ورزش پیلاتس بدون وارد کردن آسیب به بدن می‌تواند تغییرات چشمگیری در سلامتی بدن ایجاد کند. در ادامه فواید ورزش پیلاتس را تشریح خواهیم کرد.

تمرین طراوت و شادابی ذهن و بدن با ورزش پیلاتس

در ورزش پیلاتس تاکید بر تنفس صحیح ، اصلاح ستون فقرات، همترازی لگن و هم‌چنین تمرکز بر حرکات آهسته و روان است و کمک ‌می‌کند به‌ شدت با بدن خود هماهنگ شوید. در واقع شما در این ورزش یاد می‌گیرید که چگونه حرکات بدن را کنترل کنید.
در پیلاتس انجام صحیح حرکات ورزشی مهم‌تر از تعداد تکرار حرکات است. انجام صحیح تنفس در این ورزش بسیار ضروری است و کمک می‌کند تا شما حرکات را باحداکثر قدرت و کارایی انجام دهید. تنفس صحیح که معمولا آخر از همه‌ی موارد عنوان می‌شود ولی اهمیتش کمتر از مابقی نیست، میزان استرس را کاهش می‌دهد.

پیلاتس شکم را صاف می‌کند و موجب تقویت عضلات کمر می‌شود

تمرینات پیلاتس موجب توسعه هسته و یا مرکز بدن می‌شوند. منظور از مرکز بدن همان عضلات عمیق شکمی و عضلات نزدیک به ستون فقرات است. کنترل مرکز بدن با هماهنگ‌سازی بالا‌تنه، لگن و کمربند‌شانه‌ حاصل می‌شود.

عضلات لاغر، کشیده و انعطاف‌پذیر با پیلاتس

بیشتر حرکات ورزشی معمولی و یا سنتی موجب افزایش وزن شده وعضلات را کوتاه و حجیم می‌کند.عضلات بیش‌تراز قسمت‌های دیگر بدن درمعرض آسیب هستند. پیلاتس موجب کشیدگی، تقویت  و هم‌چنین موجب بهبود خاصیت ارتجاعی عضلات و تحرک مفصل‌ها می‌گردد. بدنی که قدرت و انعطاف‌پذیری متعادلی دارد کمتر آسیب می‌بیند.

پیلاتس ورزش سالمی است و برای بازسازی آسیب‌های بدنی در بسیاری از مراکز درمان فیزیکی استفاده می‌شود.

بدن ورزیده، بهبود عملکرد ورزشی و پیشگیری از آسیب‌ها با پیلاتس

به‌همین ترتیب، بسیاری از حرکات ورزشی معمولی نتیجه‌ی مثبتی روی عضلات ندارند یعنی موجب می‌شوند ماهیچه‌های ضعیف، ضعیف‌تر و ماهیچه‌های قوی، قوی‌تر شوند. نتیجه این‌که عدم تعادل عضلانی که علت اصلی آسیب و درد مزمن کمر و پشت است ایجاد می‌شود.
پیلاتس موجب تقویت تمام بدن حتی پا و مچ‌ پا می‌شود. ماهیچه‌ها به‌طور یکسان تحت‌تاثیر حرکات ورزشی قرار می‌گیرند. تعادل و پرورش کل عضلات بدن به‌طور یکسان موجب لذت بردن از فعالیت‌های روزانه، سهولت حرکات ورزشی، عملکرد بهتر و آسیب‌پذیری کمتر می‌گردد. به‌همین دلیل بسیاری از تیم‌های ورزشی حرفه‌ای و ورزشکاران ممتاز امروزه پیلاتس را جزء مهم تمرینات ورزشی می‌دانند.
 

اهمیت فراگیری انجام صحیح و موثرحرکات ورزشی پیلاتس

با حرکات مداوم و آهسته در تمرینات پیلاتس، گروه‌های عضلانی مختلف به‌طور همزمان ورزیده می‌شوند. با روش مناسب می‌توان بدن را دوباره پرورش داد تا با الگوهای حرکتی مفید در وضعیت سالم‌تری باشد. این حرکات از آن‌جایی‌ که  به بهبود جسمی بعد از آسیب، عملکرد ورزشی، وضعیت جسمی خوب و سلامت مطلوب کمک شایانی می‌کنند بسیار ارزشمند هستند.

پیلاتس ورزش سالم و بی‌خطر 

بسیاری از ورزش‌ها به حالت غنوده و نشسته انجام می‌شوند و بسیاری تاثیر کمی داشته و تاحدی موجب افزایش وزن می‌شوند. پیلاتس ورزش سالمی است و برای بازسازی آسیب‌های بدنی در بسیاری از مراکز درمان فیزیکی استفاده می‌شود.

پیلاتس ورزش چالش‌انگیز

پیلاتس سیستم ورزشی بسیار انعطاف‌پذیر است. تمرینات مختلفی برای سطوح مبتدی و پیشرفته وجود دارد. تمریناتی را که مناسب شماست انجام دهید و با بهبود شرایط بدنی قدرت بدنی خودتان را افزایش دهید.

منبع : Pilates