فرقی نمی‌کند برای یک نفر خرید می‌کنید یا یک خانواده‌ی بزرگ، هزینه‌های خرید مواد غذایی می‌تواند بسیار زیاد باشد، مخصوصا اگر سعی کنید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. سالمون وحشی و مواد غذایی طبیعی ارزان نیستند، اما اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید ناامید نشوید؛ مواد غذایی سالم و مغذی ارزان نیز وجود دارند. این‌ها مواد غذایی هستند که متخصصان تغذیه بر مصرف آن‌ها تاکید دارند و خریدشان جیب‌تان را خالی نخواهد کرد.


ران مرغ

ران مرغ منبع غنی پروتئین است که در غذاهای زیادی از سالاد گرفته تا زرشک‌پلو با مرغ، کاربرد دارد. ران مرغ از سینه‌ی آن ارزان‌تر است، مزه‌ی بهتری دارد و پختن آن ساده‌تر است و خشک نمی‌شود.


سبزی و میوه یخ‌زده

ما می‌توانیم بیشتر از سبزیجات و میوه در رژیم غذایی خود استفاده کنیم و یکی از روش‌های انجام این کار، استفاده از سبزیجات و میوه‌های یخ‌زده است. آن‌ها به اندازه‌ی نوع تازه‌ی‌شان مغذی هستند و می‌توانید آن‌ها را مدت‌ها به شکل یخ‌زده نگه دارید و به این شکل، هدر نمی‌روند.


لوبیا

به گفته‌ی یک متخصص تغذیه، لوبیا منبع غنی و ارزان پروتئین است و می‌توان با آن جای مواد پروتئینی گران‌قیمت مثل گوشت قرمز، مرغ و ماهی را در غذاهایی مثل سوپ و خورشت پر کرد. مصرف لوبیای کنسرو شده هم به اندازه‌ی مصرف لوبیای تازه مفید است و می‌توانید آن را به راحتی در رژیم غذایی خود قرار دهید. مصرف لوبیا حتی به کاهش وزن و لاغری هم منجر می‌شود.


کره بادام‌زمینی کره‌ای خامه‌ای سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و بسیار سیرکننده است.

کره بادام‌زمینی

با این‌که ممکن است تصور کنید کره بادام‌زمینی غذای بچه‌ها است، به گفته‌ی یک متخصص تغذیه این کره‌ی خامه‌ای خوشمزه سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و بسیار سیرکننده است. بهتر است کره‌ی بادام‌زمینی طبیعی تهیه کنید و روزی بیش از دو قاشق غذاخوری از آن میل نکنید.


تخم‌مرغ

می‌توانید تخم‌مرغ را به شکل آب‌پز، نیمرو یا املت یا خیلی روش‌های دیگر میل کنید و از آن لذت ببرید. تخم‌مرغ یکی از منابع خوب پروتئین است و تنوع غذاهایی که تخم‌مرغ در آن‌ها کاربرد دارد، باعث می‌شود استفاده از آن در تمام وعده‌های غذای ممکن باشد. اگر می‌خواهید کالری کمتری مصرف کنید، یک تخم‌مرغ کامل را با چند سفیده‌ی تخم‌مرغ ترکیب کنید.


سیب‌زمینی استانبولی

سیب‌زمینی یکی دیگر از مواد غذایی ارزان و مغذی است و سیب‌زمینی استانبولی، از نوع معمولی آن خاصیت بیشتری دارد. آن‌ها را تنوری کرده و به‌عنوان یک غذای پرانرژی و سالم مصرف کنید.


جو دوسر

اگر بخواهید صبحانه‌ای ارزان و مغذی داشته باشید، یک کاسه جو دوسر بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. این دانه‌ی کامل سرشار از فیبر، پروتئین و دیگر مواد مغذی است. نصف فنجان جو دوسر خشک حاوی 5 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر است و قیمت آن هم بسیار ارزان است. اگر می‌خواهید ارزان‌تر تمام شود، آن را به مقدار زیاد تهیه کنید.


منبع : Prevention