صورت بعضی افراد پس از جراحی زیبایی بینی، دچار ورم و کبودی می‌شود. این عکس العمل طبیعی بدن پس از جراحی است و در نهایت، از نتایج جراحی زیبایی بینی راضی و خوشحال خواهید بود. البته ورم و کبودی در اکثر موارد از 1 تا 2 هفته پس از جراحی ناپدید می‌شود. در این مطلب دلیل اصلی ورم و کبودی پس از جراحی زیبایی بینی و روش‌هایی برای کاهش دادن میزان آن را آورده‌ایم. 


دلیل ورم و کبودی پس از جراحی زیبایی بینی

فرقی نمی‌کند جراح پلاستیک، جراحی زیبایی بینی را چقدر خوب انجام دهد، از آن‌جایی این عمل به خون‌ریزی زیر پوستی منجر می‌شود، پس از عمل احتمال بروز ورم و کبودی وجود دارد. وقتی سلول‌های خون زیر پوست می‌مانند، مثل هر نوع کبودی دیگری پس از مدتی به رنگ آبی و بنفش در می‌آیند و در نهایت پس از زرد شدن، به حالت عادی باز می‌گردند. شاید جای کبودی درد نداشته باشد و این فقط جمع شدن سلول‌های خون در آن منطقه است که باعث شده کبود شود. البته نگران نباشید، ورم و کبودی دوام زیادی ندارد و مدتی کوتاه پس از جراحی زیبایی بینی از بین می‌رود. 


روشی برای کاهش ورم و کبودی

بعضی افراد برای کاهش میزان ورم و کبودی از مکمل‌های آرنیکا و بروملین استفاده می‌کنند. این دو مکمل می‌توانند میزان کبودی و ورم پس از جراحی زیبایی بینی را کاهش دهند. البته بهتر است قبل از شروع به استفاده از این مکمل‌ها، با جراح پلاستیک خود مشورت کنید. جراح پلاستیک باید از تمام داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید آگاه باشد. این دو مکمل را می‌توانید از داروخانه خریداری کنید. 

توانایی و مهارت جراح در انجام جراحی پلاستیک در میزان ورم و کبودی پس از جراحی زیبایی بینی موثر است، اما این‌که شما چطور قبل و بعد از عمل از بدن‌تان مراقبت کنید، اهمیت بیشتری دارد. می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، تامین کردن آب بدن و عمل کردن به توصیه‌های جراح پلاستیک، فرایند ترمیم ورم و کبودی را سرعت ببخشید. 


منبع : Richardjbrownmd