هنگام دوچرخه سواری، دویدن یا به طور کلی ورزش کردن، تامین آب بدن اهمیت زیادی دارد. اما وقتی ورزش هم نمی‌کنید، نوشیدن آب کافی باید در اولویت‌ها باشد که به گفته‌ی یک متخصص تغذیه، افراد کمی این مسئله را رعایت می‌کنند. بیشتر افراد به اندازه‌ی کافی مایعات مصرف نمی‌کنند و اگر این کار را انجام دهند، دیگر نیازی نیست هنگام ورزش کردن نگران کمبود آب بدن‌شان باشند. نوشیدن روزی هشت لیوان آب برای تامین آب بدن کافی است. زیاد طرفدار آب نوشیدن نیستید؟ می‌توانید با وارد کردن مواد غذایی پر آب به رژیم غذایی، آب مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید. این مواد غذایی علاوه بر آب، مواد مغذی دارند که انرژی مصرف شده‌ی بدن را جایگزین می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند. با استفاده از این مواد غذایی می‌توانید تشنگی بدن‌تان را برطرف کنید. 


انواع توت

توت‌ها تا 92٪ حاوی آب و سرشار از گلرنگ‌های طبیعی و گیاهی هستند و یکی از بهترین مواد غذایی برای بعد از ورزش محسوب می‌شوند. 


لیمو

90٪ لیمو از آب تشکیل شده و برای بازیابی بدن ایده‌آل است. به گفته‌ی یک متخصص تغذیه، لیمو به سرعت نشاسته‌ی حیوانی مصرف شده را جایگزین می‌کند و برای کسانی که زیاد ورزش می‌کنند، بسیار مفید است.


سوپ

سوپ حاوی سدیم است که مهم‌ترین الکترولایت محسوب می‌شود. بیشتر سوپ‌هایی که پر از سبزیجات هستند را میل کنید. 


دانه‌ها

دانه‌هایی مثل کوینولا، برنج و جودوسر در فرایند پخته شدن آب جذب می‌کنند و بدن نیز، پس از هضم کردن آن‌ها آب را جذب می‌کند. فیبر حل‌شدنی جودوسر کلوسترول بدن را هم کاهش می‌دهد. 


92٪ از فلفل دلمه‌ای از آب تشکیل شده و بیش از هر سبزی، آب بدن را تامین می‌کند. این سبزی هم‌چنین سرشار از ویتامین C و ویتامین A است.

فلفل دلمه‌ای

92٪ از فلفل دلمه‌ای از آب تشکیل شده و بیش از هر سبزی، آب بدن را تامین می‌کند. این سبزی هم‌چنین سرشار از ویتامین C و ویتامین A است. 


کاهو

96٪ کاهو آب است و به همین دلیل، یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌توان برای تامین آب بدن میل کرد. اگر ورزش می‌کنید، این سبزی را حتما در رژیم غذایی خود داشته باشید. کاهو هم‌چنین برای تقویت موها نیز مفید است. 


خیار

خیار هم به اندازه‌ی کاهو آب دارد و پوست آن حاوی سیلیکا است، که انعطاف مفاصل، پوست و ناخن‌ها را بیشتر می‌کند. 


کرفس

 95٪ کرفس آب است و کالری خیلی پایین و فیبر زیادی دارد. خصوصیات کرفس آن را به ماده‌ی غذایی ایده‌آل برای کاهش وزن و رژیم غذایی برای لاغری تبدیل کرده است. 


منبع : Prevention