اگر شما نیز به شعار شرکت نایک معتقدید که می‌گوید زندگی یک ورزش است؛ بنابراین باید اعتقاد داشته باشید که تنها با فعال بودن به این شعار نمی‌توان دست یافت؛ بلکه وسایل و لوازم ورزشی مناسب نیز در رسیدن به این هدف تأثیر گذار خواهند بود.
باید در نظر داشت که خریداری و تهیه لوازم ورزشی مناسب برای خود به اندازه ورزش کردن مهم است و با صرف وقت کافی و انتخاب لوازم ورزشی مناسب می‌توان به نتایج بهتری دست یافت. امروزه با گسترش و پیشرفت صنعت لوازم ورزشی انواع مختلفی از این لوازم در دسترس هستند. برند‌ها و مدل‌های مختلفی از این لوازم برای خریداری و استفاده وجود دارند. شاید خریداری یک قلم از انواع لوازم ورزشی به نظر کار بسیار ساده‌ای برسد اما در حقیقت این کار پیچیده‌ای است که نیازمند صرف وقت و دقت کافی می‌باشد. خرید هر لوازم ورزشی مناسب به میزان پول شما بستگی دارد. اما چند فاکتور مهم دیگر نیز  وجود دارد که در هنگام خرید باید به آنها توجه داشت.
 

ایمنی

هیچ فرقی نمی‌کند که یک ورزشکار حرفه ای هستید یا تنها برای سرگرمی ورزش می‌کنید در هر صورت باید به سلامتی خود فکر کنید. هر ورزشی نیازمند به لوازم ایمنی خاص است که برای حفظ سلامتی استفاده از این لوازم ضروری خواهد بود. برای مثال وقتی که به ورزش‌هایی چون اسکیت، راگبی و بیسبال می‌پردازید استفاده از کلاه ایمنی امری بسیار مهم و ضروری خواهد بود. 

کیفیت

برای رسیدن به نتایج مناسب از لوازم ورزشی، داشتن کیفیت فاکتوری کلیدی است. یک ورزشکار نیازمند است لوازمی را برای ورزش کردن تهیه کند که بتواند به آنها اعتماد داشته باشد؛ به‌خصوص زمانی که دوام و کیفیت لوازم مورد تاکید است. برای اطمینان از انتخاب مناسب سعی کنید برندهای معروف و قابل اطمینان را خریداری کنید. اگرچه ممکن است این عمل باعث صرف هزینه‌های بیشتری شود؛ اما با توجه به دوام این کالاها به مرور زمان و در طولانی مدت خریداری کردن این لوازم و برندها سودمند خواهد بود.

 نیاز خود را ارزیابی کنید

 در کنار کیفیت و ایمنی یکی دیگر از فاکتورها در انتخاب لوازم ورزشی مناسب انتظارات شما از آن لوازم است. ابتدا باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.‌  به‌طور مثال چه نوع تمرینات ورزشی انجام می دهید؟ آیا ورزش‌های هوازی انجام می دهید یا بدنسازی می‌کنید؟ و سوالات دیگری از این دست که باید قبل از خرید هر نوع از لوازم ورزشی مد نظر داشته باشید. با در نظر گرفتن این مسائل می‌توانید نیاز خود را شناسایی کرده و انتخاب مناسبی داشته باشید.
 

از افراد حرفه‌ای نظر بخواهید

 اگر در اطراف خود کسی را می‌شناسید که به‌طور حرفه‌ای به ورزش مورد علاقه شما می‌پردازد نظر او را درخصوص وسایل و لوازم ورزشی بخواهید. بی‌شک او با توجه به تجربیات فراوان خود می‌تواند در انتخاب شما، راهنمایی موثر باشد.

منبع : Gorge