یکی از بهترین شیوه‌های فرم دهی به بدن انجام حرکات پیلاتس به طور پیوسته و مداوم است. اگر تمرینات پیلاتس دو یا سه روز در هفته انجام شود و در کنار آن یک رژیم غذایی سالم و تمرینات هوازی داشته باشید، پیلاتس به شما در فرم دهی بدن، افزایش قدرت و انعطاف عضلات کمک می‌کند.
پیلاتس برای رقصنده‌های حرفه‌ای از نان شب هم واجب‌تر است است. البته نباید انتظار داشت که ظرف چند ماه مانند رقصنده‌های حرفه‌ای بشوید، اما با داشتن برنامه‌ای منظم و جدیدت می‌توانید به مرور زمان به فرم بدن ایده‌ آل خود نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

ورزش پیلاتس چیست و چه تاثیر روی بدن دارد

پیلاتس سیستم ورزشی است که در سال 1920 توسط ژوزف پیلاتس بنیان‌گذاری شد. این ورزش در ابتدا توسط ژوزف پیلاتس علم کنترل بدن نام‌گذاری شده بود ک پس از مرگ به دلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او به نام پیلاتس متداول شد. روش تمرینی پیلاتس متشکل از فنونی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام‌های بدن دارد بدون این‌که عضلات را حجیم کند یا آن‌ها را از بین ببرد. اﯾﻦ روش تمرینی از حرکات کنترل شده‌ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هماهنگی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بین افراد را در هر سن و سالی بالا می‌برد. پیلاتس از حرکات کنترل شده که اساسا بر روی قسمت میانی بدن تمرکز دارد برای افزایش قدرت، انعطاف پذیری و استقامت استفاده می‌کند. این ورزش نوعی شرطی سازی بدن بدون حجیم سازی عضلات است. پرطرفدارترین شکل پیلاتس، پیلاتس روی مت است که در آن شما حرکات را روی مت (زیرانداز ورزشی) انجام می‌دهید. دیگر اشکال پیلاتس نیازمند استفاده از لوازم ورزشی گران‌ قیمتی هستند که غالبا در باشگاه‌های ورزشی پیلاتس وجود دارند.
هرچه که باشد، پیلاتس می‌تواند به شکل چشمگیری فرم بدن را تغییر دهد. پیلاتس یکی از بهترین ورزش‌ها برای دستیابی به تناسب اندام، شکمی صاف و ران باریک است.

اصول پیلاتس به گونه‌ای هستند که سلامت جسم و روان را تضمین می‌کنند.

چرا باید پیلاتس را شروع کنیم

بسیاری از خانم‌ها تمام وقت و تمرکز خود را روی تمرین‌های هوازی می‌گذارند. حال اگر با انجام این تمرینات نتوان کالری زیادی سوزاند دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد. این طرز فکر اشتباه است. در واقع برای کسب بهترین نتیجه باید ترکیبی از تمرینات هوازی و قدرتی را کنار هم داشته باشید. اگر فقط تمرکز خود را روی تمرینات هوازی گذاشته‌اید بهتر است دوباره فکر کنید و تمرینات قدرتی را هم در برنامه خود بگنجانید.
در یک جلسه تمرین یک ساعته پیلاتس می‌توانید تمام قسمت‌های بدن را درگیر کنید. اگر از لوازم ورزشی مانند اسمیت و پرس ترس دارید، پیلاتس بهترین گزینه پیش روی شما برای افزایش قدرت عضلات خواهد بود. اگر هنوز در کلاس‌های پیلاتس ثبت نام نکرده‌اید حالا زمانش فرا رسیدن است تا آن را امتحان کنید. روز بعد از اولین جلسه پیلاتس احساس گرفتگی شدیدی در ناحیه عضلات خواهید داشت. علت آن هم درگیر شدن تمام عضلات بدن در تمرینات پیلاتس است. 

فواید روحی و روانی پیلاتس چیست

همه ورزش‌ها به نحوی دارای مزیت‌های جسمی و ذهنی و روانی هستند. پیلاتس هم از این مسئله مستثنی نیست. در حقیقت جوزف پیلاتس بنیان گذار این ورزش بر این باور بود که سلامت جسم و روح لازم و ملزوم یکدیگر هستند. از این رو اصول پیلاتس به گونه‌ای هستند که سلامت جسم و روان را تضمین می‌کنند. از مزایای روحی و روانی پیلاتس می‌توان به تمرکز حواس، بهبود تنفس، افزایش کنترل بر حرکات اشاره کرد. در واقع پیلاتس آموزش اصول حفظ تعادل جسم و روان است. یکی از جنبه‌های مثبت پیلاتس این است که همه افراد در تمام سنین قادر به انجام آن هستند. در ضمن حرکات پیلاتس را می‌توانید هر کجا که باشید انجام دهید. با گسترش کلاس‌ها و ویدئوهای آموزشی پیلاتس تقریبا همه می‌توانند این ورزش مفید را انجام دهند.

منبع : Fitday