ایده‌آل است. 


در کره جنوبی روزانه 100 جراحی پلاستیک انجام می‌شود که جراحی‌های گرد کردن چشم و جراحی زیبایی بینی، از رایج‌ترین آن‌ها هستند.

گرد کردن چشم

خانم‌های کره‌ی جنوبی آن‌قدر مجذوب خانم‌های مشهور اروپایی شده‌اند که در این کشور عمل گرد کردن چشم، به اندازه‌ی مراجعه به دندانپزشک رواج یافته است. این نوع جراحی پلاستیک که اول برزیل، یعنی پایتخت جراحی پلاستیک دنیا را گرفته بود، حالا وارد کره‌ی جنوبی شده و کشور را از لحاظ رواج جراحی پلاستیک، به دومین کشور جهان تبدیل کرده است. دکتر سئو، جراح یکی از کلینیک‌های جراحی پلاستیک معتبر کره می‌گوید در این کلینیک روزانه 100 جراحی پلاستیک انجام می‌شود که جراحی‌های گرد کردن چشم و جراحی زیبایی بینی، از رایج‌ترین آن‌ها هستند. 


کاشت سبیل

جراحان پلاستیک ترکیه سال‌ها است که مشکل کچلی خیلی از مراجعین را حل می‌کنند، اما حالا کاشت مو روی صورت پرطرفدار شده‌ است و مردان از خاورمیانه، اروپا و آسیا به استانبول می‌آیند تا سبیل بکارند یا ریش‌های‌شان را پرپشت کنند. در این جراحی پلاستیک پیازهای مو از مناطق پرموی بدن برداشته و روی صورت کاشته می‌شوند. این عمل جراحی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، تقریبا پنج ساعت زمان نیاز دارد و ممکن است تا 5.000 دلار هزینه داشته باشد.


منبع : Oddee