بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران حرفه‌ای و معروف پیلاتس کار می‌کنند. اگر هیچ چیزی در مورد پیلاتس نمی‌دانید، با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در مورد پیلاتس را با شما در میان بگذاریم. همانند یوگا، باورهای غلط زیادی در خصوص پیلاتس وجود دارد. در این‌جا تعدادی از معروف‌ترین باورهای اشتباه در مورد پیلاتس را ذکر می‌کنیم :

پیلاتس یک راه خوب برای کاهش وزن است

یوگا در سوزاندن کالری به‌طور مستقیم بی‌اثر است و باعث کاهش وزن نسبتا کمی می‌شود. در حالی‌که پیلاتس مزایای قطعی دارد؛ اما قوی‌ترین مزیت آن کاهش وزن نیست؛ مثلا در زنان بزرگسالی که به‌ شکل منظم پیلاتس انجام می‌دهند، این ورزش تاثیر چندانی در کاهش وزن و چربی بدن‌شان ندارد و علیرغم این  که به بهبود انعطاف پذیری کمک می‌کند  تاثیر قابل توجهی در ترکیب بدن، حتی بعد از شش ماه تمرین نیز ندارد. بنابراین، هرگاه صحبت از سوزاندن کالری خالص و از دست دادن چربی به میان می‌آید، دویدن بر روی تردمیل یا دوچرخه سواری یا بلند کردن وزنه، از پیلاتس موثرتر خواهند بود.
اما از آن‌جا که پیلاتس نقش خوبی در تقویت هسته‌ی کلی بدن دارد، خطر آسیب پذیری را کاهش و انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد و بدن‌ را از مصدومیت حفظ می‌کند و این بدان معناست که به‌طور مداوم می‌توانید تمرین کنید.

این تصور که پیلاتس فقط یک ورزش مخصوص بانوان است باوری کاملا اشتباه و ناصحیح می‌باشد.

پیلاتس تنها مخصوص بانوان است

پیلاتس یک ورزش خوب برای تقویت عضلات شکم و لگن است و به این دلیل که برای بچه‌دار شدن یک زن و عملکرد بدن او این‌ها موارد مهمی هستند؛ پیلاتس را یک فعالیت "مختص بانوان" تلقی کرده‌اند. اولا پیلاتس توسط مردی به نام "جوزف پیلاتس" اختراع شد. ثانیا، بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای مرد از حرکات پیلاتس به‌عنوان یک مکمل برای تمرین با وزنه و کاردیو استفاده می‌کنند.

برای انجام پیلاتس به دستگاه‌های خاص نیاز دارید

این درست است که برخی از تمرین‌های پیلاتس نیاز به استفاده از دستگاه‌های خاص دارند. مثل آن دستگاه‌های عجیب و غریب با نام‌های غیر معمول مثل ریفورمر، کادیلاک، و صندلی ووندا. این مجموعه‌ از دستگاه‌های کششی، میله‌ای، تسمه‌ای و قرقره‌ها، می‌توانند به بازده بیشتر تمرین کمک کنند، اما کاملا ضروری نیستند، زیرا نوع دیگری از پیلاتس وجود دارد که می‌توان آن را روی یک تشک ساده انجام داد.
تمام اصول حرکتی ساده‌ی پیلاتس را می‌توان روی یک تشک تمرین گنجاند. بنابراین نیازی به یافتن یک باشگاه خاص پیلاتس یا خرید تجهیزات گران‌قیمت و پیچیده‌ برای نفع بردن از این ورزش نیست.

پیلاتس بدن‌تان را قوی‌تر می‌کند

پیلاتس به‌طور قابل توجهی استقامت عضلانی شکم را بهبود می‌بخشد، چون معمولا در یک کلاس پیلاتس زمان زیادی را صرف انجام تمرینات خاص شکم، کمر و هسته‌ی بدن می‌کنید. اگر با یک سطح تناسب اندام پایین یا یک هسته‌ی بدن ضعیف شروع به این ورزش کرده‌اید، قطعا می‌توانید این مناطق را با پیلاتس قوی‌تر کنید.
اما به پیلاتس به عنوان تنها راه برای تقویت کل بدن‌تان تکیه نکنید، خصوصا اگر تنها تمرینات روی تشک را انجام می‌دهید. دلیلش این است که برای قوی‌تر کردن عضله، مفصل یا استخوان، باید آن ناحیه را در معرض یک موقعیت تنش‌زا مثل بلند کردن بالاتنه برای قوی‌تر کردن شانه‌ها، هل دادن با پاها برای ران‌های قوی‌تر یا کشش و خم کردن برای بازوان قوی‌تر قرار داد.
این درست است که در برخی از تمرینات پیلاتس مبتنی بر دستگاه، مثل کلاس "ریفورمر"، خود را در حال انجام این فعالیت‌ها می‌بینید. اما کلاس‌های پیلاتس در یک باشگاه ورزشی به‌طور متوسط تنها بر روی استقامت عضلانی شکم یا کمر و انعطاف‌پذیری بدن تمرکز دارند، و نه بر قدرت کامل بدن.
بنابراین به شدت توصیه می‌کنم در صورتی که پیلاتس تنها روش ورزشی اصلی‌ شماست، یک تمرین کامل با وزنه را دو یا سه بار در هفته در برنامه‌ی خود قرار دهید. همچنین فراموش نکنید که به فواصل، تمرین‌های کاردیو واسکولار قلبی و عروقی را هم در برنامه‌ی خود بگنجانید، زیرا پیلاتس تمرین کاردیو واسکولار زیادی ندارد. مگر این‌که در یکی از کلاس‌های فوق‌العاده‌ی پیلاتس حرفه‌ای شرکت کنید که هر کلاس ریفورمر شامل فواصل کاردیو واسکولار به منظور رسیدن به تمرین کامل بدنی است.

از آن‌جایی که پیلاتس بر اصول مهم و اساسی استوار است یک ورزش مهم و تاثیر  گذار برای جسم و روح افراد محسوب می‌شود.

شش اصل را که یک کلاس پیلاتس خوب بر آن استوار است را بیان می‌کنیم

مرکزیت: تمرکز بر روی مرکز بدن، که به شما چگونگی استفاده از ماهیچه‌های مرکزی را برای انجام حرکات ورزشی و نیرومند یاد می‌دهد.
تمرکز‌ : توجه کامل را معطوف هر تمرین کرده و یاد می‌دهد که چگونه تمرکز با کیفیت بالا داشته باشید.
کنترل‌ : انجام یک حرکت با کنترل و به آرامی، که به شما چگونگی حرکت با ظرافت بیشتر را یاد می‌دهد.
دقت‌ : داشتن خودآگاهی از کوچک‌ترین حرکات بدن و دانستن تراز یک طرف بدن نسبت به قسمت‌های دیگر و چگونگی حرکت از طریق فضا‌، که می‌تواند به داشتن بدنی ورزشکاری کمک کند.
تنفس‌ : استفاده از تنفس بسیار کامل در تمرین‌ها  و فکر کردن به ریه‌های‌تان که با قدرت هوا را به‌طور کامل به داخل و خارج بدن‌تان پمپ می‌کند، می‌توانید در فعالیت‌های دیگری نظیر رهایی از استرس یا ورزش استفاده کنید.
حرکت آرام‌ : انجام حرکات با یک روش دلپذیر و آرام، که می‌تواند شما را  به یک رقصنده یا ورزشکار بهتر تبدیل کند، یا حتی وضعیت روزمره‌تان را بهبود بخشد.
همان‌طور که می‌بینید، پیلاتس می‌تواند به تقویت عضلات شکم یا استقامت عضلانی بهتر در هسته‌ی بدن کمک کند. هم‌چنین می‌تواند به تمرکز، تنفس و حرکت با ظرافت و انعطاف بیشتر کمک کند. در یک کلاس ریفورمر هم می‌توانید قوی‌تر شوید. اما پیلاتس کمکی به کاهش وزن که قابل توجه باشد نخواهد کرد و یک کلاس پیلاتس با تشک تمام بدن‌تان را قوی نمی‌کند.
و در آخر  پیلاتس یک ورزش عالی است اما به آن به عنوان ورزش اصلی تکیه نکنید و به ویژه برای سوزاندن مقدار قابل توجهی از وزن روی آن تکیه نداشته باشید.

منبع : Huffingtonpost