اگر تازه پیلاتس را شروع کرده‌اید یا می‌خواهید شروع کنید، احتمالا با آن ناآشنا هستید. ورزش پیلاتس برای اکثر افراد ورزشی مناسب و برای سلامتی آن‌ها مفید است. با ما همراه باشید تا نکاتی که برای تازه‌کارهای پیلاتس فراهم کرده‌ایم آشنا شوید. 

مربی پیلاتس خوبی پیدا کرده و اصول اولیه پیلاتس را به‌خوبی یاد بگیرید

هر روزشی را باید از اصول و پایه شروع کرد، بنابراین ابتدا یک مربی خوب در نزدیکی خود پیدا کنید و در کلاس‌های پیلاتس ثبت‌نام کنید. داشتن یک مربی کارآزموده و باتجربه برای یادگیری صحیح اصول اولیه پیلاتس بسیار اهمیت دارد. یک مربی خوب می‌تواند به شما بیاموزد که هر حرکت دقیقا چگونه انجام می‌شود و چه احساسی به شما منتقل می‌کند و می‌تواند نیازهای فردی شما را مرتفع سازد.

واقع‌بین باشید و مثبت فکر کنید

ممکن است در ابتدا رویای داشتن هیکل مدونا را داشته باشید، اما باید واقع‌بین باشید. تقکر مثبت بسیار اهمیت دارد و داشتن یک الگو و هدف مناسب نیز ضروری است. اما واقعا درباره‌ی احتیاجات و  نقاط ضعف و قوت بدن‌تان با خود صادق باشید و از مربی خود برای داشتن یک هدف واقع‌بینانه کمک بخواهید.

تمرین کنید

نتایج پیلاتس تنها در صورت تمرین مداوم حاصل می‌شود. بنابراین باید صبور بود و در تمرینات استمرار داشت تا بتوان به هدف برسید و گاهی تمرین و ورزشی که برای شما از همه سخت‌تر است، ممکن است بهترین دارو برای شما باشد، پس استقامت داشته باشید.

در شروع انجام ورزش پیلاتس اگر حرکت ورزشی با درد همراه بود نباید زیاد به بدن خود فشار نیاورید.

زیاد به بدن خود فشار نیاورید

ضرب‌المثل «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود» درباره پیلاتس صدق نمی‌کند و اگر انجام یک حرکت ورزشی برای شما با درد همراه بود، نباید آن را انجام دهید. البته بخشی از این درد ممکن است در اثر عادت نداشتن بدن به شرایط و تمرین فعلی باشد، اما باید دقیقا به زبان بدن خود گوش کنید. با نظم و توجه به جزئیات به هدف خود خواهید رسید.

شخصی‌سازی

تمرینات و نکات پیلاتس که در زندگی روزمره‌ی خودتان کاربرد دارد را انتخاب کرده و امتحان کنید. پیلاتس راه‌هایی برای انجام کارها را به شما می‌آموزد که با استفاده از آن‌ها می‌توان احتمال بروز آسیب‌دیدگی و کمردرد و سایر مشکلاتی که در اثر سبک زندگی مدرن برای بدن به‌وجود می‌آید (مانند ساعت‌ها جلوی کامپیوتر نشستن) را کاهش داد. از مربی خود بخواهید تا نکاتی درباره سلامتی و سبک زندگی خاص شما در اختیارتان قرار دهد.

برای پیلاتس زمان بگذارید

در برنامه‌ی روزانه و به‌صورت مداوم، زمانی را به انجام حرکات پیلاتس اختصاص دهید. در این مدت موبایل خود را خاموش کرده و تلفن را از پریز بکشید و سعی کنید زمانی را درآرامش کامل به تمرین بپردازید. با این کار درطول روز احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

در پیلاتس باید ذهنی آرام و خالی داشت و زمان کافی برای انجام حرکات کششی و سایر حرکات پیلاتس وجود داشته باشد.

در خانه محیطی را برای انجام پیلاتس آماده کنید

اگر هر روز قبل از انجام حرکات پیلاتس مجبورید وسایل خانه را جا به‌ جا کرده و خانه را مرتب کنید، زمان ارزشمند خود برای تمرین را تلف کرده و این درهم‌ریختگی سبب آشفتگی شما می‌شود و حتی ممکن است باعث شود فکر تمرین کردن را هم از سر بیرون کنید. در پیلاتس باید ذهنی آرام و خالی داشت. سعی کنید در خانه جایی را تدارک ببینید که خالی، مرتب و دارای فضای کافی برای انجام حرکات کششی و سایر حرکات پیلاتس باشد.

برنامه‌ای فراخور شرایط خود بنویسید

داشتن یک برنامه بسیار مفید است زیرا:
  • به‌خاطر سپردن آن راحت‌تر است 
  • چون می‌توانید پیشرفت خود را در آن احساس کرده و ارزیابی کنید 
  • زیرا با پیشرفت شرایط می‌توانید حرکات بیشتری را اضافه کرده و آن‌ها را یاد بگیرید. 

عجله نکنید 

پیلاتس شامل حرکات و تمرینات آرام و روان است. سریع کردن این حرکات آن‌ها را بهتر نمی‌کند، در واقع صرف زمان بیشتری در یک حرکت، آن را به نوعی چالش برانگیزتر می‌کند و میزان سختی و تاثیر آن را افزایش می‌دهد.

حواس خود را با موسیقی پرت نکنید یا به سرعت حرکات نیفزایید

اگر در طول تمرین به موسیقی گوش می‌کنید، سعی کنید موسیقی با ریتم سنگین یا سریع انتخاب نکنید. در پیلاتس شما باید بتوانید به صدای ریتم بدن خود گوش دهید و هم‌زمان با تنفس خود حرکات را انجام دهید.

منبع : Realbuzz